Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua lapsiani samaan kouluun kaupungin vuokratalojen asukkien lasten kanssa!

Vierailija
02.10.2012 |

Anteeksi nyt vain, mutta näin on. En käsitä, miksi emme tutkineet tätä aluetta paremmin ennen kuin muutimme, mutta valitettavasti oman asuinalueemme lähellä on kaupungin vuokrarivareita, ja meno niissä on ... surullista.

Ja nämä lapset, joita sitten täälläkin alueella ja leikkipuistoissa näkee, näiden kanssako minun lasteni pitäisi käydä samaa koulua kohta? Kiroillaan, kiusataan toisia, roskataan, rikotaan leluja, ollaan huonosti puettuja... ja vanhempia ei kiinnosta. Alle kouluikäisetkin vielä yhdeksän aikaan illalla ulkona eilen, ilman takkia, ilman pipoa.

Ei ole lasten vika ei, mutta tiedän ettei heidän vanhempien kanssa mistään tule mitään. En siis ota riskiä ja laita lapsiani noiden ongelmien kanssa saman katon alle.

Onko muita vastaavaa miettineitä?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lastentarhanopettaja ja neuvolan täti asuu kaupungin vuokra-asunnossa. Ihan kauheeta väkeä siis. Enemmän minua huolettaa niiden uratykkien lapset, jotka on aina yksin siellä kivilinnassa

Työelämässä menestynyt äiti tai isä ei voi sitten olla se hyvä vanhempi? :)

Tuo on aika tyypillinen ajattelumalli täällä, missä elää yhä vaan kova herraviha.

Ja se köyhä ei sitten voi olla hyvä vanhempi? Kysytään näin toisinpäin.

Minä asuin koko lapsuuteni kaupungin vuokratalossa ja ihan normaaleja lapsia oltiin, kuten suurin osa muistakin. Toki jokaiseen porukkaan mahtuu ne pari "häiriintynyttä" mutta kyllä itseäni vituttaa suunnattomasti ap:n kaltaiset, jotka tuomitsevat koko porukan samalla kertaa.

nimim. kahden pienituloisen vanhemman lapsi

ettö minua kiusasi juuri sellainen kultalusikka perseessä syntynyt tapaus nimenomaan vaatteiden takia.

Vierailija
22/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lastentarhanopettaja ja neuvolan täti asuu kaupungin vuokra-asunnossa. Ihan kauheeta väkeä siis. Enemmän minua huolettaa niiden uratykkien lapset, jotka on aina yksin siellä kivilinnassa

Työelämässä menestynyt äiti tai isä ei voi sitten olla se hyvä vanhempi? :) Tuo on aika tyypillinen ajattelumalli täällä, missä elää yhä vaan kova herraviha.

Ja se köyhä ei sitten voi olla hyvä vanhempi? Kysytään näin toisinpäin. Minä asuin koko lapsuuteni kaupungin vuokratalossa ja ihan normaaleja lapsia oltiin, kuten suurin osa muistakin. Toki jokaiseen porukkaan mahtuu ne pari "häiriintynyttä" mutta kyllä itseäni vituttaa suunnattomasti ap:n kaltaiset, jotka tuomitsevat koko porukan samalla kertaa. nimim. kahden pienituloisen vanhemman lapsi

että joku stigma siitä sinunkin menneisyydestä jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin hyvää. Meidän lapset osaa paremmin arvostaa kaikkea mitä niillä on (omat huoneet, vaatteet, ulkomaanmatkat jne) kun on noita joihin verrata :)

ja asutaan kaupungin vuokratalossa??

Vierailija
24/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännän rautalangasta teille mielensäpahoittajille:

- olen nähnyt nämä ongelmat omin silmin, en kuvittele niitä vain siksi, että tiedän, missä lapset asuvat!

Ja tästä omasta huomiostani johtuen olen alkanut ajatella, etten halua lastani sellaiseen kouluun johon tulee jokainen lapsi tuolta ongelmallisemmalta alueelta.

Ja taas rautalankaa:

Niitä ongelmia siellä alueella ON. Sinnehän päätyvät kaikki, jotka eivät vuokra-asuntoa enää muualta saa, sosiaalihuollon sinne asettama väki, joka sitten on mennyt ja vielä lisääntynytkin.

Vierailija
25/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä menestynyt äiti tai isä ei voi sitten olla se hyvä vanhempi? :) Tuo on aika tyypillinen ajattelumalli täällä, missä elää yhä vaan kova herraviha.

Ja se köyhä ei sitten voi olla hyvä vanhempi? Kysytään näin toisinpäin. Minä asuin koko lapsuuteni kaupungin vuokratalossa ja ihan normaaleja lapsia oltiin, kuten suurin osa muistakin. Toki jokaiseen porukkaan mahtuu ne pari "häiriintynyttä" mutta kyllä itseäni vituttaa suunnattomasti ap:n kaltaiset, jotka tuomitsevat koko porukan samalla kertaa. nimim. kahden pienituloisen vanhemman lapsi

Ei, mitään stigmaa ei ole jäänyt. Elin kaikesta huolimatta hyvän lapsuuden ja ponnistin paljon korkeammalle kuin omat vanhempani.

Kuten sanoin, vituttaa vain tämä yleistäminen. Ei mikään muu.

Vierailija
26/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai omakotitalojen lasten kanssa samaan kouluun.

Olen huomannut, että olisi parasta jos joka tuloluokalla olisi oman tasoisensa koulut yms. Sitten ei tule kateutta eikä kilpailua eikä kiusaamista.

Me ollaan köyhä perhe ja kyllä mua harmittaa kun lapset esittelevät välillä sitä mitä muilla on eikä mulla ole mitään saumaa hankkia samanlaisia. Toivoisin, ettei lasten luokalla olisi niin paljon varakkaampien lapsia.

Vierailija
27/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluan lisätä, että luokkatoverien köyhyys ei ole minulle syy laittaa lasta yksityiskouluun vaan se, että näillä vähäosaisten lapsilla tuppaa olemaan taipumus käytöshäiriöihin, koska kotona ei välitetä. Tod. näk. yksityisellä sektorilla opiskelevien vanhemmat välittävät vaikka olisivat köyhiäkin.

Aikamoista yleistystä kuitenkin. Snobiperheissä vasta niitä lellittyjä käytöshäiriöisiä löytyykin, ja huonompiosaisissa on opittu nöyräksi. Kaikenlaisista perheistä löytyy kaikenlaisia lapsia :) Ja eihän lastaan voi loppuelämää suojella huonokäytöksisiltä ihmisiltä? t. 4

Tuo sinun viestisi ei sisältänytkään "yhtään" yleistyksiä. Rikas perhe = snobiperhe. Köyhä = nöyrä. Rikas perhe = lapset lellittyjä.

Nuokin yleistykset ovat aikamoista puppua. Meillä rikkaus on sitä, että lapset harrastavat kalliita asioita: poika lätkää ja tyttö pianoa (ei niin kallista). Heistä pidetään huolta ja muita ihmisiä on opetettu kunnioittamaan. Myös rahaa kunnioitetaan vaikka eivät töissä käykään, koska hyvät numerot ovat heidän duuninsa tällä hetkellä.

Vierailija
28/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanon, että en minäkään halua että lapseni joutuvat kasvamaan juoppojen ja narkkien lasten kanssa. Ratkaisu on yksinkertainen: kielivalinnat. Kun tämän tekee jo päiväkoti-iässä, saa lapsen jos ei rauhallisempaan kouluun niin ainakin rauhallisempaan luokkaan.

Mitä tulee kaupungin vuokra-asuntoihin, ne eivät asiaan liity. Asumme itse kaupungin vuokra-asunnossa ja meillä molemmilla vanhemmilla on yliopistotutkinnot, minä olen asiantuntijatehtävissä ja mies yrittäjä. Muutkin talossamme asuvat ovat normaalia keskiluokkaa, naapureina on muun muassa opettaja, sairaanhoitaja, pappi, toimittaja, kirjailija, valokuvaaja ja poliisi.

On kaupungin vuokrataloja ja on kaupungin vuokrataloja.

Vierailija
29/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- olen nähnyt nämä ongelmat omin silmin, en kuvittele niitä vain siksi, että tiedän, missä lapset asuvat!

Ja tästä omasta huomiostani johtuen olen alkanut ajatella, etten halua lastani sellaiseen kouluun johon tulee jokainen lapsi tuolta ongelmallisemmalta alueelta.

Ja taas rautalankaa:

Niitä ongelmia siellä alueella ON. Sinnehän päätyvät kaikki, jotka eivät vuokra-asuntoa enää muualta saa, sosiaalihuollon sinne asettama väki, joka sitten on mennyt ja vielä lisääntynytkin.

joten väitän tietäväni paremmin millaisia ihmisiä täällä asuu.

Vierailija
30/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä tosiasia on, että kaupungin vuokra-asuntoja myönnetään sosiaalisin perustein eli esim. vähävaraisuutta, työttömyyttä, mielenterveyden ongelmia ja syrjäytymistä on enemmän vuokra-asuntojen kuin omistusasuntojen asukkailla.

MIKÄ tietenkään EI tarkoita, etteikö kaupungin vuokra-asunnoissa asuisi myös paljon aivan tavallisia lapsiperheitä, joiden ainoa "puute" on pienituloisuus.

Itse en ikinä valitsisi koulua tuon perusteella, mutta kieltämättä näin stadin vuokra-asuntolähiössä asuvana voin sanoa, että aika levotontahan täällä on asua...

Vierailija
31/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuus se taas kukkii niin rehevänä siinäkin lähiössä. Varmaan vaadit henkeen ja vereen riittävän pakolaismäärän ottamista Suomeen ja muutenkin kaikkea humaania toimintaa.

Ei saa olla rasisti, mutta silti et hyväksy oikeita tavallisia suomalaisia?

Vierailija
32/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mitään stigmaa ei ole jäänyt. Elin kaikesta huolimatta hyvän lapsuuden ja ponnistin paljon korkeammalle kuin omat vanhempani. Kuten sanoin, vituttaa vain tämä yleistäminen. Ei mikään muu.

Vierailija
33/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on sitä parempi mitä heterogeenisempi kasvuympäristö on.

Mun lapset on 18-, 12- ja 9-vuotiaat eikä ole vielä tullut ongelmaa siitä, että kavereista osa asuu vuokrataloissa.

Vierailija
34/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuus se taas kukkii niin rehevänä siinäkin lähiössä. Varmaan vaadit henkeen ja vereen riittävän pakolaismäärän ottamista Suomeen ja muutenkin kaikkea humaania toimintaa. Ei saa olla rasisti, mutta silti et hyväksy oikeita tavallisia suomalaisia?

Vierailija
35/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanon, että en minäkään halua että lapseni joutuvat kasvamaan juoppojen ja narkkien lasten kanssa. Ratkaisu on yksinkertainen: kielivalinnat. Kun tämän tekee jo päiväkoti-iässä, saa lapsen jos ei rauhallisempaan kouluun niin ainakin rauhallisempaan luokkaan.

Mitä tulee kaupungin vuokra-asuntoihin, ne eivät asiaan liity. Asumme itse kaupungin vuokra-asunnossa ja meillä molemmilla vanhemmilla on yliopistotutkinnot, minä olen asiantuntijatehtävissä ja mies yrittäjä. Muutkin talossamme asuvat ovat normaalia keskiluokkaa, naapureina on muun muassa opettaja, sairaanhoitaja, pappi, toimittaja, kirjailija, valokuvaaja ja poliisi.

On kaupungin vuokrataloja ja on kaupungin vuokrataloja.

"ne eivät automattisesti asiaan liity", piti sanoa.

Ja väännetään nyt vielä että köyhyys tai pienituloisuus ei mitenkään tarkoita sitä, että lapset käyttäytyisivät huonosti tai perheen elämänhallinta olisi heikoissa kantimissa. Mahdollisuus siihen on ihan yhtä suuri myös paljon tienaavien vanhempien lasten joukossa.

Eikä vuokralla, edes kaupungin talossa, asuminen ole mikään köyhyyden tai edes pienituloisuuden merkki. (Eikä muuten senkään, ettei olisi omaisuutta..) Ihmisillä on monia syitä olla ottamatta asuntolainaa, ja jos vuokralla asuu, niin miksipä ei asuisi edullisimmalla mahdollisella tavalla jos sijanti, talo ja asunto ovat mieluisia?

Vierailija
36/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä tosiasia on, että kaupungin vuokra-asuntoja myönnetään sosiaalisin perustein eli esim. vähävaraisuutta, työttömyyttä, mielenterveyden ongelmia ja syrjäytymistä on enemmän vuokra-asuntojen kuin omistusasuntojen asukkailla. MIKÄ tietenkään EI tarkoita, etteikö kaupungin vuokra-asunnoissa asuisi myös paljon aivan tavallisia lapsiperheitä, joiden ainoa "puute" on pienituloisuus. Itse en ikinä valitsisi koulua tuon perusteella, mutta kieltämättä näin stadin vuokra-asuntolähiössä asuvana voin sanoa, että aika levotontahan täällä on asua...

Vierailija
37/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten väitän tietäväni paremmin millaisia ihmisiä täällä asuu.

Ai tiedät paremmin kaikkien Suomen kaupunkien vuokra-asuntojen asujat, vaikka itse asut vain yhdellä alueella?

Vierailija
38/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, että uratykkien lapsista huolehtija asuu itse kivilinnaksi luokiteltavassa talossa. Tällä hetkellä en ole töissä, mutta onneksi miehen palkka on kiitettävä. Meidän alueelle on vasta tullut kaupungin vuokratalo ja on täällä häiriköitä riittänyt sitä ennenkin.

Kaiken hyvän lisäksi olen juopon lapsi ja onneksi minulla oli lapsena kavereita siitä huolimatta.

Vierailija
39/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koulupakkoa, vaan oppivelvollisuus. Siispä kotikoulua perustamaan siitä!

Vierailija
40/77 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas rautalankaa:

Minä en hyväksyisi yhdeltäkään alakouluikäiseltä lapselta rumaa kielenkäyttöä, aggresiivista käytöstä ja myöhään ulkoilua ilman vanhempia ja ottaisin yhteyttä lapsen vanhempiin tai lastensuojeluviranomaisiin. Koulussakaan EI SAA hyväksyä huonoa käytöstä millään verukkeella. Jos havaitsisin aloitusviestissä olevaa käytöstä asuinalueeni leikkipuistoissa tai pelikentillä niin ottaisin kyseiset lapset puhutteluun ja ilmoittaisin vanhemmille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä