tylsää.. päivystän ja voisin vastailla samalla pariin kysymykseenkin. kysy lentoemännältä!
Kommentit (40)
Mun mielestäni tämä on komea:
http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=410158
Voisin hyvin kuvitella olevani osa tämän jättiläisen miehistössä!
Vastaapa nyt joutessasi vaikka viestiin 26. Onko edessä istuvalla oikeus laskea selkänojansa, jos takana istuvalle on siitä haittaa ja hän sanoo siitä?
kerro mitkä ovat lentoemäntien luottokauneustuotteet eri merkeiltä? mitä myydään tax freessä. miten saadaan "lentoemäntälook"? miten hiukset, mitä kauneustuotteita, mitä koruja jne.
Moikka! Vastasinkin jo siihen monta vuotta sitten :)
Ymmärrän molempia osapuolia ja itse siirtäisin jomman kumman istumaan toiselle paikalle. Se, kumman siirtäsiin riippuu monesta asiasta, mutta ennen kaikkea kannattaa esittää asia ystävällisesti sekä sille edessä istuvalle törpölle, että emännälle. Silloin voi olla mahdollisuuksia tulla kohdelluksi kivasti.
Joku voisi kertoa mullekin miten tehdään lentoemäntälook! ;)
Minä en ole enää mikään nuori tyttö, joten käytän toodella tehokkaita ja kosteuttavia tuotteita kasvoille. Hiukset laitan aina kiinni milloin mitenkin: poninhännälle, nutturalle, letille.. Näihin on olemassa tiukat määräykset joten hirveästi ei voi ilotella meikin eikä hiusten kanssa.
Ensiis todellakaan osaa suositella mitään tiettyä merkkiä, koska yhdelle sopii yksi ja toiselle toinen tuote. Mä käyn itse kyselemässä meikeistä, hajuvesistä, ihonhoitotuotteista ihan taxfreen myyjiltä, he tietävät kyllä mitä tarkoitan milloinkin. He ovat ihmeellisiä!
Hei, hyvä että olet paikalla ja pääsen kysymään ensi viikon lennostani.
Mulla on käsimatkatavaravaatimukset täyttävä matkalaukku, jonka haluaisin ottaa sisään koneeseen, että kerkeän kohdemaassani junaan, aikatauluni on siis tosi tiukka. Nyt mietin, mitä teen, jos koneeseen noustessani se matkatavaratila onkin jo täynnä, näin käy helposti, kun lennolla on paljon työmatkalaisia, joilla muillakin on käsimatkatavarana sellainen pieni matkalaukku.
Mitä teen siinä tilanteessa, etten löydä tilaa laukulleni matkatavarahyllyllä?
Very easy: tilaa on aina edessä olevan penkin alla.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:13"]
Oletko lukenut natašhaa?
[/quote]
En. Olenko missannut paljon?
Onko sinulla mahdollisuutta vaikuttaa siihen mihin lennät?
Kyllä on, tietyissä rajoissa. Voin esim. toivoa tiettyä lentoa X määrää kuukaudessa. Muuten lennän kaikkea mihin oma konetyyppini lentää.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:16"]
Very easy: tilaa on aina edessä olevan penkin alla.
[/quote]
No eikä ole matkalaukulle tilaa, hyvänen aika, eihän se penkkirivi niin korkea ole. Ei mitenkään pysty istumaan matkalukun kanssa siinä.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2012 klo 22:57"]kyllä se omaa työpäivää piristää aika kummasti kun valitsee joka lennolta edes yhden miehen jonka kanssa sitten hymyilee vähän leveämmin..
[/quote]
Kiva kun pikkuhuoralla on jännät päivät. Oletko koskaan ottanut lentokoneen/lentokentän vessassa suihin?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:13"]
Oletko lukenut natašhaa?
[/quote]
En. Olenko missannut paljon?
[/quote]
En nyt niinkään väittäisi :D sehän on siis lentoemännästä kertova sarjakuva, mietin jos olisit lukenut sitä/ Lotta lentoemäntää ja saanut innostuksen ammattiisi. Miksi opiskelit lentoemännäksi?
Mitat täyttävä matkalaukku mahtuu juurikin sinne edessä olevan istuimen alle. Siksi ne mitat on olemassa ;) Eihän se mukavaa ole, mutta jos on pakko ottaa laukku mukaan niin siihen kyllä kannattaa varautua. Jos laukku ei mahdu sinne eikä hyllylle, se lähtee galleyn ovesta ulos ruumaan.
Matkatavaroiden säilytys on turvallisuusasia eikä siitä lähde yksikään emäntä tinkimään.
Natasha näytti hauskalta, ehkä alankin tutustua siihen seuraavaksi! Kiitos vinkistä!
Opiskelin lentoemännäksi yhtiöni kurssilla. Loput taidoistani on karttunut vuosien varrella töissä sekä muiden lennoilla matkustaessani. Muuten en oikein usko että lentoemännäksi voi opiskellakaan.
Sori, pitääkin mennä. Heippa ja hauskaa päivää kaikille!
Matkustan usein lentokoneessa, useasti monta kertaa kuussa ja kysyisin että miksi nykyään suomalaiset lentoemännät hymyilevät todella tympeästi? Tunnistan suomalaisen lentoemännän heti homsuisesta tukasta ja tympeästä käytöksestä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:39"]
Matkustan usein lentokoneessa, useasti monta kertaa kuussa ja kysyisin että miksi nykyään suomalaiset lentoemännät hymyilevät todella tympeästi? Tunnistan suomalaisen lentoemännän heti homsuisesta tukasta ja tympeästä käytöksestä.
[/quote]
Pikainen vastakysymys: mistä ihmeestä lentoemäntä tietää millä kielellä matkustajia tervehditään koneeseen astuessa? Hmm..
Väitänpä että osun useammin oikeaan kuin väärään kieleen.
Mun mielestäni tämä on komea:
http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=410158
Voisin hyvin kuvitella olevani osa tämän jättiläisen miehistössä!