Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako Ventoline laryngiittiin?

Vierailija
05.10.2012 |

Lapsella laryngiitti-yö. Sisäänhengitys tosi ahdasta. Avoimen ikkunan edessä hengiteltiin kylmää ilmaa ja nyt nukkuu. Luulen kyllä, että herää vielä yön aikana haukkuvaan yskään. Meillä on babyhaler ja Ventolinea. Onko siitä apua laryngiittiin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja sisareni lapsilla on kaikilla käytössä tuohon vaivaan.

Vierailija
2/7 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA koska siihen liittyy usein kova yskä, ja se yskiminen pahentaa turvotusta, sitä yskääkin yleensä hoidetaan, mm. Ventolinella.

Eli anna vaan Ventolinea, jos sitä on lapselle määrätty. Pidä huone viileänä, pue lapsi siten hyvin yöksi (meidän larygniittitaipuvainen poika nukku fleeceasu, pipo ja tumput päällä JA ikkuna auki!) ja nosta hiukan pääpuolta. Kannattaa mennä itse viereen nukkumaan, niin kuulet, jos hengitys alkaa käydä kovin vaikeaksi.

Ja jos yöllä ei viileä ilma auta, käykää päivystyksessä, lapselle annetaan spiralla lääkettä sekä kortisoniannos.

Oikeasti tehokkain lääke on se kortisoni, helpottaa turvotusta pariksi yöksi.

terveisin tuon toistakymmentä kertaa läpi kokenut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus meidän tyttö silti sitä sai nestemäisenä yskänlääkkeeksi, kun laryngiitin takia käytiin hengittelemässä adrenaliinia...

Vierailija
4/7 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ventoline avaa keuhkoputkia,ei kurkunpäätä. sairaalassa yleishoitaja sanoi että auttaa,mutta lastenlääkäri sanoi,ettei auta. kokeile,sanon minä.

Vierailija
5/7 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa oltu muutama kerta kun laryngiitti tullut lämpimänä yönä tosi pahana. Nyt onneksi tuo vaiva ohi.

Vierailija
6/7 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida auttaa kurkunpääntulehdukseen mutta jos samalla vaivaa myös astma niin siihen toki.

Meillä paras lääke kurkunpääntulehdukseen on ollut jätski. Eli ensin lapsi ulos että kohtaus laantuu ja sitten syödään jätskiä joka kylmänä auttaa siihen ettei kohtaus tule uudestaan niin herkästi.

Ja ainakin lapselle mieluinen "lääke".

Vierailija
7/7 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka terveyskeskuslääkärit sitä jostain syystä siihen määräävätkin. Oikeasti auttaa vain kortisoni, ellei kylmä ilma ym. auta tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi