Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestovaippoja myyneet / käytettyinä ostaneet!

Vierailija
04.10.2012 |

Meillä on iso läjä kestovaippoja, joista haluaisin hankkiutua eroon. Niissä on kuitenkin osassa tahroja, jotka eivät näy lähtevän 95 asteen pesussa. :-( Kauheasti en jaksaisi niiden kanssa enää kikkailla, mutta miten te muut, onko käytetyissä vaipoissa ok olla tahroja vai pitäisikö olla ihan valkoisia? Mikä mahtaa olla " alan normikäytäntö", vai onko sellaista?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkoinen hygieenikko. Silti olen ostanut käytettyjä vaippoja. Pöpöt kuolee 60 asteessa. Lisäksi minusta vauvan tuotoksia ei voi millään mittakaavalla verrata aikuisten eritteisiin. Kiitos tuosta aurinkovinkistä tahroihin, aion hyödyntää sitä.

Vierailija
2/23 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uv-valon vaikutuksesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ovat tahrattomia. Ei tarvitse olla lumivalkoisia, mutta läikät eivät ole ok.

Kokeile sappisaippuaa (kastele vaippa ja laita suoraan tahralle ja anna olla vaikka yön yli ja pese sitten). Ja auringonvalo toimii tosiaan kanssa.

Vierailija
4/23 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun myydään niitä tahrattomia.

Vierailija
5/23 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut tahraisiakin vaippoja, kunhan ovat halvempia. Tiedän itsekin kuinka helposti niitä tahroja tulee, joten en odota käytetyltä tahrattomuutta.

Vierailija
6/23 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että eikö teitä itseänne ällöttäisi käyttää kakkatahraisia käytettyjä pikkareita tai veripinttyneitä kestositeitä..? Miten vaipat eroaa niistä, siis jos oletetaan että ne olisi yhtä lailla pesty (ja kuukuppi keitetty)? Ostaisitteko ihan oikeasti itsellennekin käytettyjä alushousuja, siteitä tai kuukuppeja?

Vierailija
7/23 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kylläkään käytettyjä, vaan itselleni olen ne tehnyt. Ja ei, ei ällötä.

Vierailija
8/23 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman vauvani kestovaipoista kakkatahrat heti pois. Ei minua tosin ne kovin paljon ällöttäisi, mutta putsaan silti. Eikä minulla toisaalta ole kuin muutama, jotka on sisäkankaaltaan valkoisia eli potentiaalisesti tahraantuvia. Useimmissa on musta sisus joten tahrat ei näy.

Käytettyjä tahraisia en ostaisi.

Vierailija
9/23 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa alushousuista ei ainakaan kuminauhojen osalta sellaista pesua kestäisi.

Jos kuitenkin olisi olemassa teoreettiset alushousut, jotka voisi pestä 95 asteessa ja niitä kuluisi päivässä yhtä paljon kuin vaippoja, niin ehkä sitä joutuisi harkitsemaan käytettyjen ostamista, jos uusiin ei olisi varaa?

Vierailija
10/23 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä miten kukaan ilkeää laittaa vauvalleen käytettyjä vaippoja, siis sama asiahan olisi itse pukeutua kierrätyskalsareihin. Ja joo, pesu on korkeassa lämpötilassa, mutta niinhän on siteillä ja jo mainituilla kuukupeillakin. Kupithan itse asiassa keitetään vielä kuumemmassa. Ja en usko, että kukaan nainen suostuisi sellaista kirpparilta hankkimaan. Tai pinttyneitä läikikkäitä kestositeitä (eli siis aikusten kestovaippoja) käyttämään, vaikka olisi alennuksella tai kaupanpäällisiksi saanut. Joten miksi sitten lapsenne joutuvat käyttämään kierrätettynä noita henkilökohtaiseen hygieniaan liittyviä vaatekappaleita?

Vierailija
11/23 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas hiljeni kestovaippaväki :D Minäkin kuulisin mielelläni kommenttia tuohon aikuisten vs. vauvojen vaippakierrätykseen. olen kestoilevilta kavereilta kysynyt asiaa, mutta kaikki vain mutisevat jotain ja vaikeana vaihtavat puheenaihetta. Näyttää sama meno jatkuvan täällä. Niin, eipä siihen mitään järkevää perustelua taida olla olemassakaan. Yök sanon minä, oksettavaa. Ymmärrän säästämisen vauvojen hygieniatuotteissa jos vanhemmatkin näyttävät esimerkkiä, muuten en.

Vierailija
12/23 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas hiljeni kestovaippaväki :D Minäkin kuulisin mielelläni kommenttia tuohon aikuisten vs. vauvojen vaippakierrätykseen. olen kestoilevilta kavereilta kysynyt asiaa, mutta kaikki vain mutisevat jotain ja vaikeana vaihtavat puheenaihetta. Näyttää sama meno jatkuvan täällä. Niin, eipä siihen mitään järkevää perustelua taida olla olemassakaan. Yök sanon minä, oksettavaa. Ymmärrän säästämisen vauvojen hygieniatuotteissa jos vanhemmatkin näyttävät esimerkkiä, muuten en.

No ei ne vaan ällötä samanlain. Ei siinä oikein ole mitään perusteltavaa. Kun ei ällötä niin ei ällötä.

Vierailija
13/23 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin arvostan ja "kunnioitan" lastani niin paljon, etten halua hänen käyttävän toisten paskomia vaippoja. Muussa voidaan säästää ja kierrättää, mutta johonkin se raja vedetään. En itsekään käyttäisi toisten tahraamia alusvaatteita, joten ei lapsenikaan tarvitse.

Vierailija
14/23 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut kestovaipat uutena ja käyttänyt samoja kestovaippoja kaikilla neljällä lapsellani. Minua ei "ällötä" käyttää samoja vaippoja esikoisesta kuopukseen, sillä käyttäväthän he muitakin samoja vaatteita ml. housut, joihin on välillä lirahtanut pissat tai tullut vauhtiraidat yms.

Vaatteita ei (yleensä) edes voi pestä keittopesussa eli 95 asteessa, kuten kestovaipat voi pestä. Ja villahousuja en ole käyttänyt kestovaippailussa, kun niitä ei voi pestä kovinkaan kuumassa lämpötilassa.

Voin muuten kertoa senkin, että kestovaipat eivät kestä kovin hyvänä neljän lapsen kestoilua, joten toki olen joutunut uusimaan kestovaippoja. Samahan se on vaatteiden kanssa, että ne eivät välttämättä ole enää priimakunnossa neljännellä käyttäjällä.

Vierailija
15/23 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei kestoilla, on hankalaa ja en jaksanut sitä ainaista tursuavaa kakkakatastrofia ja pissaisia päälivaatteita jälkipyykkeineen. Ei siis kaatunut kierrätysällötykseen, mutta jälkeen päin kun mietin niin en kyllä käytettynä olisi ostanut jos kestoilua olisi jaksettu jatkaa. Syyt vähän samat kun muillakin.

Vierailija
16/23 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestovaippoja, joissa on voinut olla joku haalea tahra kun meille melkein kaikki on ostettu käytettynä.

Vaipat voi pestä 95 asteessa ja villajutut laittaa vaikka pakastimeen joiksikin päiviksi. En todella usko, että näiden käsittelyjen jälkeen on mitään todellista hygieenista vaaraa vaikka pieni tahra näkyisikin.

Käytän itsekin kestositeitä ja joku side on ollut siskolla lainassa ja pikkuhousujakin olemme lainailleet. Mun on vaikea ymmärtää tätä hygieniahysteriaa. Kun vaatteet ja kestot pestään niin ei taatusti tällaisesta sairastu. Joo mun lapselle on kelvannut käytetyt kestovaipat, kertseistä hänen on tarvinnut kärsiä vain noin 4 kertaa ja musta hienompaa näin.

Mutta siis ap:lle. Pistä vaan kaikki myyntiin pakettiina tai erikseen, tahralliset vaikka halvemmalla. Riippuu varmaan ostajasta miten suhtautuvat, minua ei ainakaan pienet tahrat häiritsisi mutta keskustelupalstoilla vaikuttaa olevan paljon niitäkin, joiden mielestän tahraantunut lastenvaate menee roskiin. Mielestäni taas risakin lastenvaate kelpaa usein esim. paikkamateriaaliksi, tahraiset kotikäyttöön (ja jotkut parempaankin).

Vierailija
17/23 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee ratkaisunsa itse omista lähtökohdistaan. Jotain ällöttää tieto käytetystä kestovaipasta toista ei. Ei näistä asioista jaksa alkaa väittelemään kenenkään sellaisen kanssa, joka kannattaa vahvasti kertakäyttöroskaamista ja mahdollisimman helppoa elämää.

Minua ei ole yhtään haitannut käytettyjen kestojen ostaminen, siistejä ovat olleet ja materiaali sellaista, ettei siihen helposti mitään tahroja jää kun pesaisee tahrat heti tuoreeltaan irti. Siistejä voisin jopa käyttää itselläni ;)

Vierailija
18/23 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut äidit antavan oman lapsen pistää naapurin lapsen lelun suuhun.. Siis hyi!! eikö ne ajattele ollenkaan hygieiniaa?? Siinä tulee vasta niitä pöpjä suuhun. Nämä äidit jotka puhuvat kuinka ällöä on, ni he varmaan valmistavat omat ja lapsen vaatteet ihan itse? Ties missä ja mitä vaatteet on kokenut ennen kauppaan tuloa. Eivät käy ulkona syömässä ikinä, eihän sitä koskaan tiiä missä ne astiat on käynny...

Voisiko joku selittää mitä ällöä on siinä, että pesty ja puhdas käytetty kangas pistetään peppua vasten? Vai onko kyse ainoastaan mielikuvista?

Vierailija
19/23 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuopus on 9 vee, mutta mä muistaakseni heitin pahasti tahraiset roskiin. Ilmoitin myynti-ilmoituksessa, että osassa on tahroja.

Kaupaksi ne meni, mutta en pyytänyt kovin korkeaa hintaa.

Ja kauhistelijoille tiedoksi, että kestovaipat vain paranevat käyttäjien myötä;)

Vierailija
20/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni ällöttäis vääntää torttu ihan uuden uutukaiseenkin vaippaan, kesto- tai kertakäyttö, same difference, mut jostain syystä noille vauvoille taitaa olla ihan perusmeininkiä, joten tuskin ne muutamasta haalistuneesta kakkatahrastakaan välittää, jos vaippa kuitenkin on pesty...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi