Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko syöpä olla kohdunkaulan puolivälissä?

Vierailija
03.10.2012 |

vaikka koepaloissa ei mitään vakava? Mulla otettiin kolposkopia muutama viikko sitten, tulokset tuli ja CIN III oli luokka, eli vakava syövän esiaste. Kyseinen luokka voi olla myös pintasyöpää. Papassa aiemmin oli luokka I-II toisen kerran jonka takia kolposkopiaan lähettivät. Kaikki pahempi olisi jo syöpää. Parin viikon päästä on loop hoito jolloin kohdunsuusta poistetaan pätkä. Voiko kohdun puolivälissä olla jo syöpä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on mahdollista tietenkin, muttta yritä ottaa rauhallisesti, asia selviiää kunhan saat hoiodn

voi olla et riittää se kun poistavat tuon kohdan.

itselläni oli epämääräinen kohta kohudn suulla, ei ollut papassa mitään.

no pala suusta poistettiin ja lähet patologille, ei ollut syöpää, ei tulehdutsa. ei oiken mitään ollut

vuosi myöhemmin koko kohtu poistettiin runsaiden vupotojen takia

olen siitä erittäi n tyytväinen,. ei ole vuotoa, ei kipuja, ei tartte papoja tms

eli kohdunkaulansyöpäkin on kuitenkin hyvin hoidettavissa, kohtu pois..

kyllä ne siel hoidossa osaavat tutkia, kun sitä juts työkseen tekevät

Vierailija
2/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on mahdollista tietenkin, muttta yritä ottaa rauhallisesti, asia selviiää kunhan saat hoiodn

voi olla et riittää se kun poistavat tuon kohdan.

itselläni oli epämääräinen kohta kohudn suulla, ei ollut papassa mitään.

no pala suusta poistettiin ja lähet patologille, ei ollut syöpää, ei tulehdutsa. ei oiken mitään ollut

vuosi myöhemmin koko kohtu poistettiin runsaiden vupotojen takia

olen siitä erittäi n tyytväinen,. ei ole vuotoa, ei kipuja, ei tartte papoja tms

eli kohdunkaulansyöpäkin on kuitenkin hyvin hoidettavissa, kohtu pois..

kyllä ne siel hoidossa osaavat tutkia, kun sitä juts työkseen tekevät

Sitä ei yleensä poisteta vaikka kohtu viedäänkin. Ja vaikka olis kaikki pois, niin papa pitää silti ottaa edelleen emättimen pohjukasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ei?

Vierailija
4/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakin tyypistä. Ja jos leikkaukseen joudut, sitten patologi kertoo loput leikkauksen jälkeen.

Vierailija
5/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo muutokset ovat tosi yleisiä ja harvoin ehtivät kehittymään syöväksi. Mulla on kahdesti poistettu CIN3-muutoksia.

Vierailija
6/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin syöpä selviää niistä. Syövän muut ominaisuudet tulevat patologin tutkimuksen jälkeen. Eli onko kyse ärhäkästä vaiko rauhallisesta syövästä ym.,mikäli olisi syöpä kyseessä.

Yleensä kohdunkaulan syöpä on kohdunsuulla tai vieressä.

Vierailija
7/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken piti olla kunnossa, mutta nyt jo CIN 2? Tulokset kuitenkin pelottavat jos joudun loop-hoitoon. Sekin on kuulemma ihan ok juttu kun kysyin toimenpiteistä, mutta itse syöpä minua huolestuttaa. Voiko syöpä olla kohdun sisällä?

Vierailija
8/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kyse eri syövästä, kohtysyövästä. ellei ole levinnyt kohtuun muualta.

Vierailija
9/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te, joilla on ollut solumuutoksia.

Vierailija
10/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin papa ollut aina ykköstä, sitten oli 2 vuotta väliä ja luokka oli seuraavaksi 4.

Vierailija
11/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille alueelle missä levyepiteeli vaihtuu lieriöepiteeliksi ns. Junktio. Se on se kohta mikä voidaan poistaa . Ole huoleti ei tule syvemmälle. Muuten olisi kohtusyöpä ja se onkin sitten jo eri juttu. (Ja eihän sulla nitään syöpää olekaan, vain solumuutoksia. )Sitä ei tutkita papa kokeella ja näillä koepaloilla. T. Lääkäri joka yritti selittää yksinkertaisesti

Vierailija
12/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kolposkopia ja jos syöpäepäily, niin loop. Sitten selviää jatko, joko loop riittävä tai jos kyseessä syöpä niin silloin leikkaus tai liitännäishoidot tai molemmat.

Mulle ei loop riittänyt ja jatkoa oli tiedossa.

Vierailija
13/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko muutos lähteä syvemmälle?

Vierailija
14/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loop vodaan tehdä pahoissa solumuutoksissakin jne. eli en tarkoita että aina on oltava jo syöpäasteella.

Vierailija
15/15 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti Loop ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän