Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu näin pahasti riippuvainen kynsien pureskelusta

Vierailija
03.10.2012 |

Olen yli 40v. ja pureskellut kynsiä koko elämäni ajan... pari kertaa olen pystynyt kasvattamaan ne yli sormenpäiden, mut kun eivät kestäneet lohkeilematta ja pehmenemättä paria viikkoa kauempaa, niin tuli pureskeltua ne pois. En tajua mistä johtuu, et kun laitan kynnen hampaille, niin sekin jo heti tuo rauhoittavan tunteen. Nyt taas olis vakaa aikomus alottaa pureskelulakko, koska mua niin inhottaa tällänen naurettava riippuvuus ja rumat kynnet :(

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis tarkoita mitään vähän käsirasvaa ja silloin tällöin lakkaa-tyyppistä hoitoa, vaan viilasin kaikki kynnet ensin ihan lyhyiksi ja aloin käyttää paksua kerrosta kynsilakkaa päällä. Aina jos huomasin että olen alkamassa järsiä, niin aloin sen sijaan lakata niitä uudestaan, levittää kynsinauhavoidetta jonka jälkeen laitoin puuvillahanskat käteen jne. Se paksu lakkakerros ei estä pureskelua, mutta hidastaa sitä sen verran että ehtii tajuta pureskelevansa, ja siinä vaiheessa kun tajuaa, mitä tekee, on helpompi lopettaa se. Lisäksi lakkakerros piti kynnet suojatumpina, eikä niihin tullut samalla tavalla pieniä vekkejä tai liuskottumia, joista minun pureskeluni aina lähti liikkeelle.

Tietysti voi olla, että en ole yhtä paha tapaus kuin monet muut, koska lopulta tuo lopettaminen oli parin ensimmisen viikon jälkeen helppoa. Toisaalta lopetuspäätöksen tein siinä vaiheessa kun ensimmäistä kertaa järsinyt kynsiä sillä tavalla että sormenpäät alkoivat olla verillä, minkä näkeminen lisäsi myös motivaatiota.

Sinä olit helpompi tapaus :)

Vierailija
22/40 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25v ja koko ikäni kynsiä pureskellut. Minun on kait jotenkin hyväksyttävä, etten pääse siitä ainakaan millään normaaleilla konsteilla eroon. Minulle on kokeiltu monta kertaa kynneliä - ei auta. Olen myös pitänyt hanskoja käsissä - ei auta. Minulla on ollut muutaman kerran paha tulehduskin ja olen joutunut antibioottikuurille, kun kynsinauhoista on tullut mätää....ei auttanut sekään. Rehellisesti sanoen MIKÄÄN ei ole saanut minua lopettamaan lopullisesti.

Rakennekynnet ovat joskus hidastaneet, mutta kun ne on otettu pois niin heti alkaa taas järsiminen. Saan siitä oikeasti nautintoa...en siis tarkoita mitään seksuaalista, mutta jonkinlaista hyvänolon tunnetta. Turvallisuutta ehkä?

Haluaisin, että minulla olisi kauniit kynnet...minulla ei siis ole kynsiä ollenkaan. Ihan pienen pienet valkoiset viirut voivat joskus olla, mutta nekin tulee järsittyä pois aina kuin mahdollista. Sormeni ovat todella rumat. Vuonna 2011 pidin taas yli viikon ajan tekokynsiä ja niitä kun ei voi pureskella niin hyvin, niin omat kynnet kasvoivat siellä alla. Olin elämässäni ensimmäisen kerran peräti 3kk purematta kynsiä kun näin sormeni kauniina. Sitten syntyi esikoinen ja alkoi uusi stressi pukkaa päälle ja heti tuli järsittyä kynnet ja nyt ne ovat taas olleet yli vuoden ajan rumat...en tiedä mikä auttaisi. En voi tehdä mitään lopetuspäätöstä, vaikka haluaisinkin. Puren kynsiä usein ihan huomaamattanikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kun ensin mulla oli rakennekynnet, joiden alla omat kynnet saivat kasvaa rauhassa.

Nyt mulla on ollut omat kynnet mutta geelit päällä vuoden verran. Ilman geeliä söisin kynsiä varmaan rystysiin asti.

Kuukaudessa kynsiini menee nyt 45e mutta on sen arvoista.

Geelin ansioista kynnet on niin kovat ettei tee edes mieli pureskella ja joka kuukausi saan uudet ihanat kynnet.

Olisko teillä mahdollisuus kokeilla ketkä pureskelette kynsiänne?

Tsemppiä teille!!

Vierailija
24/40 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kun ensin mulla oli rakennekynnet, joiden alla omat kynnet saivat kasvaa rauhassa. Nyt mulla on ollut omat kynnet mutta geelit päällä vuoden verran. Ilman geeliä söisin kynsiä varmaan rystysiin asti. Kuukaudessa kynsiini menee nyt 45e mutta on sen arvoista. Geelin ansioista kynnet on niin kovat ettei tee edes mieli pureskella ja joka kuukausi saan uudet ihanat kynnet. Olisko teillä mahdollisuus kokeilla ketkä pureskelette kynsiänne? Tsemppiä teille!!

Mun kynnet meinaan niin pehmeet et hajoavat aina kun yritän vähä irti pureskelusta

Vierailija
25/40 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kynsien pureskelu on tosiaankin itselle huomaamaton stressin / paineen lievityskeino. Itsekin olen pureskellut koko ikäni. Reilu vuosi sitten päätin lopettaa. Aloin käyttämään ensin oikein värikkäitä kynsilakkoja. Sellaisia että kun käsi tulee lähellekään naamaa niin sitä ei voi olla huomaamatta ja sitten kun kynteni olivat sen verran kasvaneet, että niihin sai geelit, niin aloin joka kuukausi käydä laitattamassa geelit räikeällä värillä. Nyt kynnet on tosi nätit. Käytän vieläkin geelikynsiä, koska ne tuntuvat eriltä kuin omat ja kiinnittävät huomiota eivätkä päädy suuhun :)

Vierailija
26/40 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin pureskelen tai muuten näprään koko ajan kynnen päitä. välillä oon saanu lopetettua mut sit se vaan alkaa vahingossa. pidän kynnet kuitenki aika siistinä. ne on lyhyet mut ei mitkään tosi rumat. lakkaan ne välillä neutraalilla sävyllä jolloin en välttis pureskele niitä vaan revin vaan stressaantuneena kärkiä. 

joillakin näkee kyllä uber lyhyita kynsiä, mulla nää ei oo mitkään kauhean pienen kokoset vaikka onkin lyhyet. mut pitkät on vaan tiellä, en stressaa kynsistäni. puran muun stressin sitten niihin :D ihanku oisin jostain lukenu et kynsien pureskelu ois perinnöllistäkin? kaikki ei sitä tee, mut jotkut on alttiimpia sille ku toiset

Vierailija
27/40 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, en onneksi ole ainoa pureskelija! Mulla on tosi lyhyet ja paksut nakkisormet, jotka kruunaa aivan nysäksi syödyt kynnet. Lapsesta asti jyrsiny ja mikään ei ole auttanut. Häpeän käsiäni aivan hirveästi ja olen jättänyt monia kivoja juttujakin niiden takia tekemättä.

Vierailija
28/40 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni hommasi rakennekynnet ja siihen loppui pureskelu.

Vierailija
29/40 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 46-vuotiaana (nyt puren enää peukalonkynnet, en muuta) ihan silkalla tahdonvoimalla. Toivoa on, kuulkaa! Tsemppiä.

Vierailija
30/40 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaaahaa

Vierailija
31/40 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin vähitellen eron pureskelusta kun laitoin kynnen aina hampaiden väliin mutta kyl se siitä apteekissa myydään myös semmosta karvaan makuista ainetta jota laitetaan kynnelle ei se tosin mulla auttanut.

Vierailija
32/40 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle auttaa kynsien lakkaus. Sillä lailla olen ollut pisimmin purematta. Olen nyt 42v ja taas pitkästä aikaa aloin hoitaa eli lakata kynsiä. Nyt tuntuu ekan kerran elämässäni, että en palaa enää vanhaan. Se on muodikkaasti sanoen niin nähty! :D

Vierailija
33/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli myös kova kynsienpureskelija. Itselläni pureskeleminen loppui kuin seinään, kun laitatin rakennekynnet.  Jos haluat kauniit ja terveet kädet/ kynsinauhat, suosittelen käsihoitoja. Pure purkkaa, mulla toimii.

Vierailija
34/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kynnet nahkaan asti 40 vuoden ajan. Pari kertaa olen saanut ne kasvatettua sormenpäiden yli, mutta silloinkin sormet olivat suussa ja kynnet pehmeitä. Vuosi sitten näin erään minulle tärkeän miehen katsovan sormiani "hyi helvattu!" -ilmeellä ja siihen loppui syöminen. Enempää ei tarvittu, se oli siinä.

Alussa laitoin kynsilakkaa, mutta sain senkin lopetettua parin kuukauden jälkeen. Kyllä nytkin sormet menevät suuhun helposti ja huomaamatta, mutta en enää kalua kynsiä etsien sieltä jotain kohtaa mistä aloittaisin puremisen, vaan lähinnä vain pidän kynttä suussa hetken. Olen erittäin tyytyväinen kauniisiin sormiini ja sopivan pituisiin kynsiini nykyään, paluuta niiden syömiseen ei ole. N42

Vierailija
35/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin auttaa teitä lopettamaan. Mä vihaan kynsienpureskelua niin paljon, että joku päivä mä vielä sekoan ja tapan joka ikisen pureskelijan, jonka kiinni saan. Se ääni on kuin joku puukottaisi mua ja sen takia mun mielestä pureskelijoiden listiminen olisi aivan oikein. Ja olen aivan tosissani.

Vierailija
36/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut kynsien pureskelija. Joskus päälle kolmekymppisenä (en muista tarkkaan minkä ikäisenä) lopetin sen. Kuten joku totesikin, lakkaus auttaa. Onhan ne nysät kynnet punaiseksi lakattuina kökön näköiset, mutta sitten kun muutaman viikon kuluttua ovat kasvaneet, niin kelpaa ihastella!

Muutaman kerran olen ne vetänyt nysäksi huomaamattani hermostuessani. Esim. kun kuopuksen syntymän edellä jouduin makaamaan sairaalaan ja silloin kun lompakkoni varastettiin.

Vierailija
37/40 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi niin, että kun lopetin kynsien pureskelun, aloin syömään enemmän ja enemmän välipaloja ja kaikkea ylimääräistä ruokien välillä vain sen takia, että tunsin tarvetta pureskella jotakin. Painokin alkoi nousta ja kun taas aloitin kynsien pureskelun, ruokailutottumukseni tasaantuivat normaaliksi. Eli joku ylipäätään pureskelun tarve on meneillään, enkä pysty sitä kaikessa muodossaan näemmä lopettamaan. Nyt kynnet on syöty ja välipalat vähentyneet. Ehkä se on kuitenkin pienempi paha..

Vierailija
38/40 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavaa. Todella kuvottavaa.

Toivottavasti pesette kätenne ennen ja eritoten tuon vastenmielisen teon jälkeen. Minä en halua sylkeänne ovennuppeihin tai mihinkään muuallekaan.

Tiedättekö miten monta miljoonaa bakteeria kynsissänne on?

Toistan: kuvottavaa. Itse en suostuisi ikinä pussaamaan kynsienpureskelijaa. Juu, suussa on muutenkin bakteereja mutta ei sentään niin tolkuttomasti (ja vierasperäisiä) kuin kaltaisillanne ällötyksillä.

Vierailija
39/40 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ongelma ei ole kynnet vaan sormet yleensä! Järsin siis nahkaa kynsien ympäriltä. Raivostuttavaa ja siltikin jatkunut ihan lapsesta asti. Lukuisia kertoja yrittänyt lopettaa ja aina repsahtanut. Usein esim. telkkaria katsoessa en edes tajua tekeväni sitä. Stressaantuneena revin oikein olan takaa. Välillä yritänolla tekemättä sitä ja se vaatii todella keskittymistä, niin vahva tapa se on. Joskus olen hanskat kädessä kotona taistellessani tuota pakkomiellettä vastaan. En tiedä mistä tämä on alkunsa saanut ja miksi se on niin vahva pakkomielle. Häpeän sormiani.

Vierailija
40/40 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pääsee tuollaisesta eroon keksimällä muuta rauhottavaa tekemistä. Esim pyörittelee sinitarraa sormien välissä ja muotoilee siitä jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän