Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyssääkö orastava suhde kakkaongelman takia?

Vierailija
03.10.2012 |

Minulla on ärtyneen paksusuolen oireyhtymä, joka pysyy jotenkin kurissa ruokavaliolla. Nyt ongelma on se, että mies asuu pienessä asunnossa, jossa on olematon äänieristys. Olen ollut siellä yötä ja joka kerta on ongelma kakkaamisen kanssa. En kestä niitä purskahteluääniä, joita pepusta kuuluu kakatessa, ja siksi välttelen vessassa käymistä viimeiseen asti. Nolottaisi, jos mies kuulisi. En oikein voi laskea vettäkään hanasta äänien peittämiseksi niin pitkään, kuin tarvitsisi. Jos en käy joka päivä vessassa, siitä seuraa lisää vatsaongelmia. Mitä ihmettä teen?

Ja tämä on vakava asia, joten älkää irvailko!

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amerikkalainen rakentaminen aivan ala-arvoiseksi. Ei meidan kummastakaan vessasta koskaan kuulu mitaan kun laittaa oven kiinni. En ymmarra.

Suomessa nakyy olevan yleinen pulma.

t.usalainen

Vierailija
42/53 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, ja pakko myöntää että olisihan se minulle aivan kestämätön turn off, jos naisen paskantaminen olisi jotain äänekästä perseoopperaa. Sellaista naista ei paljoa nussita, etenkään doggynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitaa istua kuulokkeet korvilla ja telkkari taysilla kun nainen kay vessassa.

Vierailija
44/53 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amerikkalainen rakentaminen aivan ala-arvoiseksi. Ei meidan kummastakaan vessasta koskaan kuulu mitaan kun laittaa oven kiinni. En ymmarra.

Suomessa nakyy olevan yleinen pulma.

t.usalainen

Kummastelin samaa. Amerikkalainen rakentaminen oli kuraa. Meilla ei kuulu aania. Ja kun tarvis on voi valita sen kaukaisimman vessan.

Vierailija
45/53 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä näin: sano miehelle että sun on vaikea käydä vessassa kun toinen ihan vieressä (pieni asunto), ainakin näin alussa. Ei sun mistään äänistä tarvi sanoa, viittaa siihen että tulee ummetus tms. Tupakoiko mies? Jos niin pyydä ihan pokkana josko voisi käydä tupakalla kun menet vessaan. Tai ihan vaan että käy jossakin että saat hommasi hoidettua, käy vaikka varaamassa pesutuvan tms. tms.

Kuulostaa ehkä hullulta mutta pieni vaivahan se mieheltä on, varsinkin kun häpeilysi loppuu varmasti ajan kanssa! Tsemppiä vaan:) p.s. Entäpä onko taloyhtiöllä yhteisvessa(olettaen että kerrostalo)..?

Vierailija
46/53 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolesi rauhoitu oikealla ruokavaliolla? Suolistosyövän riskinkin luulisi olevan olemassa, jos suolesi on koko ajan ärtynyt.

Minua haittaisi kyllä. Suosittelen isompaa asuntoa, mielellään kahdessa kerroksessa. Tai hevirokki soimaan vessassa?

Ap. Mene erikoislääkärille, sellaisen lääkärin luo joka on aidosti kiinnostunut hoitamaan IBS potilaita. On olemassa useampia lääkkeitä joita voit kokeilla ja ne helpottavat huomattavasti elämää. Tämä sairaus ei ole yhteydessä syöpään, eikä myöskään johdu huonosta tai vääränlaisesta ruokavaliosta. IBS ei parane maitohappobakteereja syömällä tai jättämällä viljatuotteita pois. Tietyt ruoka-aineet voivat pahentaa oireita, mutta eivät ole taudin varsinainen syy. Itse uskon että oireet johtuvat ylivilkkaasta suoliston toiminnasta, eli syy löytyy enemminkin hermostosta ja aivoista kuin vatsasta tai suolistosta.

Vierailija
47/53 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
48/53 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
49/53 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sen arvoinen.

t. ärtynyt paksusuolinen, jonka aviopuoliso on lääkäri

Vierailija
50/53 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on colitis ulcerosa, eli krooninen haavainen paksusuolentulehdus. Sen lisäksi että ripuloin mittavien ilmavaivojen saattelemana jopa 20 kertaa päivässä, lentää kakan seassa verta ja limaa pitkin pönttöä.

Olen keskustellut juurikin näistä uusi parisuhde + mahavaivat -ongelmista useamman samaa tautia sairastavan kanssa, ja jokainen mahavaivainen on kokenyt nöyryyttäväksi ripuloinnin uuden miesystävän kuullen.

Onko talonyhtiössä yleistä saunaa tai harrastetilaa tms jossa olisi vessa? Tällaista vessaa on yksi tuttava käyttänyt suhteensa alkuaikoina. Kun hätä tuli, sanoi vain että käy haukkaamassa hetken pihalla happea, ja kävi siellä alakerrassa rauhassa vessassa.

Mutta kaikista helpoimmalla pääset, kun sanot että sulla on sellainen vatsavaiva että haluat käydä vessassa rauhassa. Ja että silloin kun sä menet vessaan, haluat että mies on toisella puolella kämppää ja katsoo vaikka telsua kovalla tms. Kyllä ne miehetkin on ymmärtäviä ihmisiä, vaikka tiedänkin miten p*rseestä on oikeasti ottaa puheeksi tällaiset asiat.

Tsemppiä sulle. Ja ärtyneeseen paksusuoleen ei liity syöpäriskiä, toisin kuin näihin tulehdussairauksiin. Eli se on vain tosi ikävä vaiva... Mun tautiin on sentään lääkkeet, joilla tauti pysyy jotenkuten hallinnssa.

ps. oletko käyttänyt imodiumia niinä päivinä kun olette sun miesystävän luona? Auttaako se?

Vierailija
51/53 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on colitis ulcerosa, eli krooninen haavainen paksusuolentulehdus. Sen lisäksi että ripuloin mittavien ilmavaivojen saattelemana jopa 20 kertaa päivässä, lentää kakan seassa verta ja limaa pitkin pönttöä.

Olen keskustellut juurikin näistä uusi parisuhde + mahavaivat -ongelmista useamman samaa tautia sairastavan kanssa, ja jokainen mahavaivainen on kokenyt nöyryyttäväksi ripuloinnin uuden miesystävän kuullen.

Onko talonyhtiössä yleistä saunaa tai harrastetilaa tms jossa olisi vessa? Tällaista vessaa on yksi tuttava käyttänyt suhteensa alkuaikoina. Kun hätä tuli, sanoi vain että käy haukkaamassa hetken pihalla happea, ja kävi siellä alakerrassa rauhassa vessassa.

Mutta kaikista helpoimmalla pääset, kun sanot että sulla on sellainen vatsavaiva että haluat käydä vessassa rauhassa. Ja että silloin kun sä menet vessaan, haluat että mies on toisella puolella kämppää ja katsoo vaikka telsua kovalla tms. Kyllä ne miehetkin on ymmärtäviä ihmisiä, vaikka tiedänkin miten p*rseestä on oikeasti ottaa puheeksi tällaiset asiat.

Tsemppiä sulle. Ja ärtyneeseen paksusuoleen ei liity syöpäriskiä, toisin kuin näihin tulehdussairauksiin. Eli se on vain tosi ikävä vaiva... Mun tautiin on sentään lääkkeet, joilla tauti pysyy jotenkuten hallinnssa.

ps. oletko käyttänyt imodiumia niinä päivinä kun olette sun miesystävän luona? Auttaako se?

Vierailija
52/53 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on IBS, joskaan ei selvästikään yhtä paha kuin sulla, mutta ymmärrän präiskähtelevän paskan aiheuttaman ahdistuksen! Saat täydet empatiat multa.

Itse olen selittänyt miehelle juurta jaksaen omat vatsavaivani ja hän ymmärtää tilanteeni kyllä. Ensimmäiset puoli vuotta olivat kyllä vatsakivun täyteistä aikaa.. Lycka till!

Vierailija
53/53 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt olla aikuinen nainen! Ja kaikki ihmiset kakkaavat - epänormaalimpaa huomattavasti olisi olla kakkaamatta. Hanki vaikka radio sinne vessaan, mutta selitä silti miehelle miksi!

Ihme lapsellista touhua.

Onko sulla samanlainen ongelma kuin ap:lla? Jos on niin sä ymmärtäisit, mitä ap. tarkoittaa. Ei ne ole mitään pieniä ääniä. Mulla itellä on haavainen paksusuolen tulehdus ja akuutti vaiheessa vessassa käynnit on oma lukunsa äänineen ym.

Mä kehottaisin ap kertomaan miehelle avoimesti ongelmasta. Tuskin sun mahakaan turhasta panikoimisesta tykkää. Tsemppiä!