Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä aiheuttaa emätin- JA virtsatietulehduskierteen, jos ei ole klamydiaa?

Vierailija
04.10.2012 |

Lekuri selvästi epäilee sukupuolitautia. Itse en siihen usko, sen verran kumppanit ja heidän edeltävät kumppaninsä testeissä juosseet. Klamydiaa ei ainakaan ole, testi negatiivinen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VTI:ssä ongelma on usein rakenteellinen. Syötkö siihen antibiootteja mikä puolestaan vaikuttaa emättimen tilanteeseen?

Vierailija
2/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai karpalokapseleita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee noi heti jos juon edes puoli lasia limsaa. Muista sokerisista, edes karkista ei tuu yhtä helposti. Vaaleaa leipääkin voin syödä, vaikka pidän tummasta enemmän. Mut se limsa. Siinä vaan on NIIN paljon sokeria.

Toinen on et joskus kannattaa tarkastella myös kumppanin hygieniaa. Sekä intiimi- että ihan käsi- ja suu hygieniaa.

Vierailija
4/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsaputki niin lyhyt että bakteerit pääsevät helposti syvälle muhimaan. Tai virtsaputken pää niin lähellä emätinaukkoa, että bakteerifloorat sekoittuvat jatkuvasti.

Vierailija
5/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just takana kaks hiivakuuria, ja silti näkyi tulehdus emättimessä. Ja virtsikset uusii.

Virtsateissä löytynyt aina bakteeri. Lekuri sanoi, että jossain mättää, kun hoidoista huolimatta tulee aina takas. Ja nyt siis myös tuo emätin.

Ite en pitänyt kummempana, mutta lääkäri oli totinen ja varma, että joku on pielessä.

Heitti myös tällasen mahdollisuuden:

Mykoplasmainfektiot

Mykoplasmoja tunnetaan ihmisellä toistakymmentä eri lajia, joista taudinaiheuttajana ehdottomasti tärkein on keuhkokuumetta aiheuttava Mycoplasma pneumoniae. Sukupuoli- ja virtsaelimissä asustaa ainakin kuusi eri lajia. Yhteyden osoittaminen yksittäistapauksissa tauteihin on vaikeaa, koska mykoplasmoja esiintyy varsin usein yleisesti terveidenkin henkilöiden limakalvoilla. Näin ollen ratkaistavana on kaksi ongelmaa: onko mykoplasmalla osuutta taudin synnyssä ja jos on, niin onko kysymyksessä seksitartunta vai omaan mikrobikasvustoon kuuluvan mykoplasman aiheuttama infektio.

Eräs mykoplasma (Ureoplasma urealyticum) seksikontaktissa saatuna voinee aiheuttaa virtsaputken tulehduksen, mutta tämä ei välttämättä merkitse sitä, että kyseinen mikrobi virtsaputkesta eristettynä olisi aina saatu seksikontaktissa. Mycoplasma hominis ilmeisesti aiheuttaa osan synnytyksen ja abortin jälkeisistä kuumeiluepisodeista, ja se saattaa joskus olla osallisena sisäsynnytintulehduksessa. Kunnollista osoitusta ei kuitenkaan ole siitä, että kyseinen mykoplasma olisi joutunut potilaan synnytysteihin seksikontaktin kautta.

Tästä olemassa siis myös ihan sukupuolitautiversio:

http://www.rfsu.se/fi/Suomi/Seksi-ja-suhteet/Sukupuolitaudit/Mycoplasma…

Vierailija
6/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenteellinen vika: tuskin ilmeisi kolmekymmpisenä?

Kumppanin hygienia: ennemminkin yli- kuin alihygieeninen

Vielä kesäkuussa mitään ongelmaa ei ollut ja gyne kehui limakalvoja erittäin hyväkuntoisiksi.

Nyt jatkuva kierre molemmissa.

Vierailija
7/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytä en osaa sanoa ja estolääkkeillä olen ollut monta kuukautta.

Nämä syyt itse tiedän jotka voi ainakin vaikuttaa: Uloste, eli kiinnitä huomiota pyyhkimiseen.

Itselläni takuu varma aiheuttaja miehen sperma, varsinkin uuden kumppanin, mutta myös pitkäaikaisen jos on ollut taukoa yhdynnöissä.

Mutta se miksi mullakin oireilee just koko raskauden, eikä juurikaan muuten, niin en tiedä.

Vierailija
8/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli pari vuotta sitten sama ongelma, olin elämäni aikana kärsinyt virtsiksestä vain muutaman kerran, ja yhtäkkiä alkoi kierre. Lääkärit oli kummissaan, mies ei ollut vaihtunut eikä mitään järkevää syytä löytynyt. Tulehdus vaan tuli, sain lääkkeet, kontrollitesti puhdas, ja kuukauden päästä uus tulehdus! Kävin alavatsan ultrassa, mitään rakenteellista vikaa ei löytynyt sieltäkään. Kaikki muutkin testit ok. Olin jo aivan epätoivoinen kunnes löysin lääkärin joka oli todella perehtynyt asiaan. Hän selvitti bakteerin tyypin (lääkäri sanoi että virtsatietulehduksen aiheuttava bakteeri on ovela), ja sain estolääkkeet. Eli pitää selvittää se bakteerityyppi kunnolla, kun kaikki lääkkeet ei tepsi kaikkiin bakteereihin. Söin estolääkkeitä n.3 kk ja sen jälkeen meni 5kk ennen kuin tuli seuraava tulehdus. Siihen sain vielä eri lääkkeet, ja sen jälkeen vaiva poistui (ainakin toistaiseksi, sormet ristiin).

Tämän karmaisevan episodin jälkeen olen alkanut kiinnittää erityistä huomiota intiimihygieniaan sekä huolehtinut riittävästä juomisesta, joka ikäänkuin huuhtelee virtsateitä eikä bakteerit kerry sinne niin helposti.

Vierailija
9/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

limakalvoja. Sillon tuli noita virtsis- ja tulehdusongelmia. Onko sulla joku hormonaalinen ehkäisy käytössä?

Vierailija
10/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut pitkään ilman seksiä ja sitten sulla uus mies jonka kanssa paljon seksiä, tämä voi aiheuttaa toistuvia virtsatietulehduksia.

Vierailija
11/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seksi oli suhteen alussa aika aktiivista. Mulla oli VTI koko ajan.

Helpotti, kun tuli lapsi :) no, oikeasti sain VTI:n täsmäestolääkityksen eli otin, jos tuntui, että olisi mahdollisuus tulla eli yhdynnän jälkeen, ainakin jos oli useampi samana päivänä.

Vierailija
12/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtui kyllä, mutta oireilu alkoi vasta 5kk sen jälkeen. Joten kyllä sen syndrooman ois pitänyt alkaa aikaisemmin?

Sinä, jolla oli tämä hyvä lääkäri, voitko kertoa nimen, jos oli pk-seudulla?

Hormonilääkitys on - ollut jo 12 vuotta. Ei ole vaihtunut vuosikausiin.

Voiko olla että kumppanilla tosiaan joku bakteeri, joka hänellä kuuluu normaalivarustukseen eikä aiheuta mitään, mutta mulla aiheuttaa? Voinko koskaan "tottua" tähän bakteeriin vai pitääkö se häätää molemmilta? Ja pysyykö se pysyvästi sitten poissa?

Teidän kommentit nyt tuohon virtsikseen, mutta nyt viimeisin dg. olikin "puoliakuutti tai pitkittynyt emätintulehdus".

Kyllä kai normaalin antibioottihiivan pitäs lähteä kahdella hiivakuurilla - mullapa ei lähtenyt. Ja ennen tätä ei oo KOSKAAN ollut hiivaa, eli se ei ole mun elimistön normaalitapa reagoida antibiootteihin (joita en kyllä paljoa oo syönytkään). Ainoastaan, jos virtsisantibiootti aiheuttaa enemmän hiivaa kun muut) esim. ylähengitystie-, hampaanpoiston yhteuydessä määrätyt) antibiootit.

Vierailija
13/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonilääkitys on - ollut jo 12 vuotta. Ei ole vaihtunut vuosikausiin.

Ja silti ne vaan yhtäkkiä ei enää sopineet... Jos sun on mahdollista koittaa jotain muuta tai olla ilman niin kokeile ihmeessä.

Vierailija
14/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun seudulta? Saatan kärsiä samasta kuin sinä.

Vierailija
15/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun seudulta.

Vierailija
16/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko bakteerivaginoosista johtuvaa?

Vierailija
17/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v aikana mitä olet hormonaalista ehkäisyä käyttänyt, myös sun elimistö on vanhentunut 12 vuotta. Ongelmat voivat alkaa yhtäkkiä.

Itselläni ei ollut parikymppisenä ongelmia limakalvojen kanssa yhdistettynä e-pillereihin, mutta yli kolmekymppisenä oli.

Kun tapasin nyk mieheni, minulla oli koko ensimmäisen vuoden hiivaa, virtsatieinfektioita, bakteerivaginoosia, vaikka mitä ärsyttävää. Oli todella rasittavaa. Toisaalta myös runsas limakalvoärsytys (paneminen monta kertaa päivässä) ei jotenkin sopinut mun elimistölle.

Sitten kun saatiin yhteisiä lapsia, ei ollut enää aikaa kolme kertaa päivässä seksille ja nämä kaikki VTI yms ongelmat katosivat kuin pieru Saharaan. Oli se rasittavaa. Mies tietysti kaipailee runsasta seksiä, mutta itse olen onnellinen, ettei tarvitse suurta osaa kuukaudesta miettiä, mikä vaiva seuraavaksi on ovella.

Vierailija
18/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo kovasti kuulostaisi siltä, että emätinvaivat tulevat juuri siitä.

Vierailija
19/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai se niinkään ole sellainen homma, että miehellä on bakteeri joka tarttuu sinuun, vaan niin, että miehellä on ihan oma bakteerikantansa, johon sitten sinun kehosi reagoi tuolla tulehduksella, kaiketi asiaan liittyy myös nämä ph jutut :D

Vierailija
20/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri määräsi Flagyl Comp -emätinpuikot ja Diflucania, josta kyllä otin juuri uusintakuurin.

Viittasi jotain että miestäkin "voi" hoitaa ja puhui voiteesta. Ymmärsin että se kuului reseptiin, nyt ei näytäkään siltä. Flagylin ohjeessa lukee, että mieskin pitää hoitaa. No miten mä sitä emätinpuikolla hoidan?

Nyt muistelisin, että mainitsi Canesten voiteen? Eli pitääkin itse ostaa. Mutta jos oma ongelma ei parantunut kahdella hiivakuurilla, ni miksi sen käyttö miehellä auttaisi? Hitto että ärsyttää tollanen epätarkka ilmaisu.

En mä nyt halua turhaan itteäni hoidattaa, jos sit heti saan mieheltä pöpön takas. Miehellä ei kyllä ole mitään oireita.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi