Jos tuo palkaton tulee käyttöön, joudun jatkossa yksin hoitamaan sairaat lapset :(
Olemme eronneet lasten isän kanssa ja jakaneet lasten sairastelut, ettei kaadu vain toisen niskaan.
Molemmilla meillä on pieni palkka (1200-1500e) ja mies jo ilmoitti, että hänellä ei ole sitten varaa jatkossa hoitaa sairaita lapsia, siis jos karenssi tulee käyttöön.
No enhän minä lähivanhempana voi pakottaakaan.
Kommentit (14)
anakaan ole työnantajasi velvollisuus maksaa sairaiden lapsiesi hoitoa herrajumala sentään. Jos ei mihinkään ole varaa niin kannattaa harkita lasten tekoa tarkkaan eikä olettaa että muut maksaa ja hoitaa.
vanhemmille annetaan yksi palkallnen vapaa lapsen hoidon ärjestämistä varten. Ei ole tarkoituskaan että työpaikat maksaa sairaiden lasten vanhempien palkan. Se on siis hoidon ärjestämistä varten, ei ole tarkoitus että monta päivää itse hoidetaan lapsia. Tuohan tarkoittaa että niiltä päiviltä ei kuitenkaan saa palkkaa kun oma palkka menee hoitajalle mutta se on se riski kun lapsia tehdään.
anakaan ole työnantajasi velvollisuus maksaa sairaiden lapsiesi hoitoa herrajumala sentään. Jos ei mihinkään ole varaa niin kannattaa harkita lasten tekoa tarkkaan eikä olettaa että muut maksaa ja hoitaa.
tullut mieleen, että jatkossa sakotetaan sairastumisestakin!
Sinun mielsestäsi siis matalapalkka-aloilla työskentelevät eivät saisi hankkia lapsia??
Parempi olla työtön? Työkkäriä ei ainakaan poisteta jos sairastuu pariksi päiväksi.
päätös maksaako palkkaa, harva maksaa. Oikeus vapaaseen on muttei palkkaan ellei ole niin sopinut.
tullut mieleen, että jatkossa sakotetaan sairastumisestakin!
Sinun mielsestäsi siis matalapalkka-aloilla työskentelevät eivät saisi hankkia lapsia??
Parempi olla työtön? Työkkäriä ei ainakaan poisteta jos sairastuu pariksi päiväksi.
ei työnantajalla ole mitään velvollisuutta nytkään maksaa palkkaa edes yhdeltä päivältä jos lapsi sairastuu, harva työnantaja maksaa. Eli kllä tulee varautua.
vanhemmille annetaan yksi palkallnen vapaa lapsen hoidon ärjestämistä varten. Ei ole tarkoituskaan että työpaikat maksaa sairaiden lasten vanhempien palkan. Se on siis hoidon ärjestämistä varten, ei ole tarkoitus että monta päivää itse hoidetaan lapsia. Tuohan tarkoittaa että niiltä päiviltä ei kuitenkaan saa palkkaa kun oma palkka menee hoitajalle mutta se on se riski kun lapsia tehdään.
se työsopimuslain kohta sanoo, että tilapäinen hoitovapaa on "sairaan lapsen hoitamiseksi tai hoidon järjestämiseksi" eli saa hoitaa. Palkan maksaminen tilapäisen hoitovapaan ajalta on sitten täysin työehtosopimuskohtainen juttu (ja missä työehtosopimusta ei noudateta niin työpaikkakohtainen).
se työsopimuslain kohta sanoo, että tilapäinen hoitovapaa on "sairaan lapsen hoitamiseksi tai hoidon järjestämiseksi" eli saa hoitaa. Palkan maksaminen tilapäisen hoitovapaan ajalta on sitten täysin työehtosopimuskohtainen juttu (ja missä työehtosopimusta ei noudateta niin työpaikkakohtainen).
valittaa, työnantajn kun ei tarvitse edes yhdeltä päivältä hänelle palkkaa maksaa.
eli mitä ihmettä ap valittaa, työnantajn kun ei tarvitse edes yhdeltä päivältä hänelle palkkaa maksaa.
tilapäinen hoitovapaa on palkaton. Jos taas siellä lukee, että maksetaan palkkaa x-päivältä (jossain 1, jossain 3, jossain jopa 4), niin sitten sitä palkkaa maksetaan.
Eikö sulla ole mitään käsitystä työmarkkinoiden toiminnasta?
Ei asioita päätetä Kokoomuksen puoluevaltuustossa. Kyseessä on lähinnä keskustelunavaus, jota ei ole kannattanut edes EK.
Minulla sekä ex-miehelläni on molemmilla oikeus 3 päivän palkalliseen vapaaseen,jos lapsi sairastuu.
Ja nyt olemme jakaneet lasten sairaspäivät, että joka toisella kerralla ex jää lasten kanssa kotiin ja joka toisella minä.
Nyt jos tuo palkaton tulee käyttöön, niin jatkossa se olen yksin minä joka on poissa töistä. Ja nytkin eletään kädestä suuhun, ei olisi varaa menettää senttiäkään.
uskoisin, että ap:n lapset ovat isoja ennen kuin ko. muutos tulee työehtosopimuksiin, eikä varmastikaan tule heti kaikkiin. Tämä asia nousee aina välillä esille hautautuakseen taas pitkäksi aikaa.
Minulla sekä ex-miehelläni on molemmilla oikeus 3 päivän palkalliseen vapaaseen,jos lapsi sairastuu. Ja nyt olemme jakaneet lasten sairaspäivät, että joka toisella kerralla ex jää lasten kanssa kotiin ja joka toisella minä. Nyt jos tuo palkaton tulee käyttöön, niin jatkossa se olen yksin minä joka on poissa töistä. Ja nytkin eletään kädestä suuhun, ei olisi varaa menettää senttiäkään.
vaaditaan muutankin kuin kokoomuksen puoluevaltuuston äänestys. Lakkojakin käytettäisiin aseena jos tuo uhkaa tulla.
Kannattaa miettiä ketä äänestää seuraavissa kunnallisvaaleissa saati eduskuntavaaleissa.
enkä sitä siltä ihmiseltä huolisikaan. Nykyiset tapaamiset riittää.
Koskeeko tuo siis lapsen sairastelua myös vaikka on lääkärin tod? Luulin et kyseessää oma sairastuminen