Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen vaatetus on "pikkumusta" nykyään?

Vierailija
02.10.2012 |

Olen ollut 10 vuotta kotiäitinä. Nyt taas työelämässä. Nyt tuli tieto, että töiden pikkujouluissa on pukukoodina pikkumusta. Mitä se käytännössä tarkoittaa? Voinhan laittaa jotain muutakin kuin pienen mustan mekon, mutta mitä voin laittaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis: juhlava, max pohjemittainen ja mieluiten jostain avonainen kolttu.

Vierailija
2/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukukoodi pikkumusta tarkoittaa, että toivotaan ihmisten pukeutuvan melko juhlavasti, mutteivät kuitenkaan iltapukuihin. Jokin juhlavuudeltaan pikkumustaa vastaava asu käy. Melkein voisi miettiä mitä laittaisi Cocktailtilaisuuteen ja mennä sen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mekkoväkeä - eikä mulla ole kovin kauniit pohkeetkaan vaan suonikohjuja peittelen mielelläni...

Vierailija
4/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus ei yli pohkeen,. eikä oikeastaan pitkiä hihojakaan.

Vierailija
5/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumusta on kyllä aika yksiselitteinen. Se on polveen tai sen yläpuolelle ulottuva juhlavasta kankaasta tehty mekko. Väri voi olla myös muu tumma.

Halutessaan sen voi korvata varmaan jollain housut ja silkkitoppi-yhdistelmällä, mutta en lähtisi kyllä värillisessä vaatteessa.

Vierailija
6/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edestä ja takaa. Ja siihen leggingsit tai jotkut järkyttävät sukkahousut. Huh!

Todellisuudessa pikkumusta ei tarkoita sitä 30 kg sitten hankittua vaatetta, joka ei mahdu enää. Mutta kun mamma-aikoina on päässeet pukukoodit repsahtamaan ruhon myötä niin siinähän sitten olet. Muista sitten puhua oikealle ja vasemmalle kuinka rankkaa on olla kotiäitinä. Kukaan muuhan ei ole koskaan ollut niin voit kokemuksen syvällä rintaäänellä puhua.

Vierailija
7/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumusta tai tumma puku tarkoittaa, että naisella on elegantti housuasu, jakkupuku tai pikkumusta.

Mekko ei pakollinen.

Vierailija
8/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa että kotona on tärkeämpää: PERHE.

Vierailija
9/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole muuta ongelmaa mahtua vanhoihin vaatteisiin kuin se että ne ovat jo vanhanaikaisia. Uusia saa kaupasta - mietin vain että minkälaisen hankin. Sanoin jo etten mekosta pidä koska en pidä rumien (laihojen ja suonikkaiden) pohkeitteni esittelystä, pidän enemmän housupuvuista.

Kiitos kaikille vastauksista, housupuku se siis on!

Vierailija
10/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako laittaa housupuvun? En ole mekkoväkeä - eikä mulla ole kovin kauniit pohkeetkaan vaan suonikohjuja peittelen mielelläni...

Housupuku käy. Mielellään jotain vähän juhlavampaa, kuin perus-jakkupuku. Tai ainakin joku kiva paita sen kanssa.

Vierailija
11/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työelämässä jo pitkään enkä ole törmännyt pikkumustaan kertaakaan.

Vierailija
12/12 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuva ensimmäisestä pikkumustasta ilmestyi Vogue-lehdessä 1. marraskuuta, 1926. Puku oli polvipituinen, pitkähihainen, taitavasti leikattu, yksinkertaisen tyylikäs ja vaikutti mukavalta käyttää. Yksinkertaisuutensa vuoksi sitä onkin sanottu Chanelin vastineeksi Fordin t-mallille.Juuri tästä mallista tuli se, jonka kautta kaikki pikkumustat määriteltäisiin myöhemmin.

Joten rakkaat arvon ihmiset pikkumusta on max.polvimittainen ja yläosaltaan minkävain näköinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi