Päiväkodeissa tikittää aikapommi-uutinen iltalehdessä..oho, niinkö?!
Oliko tämä joillekkin yllätys?!
Hoitajia syytetään joka asista, kukaan ei välitä hoitajien turvallisuudesta ja terveydestä.
Itsekkäille vanhemmille kostautuu se hoitajien uupumus ennenpitkää.
Kuka jaksaa sellaista työtä?
Hoitajat ovat vain niitä tarhantätejä.
Vaikka joukossa on lahkakkaita nuoria paljon parempiin töihin.
Hoitajat omaavat vähintään yhtä rikkaan elämän, oman elämän. Yksikään hoitolapsi tai sen vanhempi ei
Koskaan mene hoitajien oman elämän, hyvinvoinnin ja omien kenenkään läheisten edelle. Ei yksikään. Työ työnä :)
Vaihtakaa alaa, sellaiseen jossa parempi palkka ja arvostus!
Kommentit (7)
Jotenkin tosi omituinen aloitus taas. Eihän kukaan vaadi, että sen hoitajan on pistettävä työ muun elämänsä edelle, vaan että hänen on tehtävä se työ hyvin. Aivan kuten meidän jokaisen muunkin ihmisen!
että vaikka parhaamme tehdään osastollamme, niin aina vaan valittamista löytyy. Työolot on surkeat, sairaslomiin esim. ei oteta sijaisia vaan meidän tulee omia työvuorojamme siirtämällä selviytyä työkaverin sairastuessa... Asiakkaita potilaspaikkoihin nähden aina aivan liikaa, joudumme hoitamaan ihmisiä esim. liinavaatevarastossa, lääkärin kansliassa tai käytävällä. Syvä huokaus.
Minulla on vakituinen toimi odottamassa äitiyslomalta paluun jälkeen, mutta en taida palata. Eiköhän ole aika keksiä jotain muuta. Hoitajan työ on ihan koiran virka.
laittaa oman elämänsä, hyvinvointinsa ja läheisensä etusijalle? En keksi ainuttakaan, mutta varmasti itse tiedät. Ei esim. hammaslääkäri voi jättää poran asiakkaan suuhun ja poistua rikkaampaa elämää viettämään.
Ei tarvitse nykylainsäädännön mukaan tehdä enää koskaan töitä.
Mutta itse aiheeseen: Eikö työlainsäädännössä ole voimassa 8 tunnin työpäivä, ylityöt pitäisi saada vapaina tai rahana, ja eikö se ole työntekijän tehtävä valita kumman haluaa? Mitä ammattiliitot sanovat tähän? Ymmärrän, että hoitajien työ, oli sitten kyse lapsista tai vanhuksista, on rankkaa, mutta 8 h/ vrk luulisi kestävän?
Hän pystyy täysin vapaasti päättämään monenako päivänä viikossa tekee töitä, millaisia potilaita hoitaa, milloin pitää lomansa, kenen kanssa työskentelee... Monihan on ahne kuin mikä, ja kassakoneen kilinä korvissaan painavat pitkää päivää.. Mutta valinta on täysin oma. Teet töitä juuri sen verran kuin huvittaa. PISTE.
Samoin esim. oma mieheni on it-alan yrityksessä. Yrityksessä on n. 100 työntekijää. Heillä on liukuva työaika, toimistolla olisi hyvä olla 9-15 välisenä aikana, mutta ilmoittamalla s-postilla tms. tästä joustetaan käsittääkseni vaikka miten paljon. Heillä on todella paljon virkistystoimintaa, työtilat on loistavat, on taukojumppaa, joogaa, fysioterapeutti käy jokaista ohjaamassa työasennoissa ym.... Henkilökunnalle tarjotaan säännöllisesti kakkukahveja, perjantaipizzaa ym. sinällänsä arvottoman kuuloista plussaa, joka esim. meille hoitajille olisi todellista luksusta.
Nämä ovat todella valintakysymyksiä. Minä valitsin aikanaan väärin, nyt siis suunnittelen alan vaihtoa.
- se hoitsu joka totesi tekevänsä koiran virkaa
laittaa oman elämänsä, hyvinvointinsa ja läheisensä etusijalle? En keksi ainuttakaan, mutta varmasti itse tiedät. Ei esim. hammaslääkäri voi jättää poran asiakkaan suuhun ja poistua rikkaampaa elämää viettämään.
Hän pystyy täysin vapaasti päättämään monenako päivänä viikossa tekee töitä, millaisia potilaita hoitaa, milloin pitää lomansa, kenen kanssa työskentelee... Monihan on ahne kuin mikä, ja kassakoneen kilinä korvissaan painavat pitkää päivää.. Mutta valinta on täysin oma. Teet töitä juuri sen verran kuin huvittaa. PISTE. Samoin esim. oma mieheni on it-alan yrityksessä. Yrityksessä on n. 100 työntekijää. Heillä on liukuva työaika, toimistolla olisi hyvä olla 9-15 välisenä aikana, mutta ilmoittamalla s-postilla tms. tästä joustetaan käsittääkseni vaikka miten paljon. Heillä on todella paljon virkistystoimintaa, työtilat on loistavat, on taukojumppaa, joogaa, fysioterapeutti käy jokaista ohjaamassa työasennoissa ym.... Henkilökunnalle tarjotaan säännöllisesti kakkukahveja, perjantaipizzaa ym. sinällänsä arvottoman kuuloista plussaa, joka esim. meille hoitajille olisi todellista luksusta. Nämä ovat todella valintakysymyksiä. Minä valitsin aikanaan väärin, nyt siis suunnittelen alan vaihtoa. - se hoitsu joka totesi tekevänsä koiran virkaa
ja työnantaja maksaa palkan siitä, että asettaa oman elämänsä työn edelle? Kerro ihmeessä, missä tuollainen firma on, jossa ei tarvitse tehdä töitä vaan saa viettää kivaa laatuaikaa perheensä kanssa.
Siskoni on yksityisessä hoitofirmassa. Hän saa itse päättää työaikansa, työmääränsä, osin jopa asiakkaansa, työkaverinsa jne. On ilmainen kuntosali uima-altaineen, hieroja, fysioterapeutti, ryhmäliikuntatunnit, autoetu jne.
Miksi sinä valitsit väärin, kun olisit hoitoalallakin voinut valita oikein?
Kukahan ne hoitajat sinne palkkaa ja päättää ryhmäkoot?
Voi hyvä luoja.