Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko nykypäivänä palata sairaanhoitajan työhön 7v tauon jälkeen?

Vierailija
04.10.2012 |

Miten ihmeessä päivitän itseni?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoalalla on sen verran pulaa sairaanhoitajista ja lähihoitajistakin varmaan, että kyllä töihin pääsee. Itse olin lasten kanssa kotona 5 vuotta ja viime keväänä palasin lääkärin töihin, joita olin tehnyt valmistumisen jälkeen vain vuoden! Hyvin olen pärjännyt töissä tauon jälkeen, vaikka kotiäitinä vierähtikin tovi.

töihin voisi päästä "kylmiltään", mutta en salli itselleni puolivillaista tupelointia. Onko siis resursseja päivittää hoitovapailta palailijoita? ap

Vierailija
22/29 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sh:na kotihoidossa ja avoimiin työpaikkoihin ei tahdo tulla hakemuksia ollenkaan! Pk-seudulla oon töissä.

Tosin nytkin katoin lastenhoitajan paikat Turusta niin oli pari kotia (määräaik.), 1 äitiyslomansijaisuus ja 2 lastenhoitajan paikkaa yksityisestä päiväkodista. Niin missä se pula on?!

Kotihoidosta en osaa muuta sanoa, mutta en itsekään hingu vuorotyöhön...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aikoo palata sh:n hommiin nyt. Ehkä olet ystäväni... Minua pelottaa ajatus, että potilaana joku työstään täysin vieraantunut ihminen laskisi lääkkeeni jne. Mitään lisäkoulutusta ei ystävälleni ole kuitenkaan luvassa.

en kyllä pelkää lääkkeiden laskemista. Olen tehnyt työtä niin kauan, että en usko jääväni jäleen muussa kuin nopeiden hoksottimien tarpeessa tai muun työtiimin liikkeiden ennakoinnissa. Ajatus ei mene enää kaksi loikkaa edellä varsinaista toimintaa. ap

Vierailija
24/29 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia ihmisiä joilla valmistumisesta ja työkokemuksesta on jo vuosia?

Kun onhan noita vastavalmistuneitakin pilvin pimein samoja työpaikkoja hakemassa.

Mä olen siis jo aikaisemmin vastannut lähihoitaja joka on hoitanut lapsia kodeissa ja nyt ajattelin yrittää päiväkotiin töihin, mutta en ole edes suuntautunut lapsiin ja nuoriin.

kannattaa varmaan ottaa lähimpään sote-ammattioppilaistokseen yhteyttä, voisit varmasti käydä opiskelemassa lisäksi sen lapsiin ja nuoriin suuntautumisen (teoria osuuden opiskelu ei varmaan kestäisi kovin pitkään, harjoittelun varmaan saisit hyväksiluettua jos olet alan töitä kuitenkin tehnyt)

Vierailija
25/29 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sh:na kotihoidossa ja avoimiin työpaikkoihin ei tahdo tulla hakemuksia ollenkaan! Pk-seudulla oon töissä.

Tosin nytkin katoin lastenhoitajan paikat Turusta niin oli pari kotia (määräaik.), 1 äitiyslomansijaisuus ja 2 lastenhoitajan paikkaa yksityisestä päiväkodista. Niin missä se pula on?!

Kotihoidosta en osaa muuta sanoa, mutta en itsekään hingu vuorotyöhön...

Niin no en tiedä turun tilanteesta enkä lastenhoitajien töistä, mutta täällä ei meinata saada sairaanhoitajan paikkaa täytettyä... Pulaa hoitajista on etenkin vanhusten hoidon puolella.

Vierailija
26/29 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia ihmisiä joilla valmistumisesta ja työkokemuksesta on jo vuosia?

Kun onhan noita vastavalmistuneitakin pilvin pimein samoja työpaikkoja hakemassa.

Mä olen siis jo aikaisemmin vastannut lähihoitaja joka on hoitanut lapsia kodeissa ja nyt ajattelin yrittää päiväkotiin töihin, mutta en ole edes suuntautunut lapsiin ja nuoriin.

kannattaa varmaan ottaa lähimpään sote-ammattioppilaistokseen yhteyttä, voisit varmasti käydä opiskelemassa lisäksi sen lapsiin ja nuoriin suuntautumisen (teoria osuuden opiskelu ei varmaan kestäisi kovin pitkään, harjoittelun varmaan saisit hyväksiluettua jos olet alan töitä kuitenkin tehnyt)

Vierailija
27/29 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli se suurin pula on juuri siellä vanhustyön puolella ja tilanne vain huonontuu kun

Vierailija
28/29 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tosiaan tilanne vielä huonontuu kun porukkaa jää eläkkeelle koko aika lisää ja vanhustyö ei nyt ehkä kuitenkaan ole se vetovoimaisin suuntautumisala. (raskas työ ja ainainen kiire& työntekijät vedetään tosi tiukoille). Paljon "helpommalla " tosiaan pääsee erikoissairaanhoidin puolella, tämä on ainakin minun oma kokemukseni, vaikkakin näin opiskelijan näkökulmasta...

Vierailija
29/29 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin paltessani pääsin Effica-koulutukseen, joka kesti päivän. Oli hyödyllinen. Toiseen työpaikkaan mennessäni sain koulutuksen toisen sähköisen järjestelmän käyttöön.

Meillä ei lääkkeitä voi laskeskella ihminen joka ei ole läpäissyt siihen vaadittavaa koetta. Eli ihmiset pidetään ajan tasalla!