Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuva pieni menkkajomotus rv 36, aihetta huoleen?

Vierailija
05.10.2012 |

Osaisiko joku auttaa tumpeloa esikoisen odottajaa? Onko aihetta noteerata jatkuvaa pientä menkkajomotusta alavatsalla? Siis on ollut nyt ehkä viikon verran, tulee ja menee, mutta ihan säännöllisesti sitä on nyt joka päivä ollut ja monta kertaa. Eli ei siis ole mikään tilapäinen riesa, vaan joka päivä jomottaa, toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän. liikunta ei lisää, lepo ehkä auttaa välillä. Ei aina vedää vatsaa kovaksi, usein jomottaa vaikkei mitään muuta tunnu. Minulla on kovat menkkakivut normaalisti, siis sellaiset ettei lähde kipu pois tavallisilla särkylääkkeillä maksimi vrk-annoksillakaan. Tämä on samaa kipua, mutta hyvin paljon lievempänä. Sellaista, että sen nyt tuntee ja tunnistaa menkkakivuksi, mutta ei häiritse arkiaskareita tai vedä sängyn pohjalle ja lääkkeitä ei tosiaan tarvitse. Vähän kuin olisi menkat parin päivän sisällä alkamassa ja ennsumerkit ilmassa :), vaikea selittää.

Onko nää nyt jotain supistuskipuja, siis ennakoivia? Pitäisikö huolestua ja käydä näytillä? vai voiko olla jostain ongelmasta ennusmerkkejä? on tämä hankalaa ensikertalaiselle kun ei tiedä... Nyt siis rv 35+6.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että sun maha vaan laskeutuu, eli vauva tunkee hiljalleen alaspäin ja nää on niitä liitoskipuja.

Vierailija
2/4 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesti minulla synnytykseen asti. Ja yliaikaiseksi mentiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin neuvolastakin, kuulemma normaalia. Kohtu valmistautuu synnytykseen.

Vierailija
4/4 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla tai lapsella ole mitään hätää. Soita kuitenkin neuvolaan ja keskustele terkkarin kanssa. Oletettavasti kohtusi vain valmistautuu synnytykseen.

Olet jo kuitenkin niin suurilla viikoilla, että huolta lapsen turvallisuudesta ei enää juurikaan ole. Lapsesi voi siis syntyä jo nyt; kehukot voivat olla vähän kehittymättömät ja paina noin 2,5 kg. Jos lapsesi syntyisi nyt, joutuisi hän oletettavasti olemaan sairaalassa muutamasta päivästä pariin viikkoon.

Onnea teille ja rauhallisa loppuodotusta!

T: keskoslapsen 31+6 ja "normilapsen" 39+1 äiti