Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestovaippoja myyneet / käytettyinä ostaneet!

Vierailija
04.10.2012 |

Meillä on iso läjä kestovaippoja, joista haluaisin hankkiutua eroon. Niissä on kuitenkin osassa tahroja, jotka eivät näy lähtevän 95 asteen pesussa. :-( Kauheasti en jaksaisi niiden kanssa enää kikkailla, mutta miten te muut, onko käytetyissä vaipoissa ok olla tahroja vai pitäisikö olla ihan valkoisia? Mikä mahtaa olla " alan normikäytäntö", vai onko sellaista?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä melkein kaikki kestot on hankittu käytettynä, joko saatu tai ostettu kirppiksiltä ja huutiksesta. Nyt alkamassa toivottavasti kuopuksen kanssa lähes täyskestoilu kuten esikoisenkin kanssa (ilmaisia kertakäyttönäytteitä jäi esikoisen kanssa käyttämättä).

Itse olen ostanyt myös tahraisia koska uskon kuumaan pesuun ja villan voi vaikka pakastaa. En tiedä olinko aluksi kokematon ostaja mutta tuntuu, että käytettyjen kestojen hinnat ovat radikaalisti laskeneet siitä kun aloin niitä ostella 2009 ja niitä saa nykyisin tosi halvalla, esim eurolla tai parilla kivoja vaippoja tai vaikka yli kymmen harsoa pakettihintaan 1e.  Itse en oikein edes ymmärrä tota jälkimmäistä. Tuntuu, että myyjän olisi voinut olla järkevämpi käyttää vaikka siivous- tai nenäliinoina...

Vierailija
22/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2012 klo 23:29"]

Kyllä mä ainakin arvostan ja "kunnioitan" lastani niin paljon, etten halua hänen käyttävän toisten paskomia vaippoja. Muussa voidaan säästää ja kierrättää, mutta johonkin se raja vedetään. En itsekään käyttäisi toisten tahraamia alusvaatteita, joten ei lapsenikaan tarvitse.

[/quote]

No kenties minä saan kummastelijat hiljaiseksi. Olen äitini ja sisareni kanssa käyttänyt samoja alushousuja (pesu aina vähintään 60 asteessa vaikka ohjelaput sanoisi muuta). Olen myös lainannut sisarelleni kestositeitä.  Ei ole ällöttänyt eikä kukaan meistä ole tiettävästi sairastunut mihinkään.

Ja esim itse tosiaan niistän harsoihin, joihin on jopa jonkun toisen lapsi kakannut... Lapseni ovat käytetyistä vaatteistaan  ja kestoistaan huolimatta puhtaita ja hyvinvoivia ja itseäni kyllä huolettaa enemmän uusien kankaiden myrkyt. Myös tekstiilien parissa työskentelevät tutut pitävät näitä isompana pulmana. Erityisesti vauvoilla on järkevää suosia käytettyä tekstiiliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2012 klo 23:29"]

Kyllä mä ainakin arvostan ja "kunnioitan" lastani niin paljon, etten halua hänen käyttävän toisten paskomia vaippoja. Muussa voidaan säästää ja kierrättää, mutta johonkin se raja vedetään. En itsekään käyttäisi toisten tahraamia alusvaatteita, joten ei lapsenikaan tarvitse.

[/quote]

No kenties minä saan kummastelijat hiljaiseksi. Olen äitini ja sisareni kanssa käyttänyt samoja alushousuja (pesu aina vähintään 60 asteessa vaikka ohjelaput sanoisi muuta). Olen myös lainannut sisarelleni kestositeitä.  Ei ole ällöttänyt eikä kukaan meistä ole tiettävästi sairastunut mihinkään.

Ja esim itse tosiaan niistän harsoihin, joihin on jopa jonkun toisen lapsi kakannut... Lapseni ovat käytetyistä vaatteistaan  ja kestoistaan huolimatta puhtaita ja hyvinvoivia ja itseäni kyllä huolettaa enemmän uusien kankaiden myrkyt. Myös tekstiilien parissa työskentelevät tutut pitävät näitä isompana pulmana. Erityisesti vauvoilla on järkevää suosia käytettyä tekstiiliä.

[/quote]

Järkipuhetta. Itsekin olen ostanut käytettyjä kestovaippoja ja nyt isompana ostan lapsilleni oikein mielelläni käytettyjä vaatteita. Yhtenä syynä tosiaan se, että useampaan kertaan pestyssä vaatteessa on haitallisten kemikaalien määrä huomattavasti pienempi kuin uudessa.

Minua muutenkin ihmetyttää tämä hygieniavouhotus, joka tuntuu olevan taas jotenkin muodissa. Kauhistellaan, kun pyykistä eivät bakteerit kuole 40 asteessa ym. Miksi ihmeessä niitä bakteereja pitäisi lähteä muista kuin alusvaatteista (ja noista vaipoista) tappamaan? Sitten samat vanhemmat surutta antavat 1-vuotiaan järsiä ftalaateilla kyllästettyjä leluja ja äidit värjäävät hiuksiaan raskausaikana ja altistavat sikön haitallisille kemikaaleille. No, se varmaan kumoaa nuo kemikaalialtistusten haitat, että Nico-Petterillä on kertakäyttövaippa ja suoraan pakasta vedetty body päällä. Hah, sanon minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme