Kätilön " vastaanotto" .
Kommentit (10)
tosi tylsiä. Jos joku vähän kyseenalaistaa kätilöiden toimintaa tai jopa kertoo itku kurkussa pahoista kokemuksista, sun vastaukset on tosi lojaaleja omalle ammattikunnalle ja inhottavan vähätteleviä. Mee pois!
Etoo ja on pakko koko ajan jotain " mussuttaa" . Paino taas rupeaa siitä nousemaan ja sitä on jo ennestään liikaa.
Mitä voin tehdä? En oksenna mutta " melkein" ja syöminen auttaa huonoon vointiin.
Ei ole pakko avata,jos ei halua. Toisenlaistakin palautetta on tullut.
klö
Et kerro viikkojasi,mutta ilmeisesti alkuraskaus? Tavallisimmin pahoinvointi päättyy 16 raskausviikkoon mennessä,harvoin jatkuu pitempään. Jaksamista!
klö
Esim. omassa tapauksessani suodin mielestäni runsaasti synnytyssalissa verta, oli merkattu vaan 500ml. Synnärissä melkein pyörryin, laitettiin " syömättömyyden" piikkiin. Osastolla huimasi, pyörrytti, olin lakananvalkoinen mutta ei ensin haluttu mitata hb:tä. Sitten kun tulokset tulivat ja hb oli alle 80, samainen klö totesi vaan että ajja, mutta ei sitä periaatteessa olisi tarvittu mitata kun vuotoa oli vaan sen 500ml... Itse näin siellä synnärissä jo että oli paljon enemmän kun 500ml vuotanut.
Siinä kommettini.
Paljonko tulee urputusta sitten neuvolassa jos paino on noussut kun joutuu koko ajan jotain mussuttaa?
Vuodon määrää on oikeastikin hankala arvioida,kun sitä imeytyy alustoihin,lakanoihin ja siteisiin. Vain punnittu tai mitattu vuoto on " uskottava" ja sitä on hankala tehdä. Tavallisesti arvio osuu alakanttiin. Tuskin sitä tahallaan tehdään,vaikka samaa ilmiötä olen huomannut.
klö
Syö mahdollisimman kevyttä ja liiku,sekin auttaa,raikas ulkoilma.
klö
No ehkäpä se ei siihen asiaan paljon auta=)
klö
En tiedä kyseisen sairaalan käytännöistä,mutta eikös siellä ole perheosasto olemassa?
klö