Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tarjoaisit lastenhoitoapua tuttavallesi tai ystävällesi,

Vierailija
29.11.2005 |

miten odotat siihen reagoitavan?

Itse loukkaannuin vähän kun tarjosin hoitoapua että vanhemmat saisivat olla hetken kaksin ja vastauksena oli vain " Ei kiitos tällä kertaa, ehkä joskus toiste" . Olen ollut muutamia kertoja heillä lapsenvahtina aiemmin joten tiedän, että haluavat kyllä olla välillä kaksinkin. Minusta olisi pitänyt ainakin kiitellä ja " hehkuttaa" hiukan enemmän. Minullakaan kun ei noita vapaailtoja kovin monia ole joten tuo aika olisi ollut minulta aika suuri lahja...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti.

Vierailija
2/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella harvoin vapaalla. Jos on kauhee sotku kun olen palannut niin sitä ei tosiaan kestä. Helpommalla pääsee kun on itse kokoajan paikalla. Ei se pelkkä lasten katsominen riitä jos on itse siisteydestä pitävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi.Ehkä he eivät tälläkertaa halunneet olla ilman muksuja.Toisella kertaa sitten.

Vierailija
4/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskikoneeseen ja pyyhkinyt pöydät. Hoitanut lapset hyvin. Kyllä minusta hoitoavun tarjoamiseen pitäisi suhtautua vähän kiitollisemmin... ei tee mieli tarjota heti uudelleen.

ap

Vierailija
5/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän ja kieltäydyn.

Kenkiäsikö olisi pitänyt nuolla?

t. yh

Vierailija
6/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kehtaan itsekin pyytää apua tarvittaessa.

Vierailija
7/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitikin aina tyrkyttämässä apuansa. Välillä yksinkertaisesti tulee tulee tyly vastaus kun, niin ärsyttää.

Vierailija
8/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa ja kun ei pääse mihinkään miehen kanssa.. itselläni on tosi kiireinen työ, paljon työmatkoja ja iltatöitä, sekä muut omat menoni, mutta olen silti koettanut tarjota apuani aina joskus. Tyrkyttänyt en ole, ehkä 2-3 kertaa vuodessa tarjoudun hoitamaan. Tuttavani tietää, että minulta on hankala pyytää lastenhoitoapua, koska on niin paljon omia menoja. Saa toki pyytää mutta aina ei onnistu...

ap

Vierailija
9/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihanaa, jos joku tarjoutuisi!

Vierailija
10/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat aina tehdä minulle leikkiruokaa ja kuunnella, kun luen satuja. Se tässä ihmetyttää kun äiti valittelee että ei ole aikaa tehdä koskaan mitään miehen kanssa mutta kun apua tarjoan niin vastaus on aika tyly..

ap

Vierailija
11/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosi kiva, kun tarjouduit lastenhoitajaksi!! Harmi, ettei meille sovi tällä kertaa. Kiitos kuitenkin!

Vierailija
12/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettavat että ihmisiä saa kohdella miten vain ja silti he rientävät hoitamaan omia pikku kullannuppujanne...

Vierailija
13/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin harmittaa, jos sen kerran kun saisi lapsenvahdin, ei olekaan varaa mennä minnekään.

Vierailija
14/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluostoksille, kun ei ole lastenvahtia. Luulin hänen ilahtuvan tarjouksestani. Itse asiassa jätin oman menoni väliin (sinne piti ilmoittautua jo) ollakseni hänelle avuksi. Tiedän, että tuttavallani ei ole mitään menoa tuona iltana ja rahaakin on..

Vierailija
15/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joutuisin vastaamaan nyt ennen joulua, että ei kiitos, mutta miellään joskus toiste.... Ei yksinkertaisesti olisi nyt ylimääräistä edes viinipullon ostamiseen lapsenvahdille, saati sitten palkkaan.

Vierailija
16/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

asian voisi esittää tavalla, että kun tarvitaan on valmis tulemaan.

Jokainen vanhempi kyllä itse päättää milloin lähtee ja milloin ei. Tuollaisesta loukkaantuisin itsekkin, jos joku tulisi sanomaan ,että menkää niin minä hoidan.

Vierailija
17/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole koskaan maksaneet minulle mitään, enkä ole pyytänyt.

Ja tuohon viimeiseen viestiin ihmettelisin, ovatko vanhemmat tosiaan tuota mieltä- että hoitajaa tarvitaan vasta, kun sitä pyydetään ja on epäkohteliasta ehdottaa että voisi tulla hoitamaan lapsia tiettynä iltana? Tällä palstalla etenkin kuulee niin paljon harmittelua siitä, kun ei ole ketään, joka tarjoutuisi hoitamaan lapsia..

Minä en halua antaa kenellekään katteettomia lupauksia, siis että sanokaa vain, kun tarvitsette hoitajaa, niin tulen. Esim. ennen joulua minulla on tasan kolme iltaa, jolloin ei vielä ole sovittua ohjelmaa. Yksi niistä olisi ollut tuo ilta, kun tarjouduin lastenvahdiksi (ja ystäväni tietää että minulla riittää menoja ja mm. työmatkoja). Etukäteen kyselin vähän tuttavaltani, onko heillä menoa tuona iltana (halusin järjestää heille yllätyksenä vapaaillan vaikka jouluostosten tekoon) ja sitten ilmoitin, etten osallistu erääseen tapahtumaan, johon minua kovasti pyydettiin. Olisin mennyt ellen olisi ollut pahoillani tuttavani puolesta, joka usein harmittelee, ettei pääse mihinkään... Pahoitin vain mieleni niin tylystä vastauksesta. Tuli sellainen olo että häntä melkein harmitti, kun tarjouduin.

ap

Vierailija
18/22 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten on kyllä tosi vaikea ymmärtää.

Vierailija
19/22 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin todella kiitollinen, jos joku tarjoutuisi tulemaan. Jos kieltäytyisin, syynä saattaisi olla:

- rahan puute

- miehen kanssa riitaa

- en haluaisi rasittaa jo valmiiksi kiireistä avuntarjoajaa

Joskus olen myös huono lähtemään extempore mihinkään.

Mutta ap, minusta vaikutat kultaiselta ystävältä.

Vierailija
20/22 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on. Heillä oli jotain muuta mielessä! Eivät nyt juuri jaksa viettää vapaailtaa. Perheiltakin on ihan jees !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi