Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille taisi nyt lopulta tulla ero

Vierailija
04.10.2012 |

On ollut jo pitkään tulossa...

Mies oli tänä aamuna lähdössä työmatkalle, ja kysyin eilen jo 18 aikaan minkä laukun meinaa ottaa mukaan. (Koska mä tod. näk. joudun osallistumaan jollain lailla siihen laukun hakemiseen ja pakkaamiseenkin). Sanoi että ei oo aatellut.

Olin menossa nukkumaan myöhemmin illalla, niin mies havahtuu ja rupeaa sitä laukkua hakemaan ja siihen yhtä sun toista. Sanoin että just tän takia kysyin jo tunteja sitten tästä laukusta. Mies suuttui ja rupesi huutelemaan eroa (kuten yleensä) tyyliin ota se ero niin pääset musta jne. (Huom. mä en oo ikinä uhannut erolla). Rupesi vituttamaan.

Sitten otettiin raha-asiat esiin. Kun olin siis kotona yhteisiä lapsia hoitamassa yhteisestä päätöksestä niin "olen kupannut kaikki hänen rahat". Ja siis lapset on 7 ja 4 ja olen ollut jo vuoden töissäkin.

Rupesi vituttamaan entistä enemmän. Yleensä oon näissä vaan melko hiljaa. Nyt vitutti niin, että sanoin ilkeästi. Sanoin: ehkä on sitten ihan sama erotakin, kun eihän tämä mikään oikea avioliitto ole vuosiin ollut. Tämä koska meillä ei ole ollut seksiä vuosiin. Miehellä on erektio-ongelmia. Minä haluaisin kyllä mutten ole varmaan yli vuoteen jaksanut enää kerjätä, kun ei oikeasti ole ollut seksiä 3 vuoteen. Sitä ennenkin niin vähän että ihme että toi toinen lapsi ylipäätään sai alkunsa.

Eikä oo mitään muutakaan, suukkoja, haleja ym. läheisyyttä. Olemme vain äiti ja isä, ja lasten ja talouden takia yhdessä. Tai kämppikset.

Mies oli hiljaa muutaman minuutin. Sitten sanoi: vituttaa että suostuin tuohon toiseen lapseen. Lapsessa ei oo mitään vikaa, ja huom! hän itse halusi toisen jo aiemmin. Sanoin että muistele vähän tarkemmin ja että nuo 2 on ainoat hyvät asiat koko tässä liitossa, muutoin toivon etten olisi koskaan mennyt hänen kanssaan naimisiin.

Mies ei sanonut mitään. Aamulla oli häipynyt ja mitään soittoa, tekstaria ei oo kuulunut.

Olen niin väsynyt tähän koko suhteeseen. Taidan oikeastikin olla valmis eroon.

Pitäiskö mun silti ottaa se eka askel ja sovitella?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi varmaan erota, olette varmaan alle 30 v molemmat

Vierailija
2/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme että ei ole seksiä, kun annat ymmärtää, että et halua olla koko miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän avioliitosta, jossa lapsiakin, erota vain niin että riidellessä sanotaan että erotaan sitten.

Mutta jos tosiaan olet sitä mieltä, että haluat erota, niin ala ajatella käytännön järjestelyitä ym. ja keskustele sitten niistä miehen kanssa.

Vierailija
4/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä on oltu siis 10 v josta 8 naimisissa. Ja ollaan ihan aikuisia, mä 34 ja mies 40.

Tuntuu etten vaan jaksa enää.

ap

Vierailija
5/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni nyt syy ja seuraus sekaisin.

Seksiä tai edes kunnon läheisyyttä ei ole ollut vuosiin. Minä olen ruinannut kumpaakin. En ole nyt enää jaksanut, koska aina torjutaan.

Se on se syy, miksi kadun koko avioliittoa, paitsi lapsia.

ap

Eipä ihme että ei ole seksiä, kun annat ymmärtää, että et halua olla koko miehen kanssa.

Vierailija
6/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi riidan syythän on toki ihan lapselliset. Mutta seksittömyys ei, eikä se varmaan tästä parane.

Meillä menee vaihtelevasti, välillä ihan mukavastikin, mutta kaikki kipinä on poissa.

Mies on äkkipikainen ja suuttuu tyhjästä ja käyttäytyy näin (=uhkaa erolla, vittuilee kun olin kotona) lähes aina riidan aikana.

En tiedä mitä ajattelisin. Jäädäänkö me tähän, mies ulos, vai miten.

Eihän avioliitosta, jossa lapsiakin, erota vain niin että riidellessä sanotaan että erotaan sitten.

Mutta jos tosiaan olet sitä mieltä, että haluat erota, niin ala ajatella käytännön järjestelyitä ym. ja keskustele sitten niistä miehen kanssa.

Vierailija
7/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen ihminen uhkailee erolla riitojen yhteydessä, niin mun mielipide on se, että hän ei oikeasti halua olla yhdessä. Teini-ikäisiltä sitä voi odottaa, mutta ei enää perheelliseltä.

Sinuna en todellakaan pyytäisi anteeksi tai tekisi ensimmäistä askelta.

Vierailija
8/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kyllä todella itsekkäältä, ongelmia aivan turhaan paisuttelevalta vihaiselta noitavaimolta. Miehesi on vähän naiivi, mutta ei siitä heti tarvitse noin täysillä pulittaa kuin sinä teet! Onko sinulla kenties skitsofrenia, vaiko muuten vain olet sairas itsekäs kontrollifriikki?

Vierailija
9/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulostat todella itsekkäältä, ongelmia aivan turhaan paisuttelevalta vihaiselta noitavaimolta. Onko sinulla kenties skitsofrenia, vaiko muuten vain olet sairas itsekäs kontrollisfriikki"

Öö, siis miehessä ei mitään vikaa, vaikkei "seksiä ja läheisyyttä" ole ollut vuosiin? No tyypillistä av:ta, ap on aina pahis.

Vierailija
10/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuon äkkipikaisuuden ja muun miehen lapsellisuuden vielä jaksaisin, jos meillä olisi muuten normaali miehen ja naisen välinen suhde.

Mutta kun ei ole. Se käy hermoille, jos oikeasti haluaa seksiä ihan oman miehensä kanssa ja tämä ei pysty reikä hae apua tai edes yritä että ei yhdyntää mutta muuta...

Minä olen pyytänyt että mennään terapiaan, mies ei suostu. Luultavasti koska häpeää että siellä tulee esiin tämä seksittömyys ja hänen ongelmat siinä.

Mutta kun ei se päätä pensaaseen laittamalla parane.

Minua haittaa ajatus että tästä hautaan asti olen ilman seksiä. Siis jos olen naimisissa ja kuollaan suht yhtäaikaa. En tiedä miten korjaisin sitäkään.

ap

Kuulostat kyllä todella itsekkäältä, ongelmia aivan turhaan paisuttelevalta vihaiselta noitavaimolta. Miehesi on vähän naiivi, mutta ei siitä heti tarvitse noin täysillä pulittaa kuin sinä teet! Onko sinulla kenties skitsofrenia, vaiko muuten vain olet sairas itsekäs kontrollifriikki?

Vierailija
11/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tyyliin huokaisee että "mitä minä sanoin?" ja mies flippaa ja käy huutelemaan siitä eroa. Kumpi paisuttelee ja on noita?

Vierailija
12/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin välinne ovat selvästi hyvin tulehtuneet..

Tai ovathan ne, jos eroa oikeasti mietitte.

Ei seksiä kolmeen vuoteen?

Hei Nainen se ei ole normaalia.

En yleensä ole eron kannalla, enkä oikein tiedä olenko tässäkään tilanteessa. Mutta vähintäänkin jonkun parisuhdeterapeutin te tarvitsette.

Mielellään joku parisuhdeleiri.

Jos olisin sinä ja tuo olisi minun mieheni, olisin jo lähtenyt.

Koska sinähän olet yrittänyt seksiä?

Ja hänhän rupesi huutamaan ihan ihme juttuja kesken jonkun matkalaukku"riidan"...

Mä en tajua...

Vierailija
13/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla rouva/neiti täydellisyys joka vaatii myös muilta täydellisyyttä.

Täällä on aina teitä,jotka muutaman rivin perusteella tiedätte mikä on ainoa oikea ratkaisu ja osaatte tehdä täydellisen oikean arvion henkilön persoonasta, muutaman rivin perusteella,muutamasta sanasta tuntematta todella ihmisen historiaa.

Kannattais kokeilla jotain terapeutin hommaa tai vaikka selvännäkijän ammattia..

Vierailija
14/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen ihminen uhkailee erolla riitojen yhteydessä, niin mun mielipide on se, että hän ei oikeasti halua olla yhdessä. Teini-ikäisiltä sitä voi odottaa, mutta ei enää perheelliseltä.

Sinuna en todellakaan pyytäisi anteeksi tai tekisi ensimmäistä askelta.

Mutta mutta. Ihan heti en eroamaan kuitenkaan lähtisi vaan hakisin ulkopuolista apua. Tietenkin siihen tarvitaan myös mies, muuten se ei onnistu.

Jos mies ei suostu terapiaan tai se ei auta, ottaisin eron.

Vierailija
15/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse kestää vittuilua ja erolla uhkeilulla. Joko sun miehes ei enää rakasta sua tai sitten sitä vaivaa tuo seksittömyys ja se ilmenee lapsellisena kiukutteluna, mutta jos ei halua hoitoon, tulee tuskin muutosta koskaan.

Mä puhuisin sinuna kunnolla ja sanoisin, että jos hän todellakin haluaa erota, kun sitä toistelee aina riidan yhteydessä, niin erotaan. Jos sanoo ettei tarkoittanut sitä, niin sano sä siihen, että yksi kerta vielä, niin sä toimitat erohakemuksen eteenpäin. Rakastava ihminen ei todellakaan käyttäydy noin.

Vierailija
16/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että mies oikeasti miettii eroa. Hän vaan haluaa haastaa sillä lailla riitaa.

Nyt eka kerran sanoin jotain itse siihen, siis etten vaan ollut hiljaa tai koettanut sovitella.

Ja minä olen kyllä miettinyt että eroaisinko vai en.

Hänellä se erektio-ongelma johtuu lääkkeistä joita syö sairauteen (ei masennuksen tai mielisairauteen kuitenkaan).

Muutenkin minä olen meillä ollut aina se joka on halunnut enemmän, ja olen ylipäätään seksuaalisempi. En tiedä kuinka paljon asia haittaa miestä. Olen joskus yrittänyt puhua, ei oikein puhu, tai koettaa sovitella että hän yrittää hoitaa vaikka ensi lomalla asiaa jne. Ikinä se ei vaan hoidu.

Nyt kyllä tajusin että se mun heitto oikeasta avioliitosta oli isku vasten kasvoja.

Oikeasti vielä haluan ja rakastankin miestä. Mutta hän ei vaan anna mun rakastaa.

ap

niin välinne ovat selvästi hyvin tulehtuneet..

Tai ovathan ne, jos eroa oikeasti mietitte.

Ei seksiä kolmeen vuoteen?

Hei Nainen se ei ole normaalia.

En yleensä ole eron kannalla, enkä oikein tiedä olenko tässäkään tilanteessa. Mutta vähintäänkin jonkun parisuhdeterapeutin te tarvitsette.

Mielellään joku parisuhdeleiri.

Jos olisin sinä ja tuo olisi minun mieheni, olisin jo lähtenyt.

Koska sinähän olet yrittänyt seksiä?

Ja hänhän rupesi huutamaan ihan ihme juttuja kesken jonkun matkalaukku"riidan"...

Mä en tajua...

Vierailija
17/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yks kaks yllättäen tulee riita, ja sitten erotaan. Ettekö te sitten ole riidelleet aikaisemmin? Minusta teidän pitäisi tuossa tilanteessa nyt vain mennä terapiaan. Perheneuvonta taitaa olla nimeltään se seurakuntien, ei-tunnustuksellinen, tarjoama ilmainen parisuhdeterapia. Teillä on nyt asiat solmussa ja ne voivat hyvinkin aueta ulkopuolisen avustamana.

Jos terapiat ja muut ei auta, ja jos ei löydy enää kertakaikkista halua olla toisen kanssa, niin sitten varmaan on hyvä erota.

Vierailija
18/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua...

Ihmiset hankkii kaksi lasta, ja sitten eroaa, koska toinen "rupeaa huutamaan ihan ihme juttuja kesken riidan". Hohhoijaa.. Seksittömyys on ikävää, mutta ihmeen kauan ap on katsellut sitä hakematta apua. Ei taida loppujen lopuksi olla kovin iso asia ap:llekaan.

Vierailija
19/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taustalla on jo melko todennäköisesti joku fyysinen ongelma, jopa sairaus. Sitä ei kannata ottaa loukkauksena, vaan hakeutua tutkimuksiin.

Nyt tässä tilanteessa todella kysytään teidän kummankin sitoumuksen syvyyden perään. On helppo olla yhdessä ja olla tyytyväinen kun kaikki menee hyvin. VAikeudet vasta testaavat teidän todellisen kestävyytenne pariskuntana.

Vierailija
20/47 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta hitossa. kukapa ei.

Minulle vaan tuli nyt sietokyvylle stoppi.

ap

että yks kaks yllättäen tulee riita, ja sitten erotaan. Ettekö te sitten ole riidelleet aikaisemmin? Minusta teidän pitäisi tuossa tilanteessa nyt vain mennä terapiaan. Perheneuvonta taitaa olla nimeltään se seurakuntien, ei-tunnustuksellinen, tarjoama ilmainen parisuhdeterapia. Teillä on nyt asiat solmussa ja ne voivat hyvinkin aueta ulkopuolisen avustamana.

Jos terapiat ja muut ei auta, ja jos ei löydy enää kertakaikkista halua olla toisen kanssa, niin sitten varmaan on hyvä erota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi