Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia sarastusvalosta?

Vierailija
03.10.2012 |

Onkos kellään kokemuksia sarastusvalosta (eli semmoisesta laitteesta johon syttyy valo ja valon määrä lisääntyy ennen heräämistä)? Auttaako oikeasti heräämiseen pimeään vuodenaikaan? Vai onko ihan rahan haaskausta hankkia semmoinen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennen ollut ihan suunnattoman aamuäreä ja väsynyt, mutta sarastusvalon myötä jopa pimeän vuodenajan heräämiset ovat tulleet siedettäviksi.

Itse herään aina ennen kuin se linnunlaulu alkaa, jo siihen valon lisääntymiseen, ja kyllä sellainen herääminen on luonnollisemman tuntuinen kuin se että yhtäkkiä herää syvästä uneesta johonkin ääneen. Tuossa ikään kuin heräilee jotenkin asteittain sitä mukaa kun valo hitaasti lisääntyy, joten ei joudu kylmiltään syvästä unesta hereille.

Vierailija
2/9 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä ainakin yllätyin siitä ettei se ole kirkasvalolamppu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein herään jo siihen lisääntyneeseen valoon ennen kuin herätys alkaakaan.

Vierailija
4/9 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella kuinka ärtynyt olisin jos aamulla herätessä joku kauhean kirkas kirkasvalolamppu räkittäisi silmille siitä 20 cm päästä yöpöydältä! Ei, kyllä semmoinen pehmoinen valo, kuin vähitellen nouseva vielä taivaanrannassa oleva aurinko on parempi.

Sarastuslampun funktiohan ei ole olla kaamosmasennuksen valohoito vaan ihan vaan pehmeämpi tapa tuoda unten mailta hereille silloin kun auringonnousu ei sitä tee.

t. 2

Vierailija
5/9 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kiva kuulla että on toiminut, taitaa mennä meilläkin hankintaan. Minkä merkkisiä lamppuja teillä on ja suosittelisitko samaa lamppua?

-ap

Vierailija
6/9 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkinut siksi, kun mies herää eri aikaan kuin minä. En itsekään haluaisi, että tuntia-paria ennen herätystäni alkaisi joku valo kimmeltämään makkarissa...

Vierailija
7/9 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ensin tykkäsin, kun herääminen pimeään aikaan on aina ollut lievästi ilmaistuna vaikeaa. Heräsin jotenkin pehmeämmin sarastusvaloon. Mutta sitten aloin herätä jo heti kun lamppu meni päälle. Minulle on tärkeää saada nukkua niin pitkään kuin mahdollista, joten en halunnut ruveta heräämään aina, oliko se nyt, 20 minuuttia ennen kuin oli tarvis. Lisäksi vekotin oli vähän kummallinen; meni mm. itsestään välillä päälle (luojan kiitos ei kertaakaan yöaikaan!). Eli jäi sitten lopulta käyttämättä alunperin hyvältä tuntunut sarastusvalo.

Vierailija
8/9 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kiva kuulla että on toiminut, taitaa mennä meilläkin hankintaan. Minkä merkkisiä lamppuja teillä on ja suosittelisitko samaa lamppua?

-ap

suosittelen todellakin! On hiukan kalliimpi kuin monet Prisman mallit, mutta tässä on paljon säätöjä, esim. kuinka hitaasti tai nopeasti sarastus tapahtuu, radio, MP3-soitin -voi valita esim. herätä omaan mp3-musaan. Ja paljon erilaisia luonnonääniä herätysvaihtoehtona.

http://www.adlux.fi/public/koti/sunriseinfo.html

Vierailija
9/9 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkasvalo vaatii toimiakseen hyvin lyhyen etäisyyden kasvoista ainakin 30 minuutin ajan täydellä teholla päivittäin. Ei ole oikein yhteensopiva sarastustoiminnon kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi