Voiko syöpä olla kohdunkaulan puolivälissä?
vaikka koepaloissa ei mitään vakava? Mulla otettiin kolposkopia muutama viikko sitten, tulokset tuli ja CIN III oli luokka, eli vakava syövän esiaste. Kyseinen luokka voi olla myös pintasyöpää. Papassa aiemmin oli luokka I-II toisen kerran jonka takia kolposkopiaan lähettivät. Kaikki pahempi olisi jo syöpää. Parin viikon päästä on loop hoito jolloin kohdunsuusta poistetaan pätkä. Voiko kohdun puolivälissä olla jo syöpä?
Kommentit (15)
kaikki on mahdollista tietenkin, muttta yritä ottaa rauhallisesti, asia selviiää kunhan saat hoiodn
voi olla et riittää se kun poistavat tuon kohdan.
itselläni oli epämääräinen kohta kohudn suulla, ei ollut papassa mitään.
no pala suusta poistettiin ja lähet patologille, ei ollut syöpää, ei tulehdutsa. ei oiken mitään ollutvuosi myöhemmin koko kohtu poistettiin runsaiden vupotojen takia
olen siitä erittäi n tyytväinen,. ei ole vuotoa, ei kipuja, ei tartte papoja tms
eli kohdunkaulansyöpäkin on kuitenkin hyvin hoidettavissa, kohtu pois..
kyllä ne siel hoidossa osaavat tutkia, kun sitä juts työkseen tekevät
Sitä ei yleensä poisteta vaikka kohtu viedäänkin. Ja vaikka olis kaikki pois, niin papa pitää silti ottaa edelleen emättimen pohjukasta.
jotakin tyypistä. Ja jos leikkaukseen joudut, sitten patologi kertoo loput leikkauksen jälkeen.
Nuo muutokset ovat tosi yleisiä ja harvoin ehtivät kehittymään syöväksi. Mulla on kahdesti poistettu CIN3-muutoksia.
Myöskin syöpä selviää niistä. Syövän muut ominaisuudet tulevat patologin tutkimuksen jälkeen. Eli onko kyse ärhäkästä vaiko rauhallisesta syövästä ym.,mikäli olisi syöpä kyseessä.
Yleensä kohdunkaulan syöpä on kohdunsuulla tai vieressä.
Kaiken piti olla kunnossa, mutta nyt jo CIN 2? Tulokset kuitenkin pelottavat jos joudun loop-hoitoon. Sekin on kuulemma ihan ok juttu kun kysyin toimenpiteistä, mutta itse syöpä minua huolestuttaa. Voiko syöpä olla kohdun sisällä?
silloin kyse eri syövästä, kohtysyövästä. ellei ole levinnyt kohtuun muualta.
Siis te, joilla on ollut solumuutoksia.
Aiemmin papa ollut aina ykköstä, sitten oli 2 vuotta väliä ja luokka oli seuraavaksi 4.
Sille alueelle missä levyepiteeli vaihtuu lieriöepiteeliksi ns. Junktio. Se on se kohta mikä voidaan poistaa . Ole huoleti ei tule syvemmälle. Muuten olisi kohtusyöpä ja se onkin sitten jo eri juttu. (Ja eihän sulla nitään syöpää olekaan, vain solumuutoksia. )Sitä ei tutkita papa kokeella ja näillä koepaloilla. T. Lääkäri joka yritti selittää yksinkertaisesti
sitten kolposkopia ja jos syöpäepäily, niin loop. Sitten selviää jatko, joko loop riittävä tai jos kyseessä syöpä niin silloin leikkaus tai liitännäishoidot tai molemmat.
Mulle ei loop riittänyt ja jatkoa oli tiedossa.
Loop vodaan tehdä pahoissa solumuutoksissakin jne. eli en tarkoita että aina on oltava jo syöpäasteella.
kaikki on mahdollista tietenkin, muttta yritä ottaa rauhallisesti, asia selviiää kunhan saat hoiodn
voi olla et riittää se kun poistavat tuon kohdan.
itselläni oli epämääräinen kohta kohudn suulla, ei ollut papassa mitään.
no pala suusta poistettiin ja lähet patologille, ei ollut syöpää, ei tulehdutsa. ei oiken mitään ollut
vuosi myöhemmin koko kohtu poistettiin runsaiden vupotojen takia
olen siitä erittäi n tyytväinen,. ei ole vuotoa, ei kipuja, ei tartte papoja tms
eli kohdunkaulansyöpäkin on kuitenkin hyvin hoidettavissa, kohtu pois..
kyllä ne siel hoidossa osaavat tutkia, kun sitä juts työkseen tekevät