166 cm , 65 kg kauhee läski :(
Olen päässyt vähän pulskistumaan ja minua pelottaa jo, että mieheni ei pidä minua viehättävänä. Olen vielä nuori (25), mutta vartaloni on ihan pilalla. Perse on kauniin pyöreä, mutta nyt sekin on vähän sellluliitin peitossa. Tissit on isot (75 D), joten se taitaa olla ainut hyöty tästä lihomisesta. Vielä viisi vuotta sitten painoin 56 kg ja olin tyytyväinen itseeni.
Millä jumpalla olette saaneet itsenne hyvännäköisiksi?
Itse teen nyt 3 krt viikossa kotijumpan (40 minsaa), pyöritän hulavannetta, käyn pyöräilemässä (2 krt viikossa). Juoksun aloitan taas heti kun jalkani on kunnossa. Jos jaksan tehdä tota kotijumppaa ja satunnaisesti muuta liikuntaa laihtuuko sillä jo vai onko pakko mennä kalliille kuntosalille? Syön mielestäni ihan normaalisti. Herkkuja voisi tietenkin vähentää.
Kommentit (12)
Jep, jep, ei noista jumpista kai niin paljon hyötyä ole läskin lähdössä. Ainakin on nyt koko vartalon lihakset ihan jumissa, kun tein eilen tollasen jumpan. Joten kai siitäkin jotain hyötyä on ainakin lihaskunnolle. Pitäisi vain lisätä tota kestävyysharjoittelua. Pyöräilykin menee usein sellaseksi hissutteluksi, ettei siitä mitään hyötyä ole. Haluaisin taas päästä juoksemaan pitkän tauon jälkeen. Enkä tykkää mistään ryhmäliikunnoista.
Ruokavalio pitäisi pistää taas remonttiin, mutta tällä budjetilla ei kauheasti voi ostella eri ruokaa kuin avokki. Ja ne halvimmat ruoat on yleensä niitä huonoimpia. En kyllä edes syö mitenkään järkyttäviä määriä, mutta kai ne sapuskat on sitten laadullisesti perseestä, kun kerran kiloja on tullut noinkin paljon. Syön yleensä aamupalan (sämpylä ja kahvi,joku hedelmä), yksi lämminruoka, joku pieni välipala (hedelmä/näkkäri/jogurtti/kakkupala). Illalla tulee välillä naposteltua (argh). Alkoholi pitäisi kyllä jättää kokonaan pois, koska siinä on niin paljon kaloreita.
Ottaa päähän myös, että mieheni painoindeksi on jotain 20 ja mulla melkein 24. Ja hän on sentään mies! :( Pelkään, että rikon hänen luunsa ruhollani.
Kuulostaa tutulta, kun ikä kääntyi 20 v. paremmalle puolelle ei enää voinutkaan syödä herkkuja niin kuin nuorempana. Kannattaa siis ruveta miettimään syömisiä uudelleen, muuten kiloja vain hiipii lisää. Älä mieti niinkään laihduttamista vaan mitä ruokavaliota voisit noudattaa pitkällä tähtäimellä niin ettei laihdutukseen jälkeen kilot ala taas tulla.
Olen suunnilleen saman mittainen mutta 10 v. vanhempi. Painon olen saanut nyt reiluun 60 kg ja tavoite siellä 55 korvilla. Pahimmillaan olen ollut yli 70 kg eikä todella ollut kivaa:(
Tsemppiä ruokaremonttiin:)
Kyllä pitää painaa paljon enemmän ennenkuin on kauhea läski. Olet normaalipainon ylärajoilla eli olet pullea.
Itse painan yhtä paljon kuin sinä ja olen lyhyempi mutta en hauku itseäsi läskiksi koska siitä ei ole mitään hyötyä.
Olen lievästi ylipainoinen pullero mutta en ota siitä ressiä.
Tosin olen sinua vanhempi 40+.
Mutta pakko kai tässä on joku ruokaremontti tehtävä koska enempää en halua lihoa.
Minulle sopiva paino olisi 58kg niin tissit säilyy ja naama ei mene ryppyiseksi :)
Vesijumpan olen jo aloittanut ja vielä kun saisin itseni rehattua edes kerran viikossa kuntosalille ja venettelyjumppaa kotona niin pääsisin hyvään alkuun.
Mä olen 165cm, painan n 64kg enkä ole läski.
Vatsasta voisin vähän antaa pois, samoin reisistä mutta muuten olen melko tyytyväinen tähän kroppaani.
Olen aina painanut paljon suhteessa ulkonäkööni, muistan kuinka 20v kipusin silloisen työpaikan tavaravaakaan, 58 kg aiheutti hurjaa hämmästystä työkavereissa.
Nyt 45-vuotiaana 58 kiloa olisi aivan liian vähän.
olen itse 164cm ja 72 kg. Eikä todellakaan laardia missään. Harrastan treenaamista, siis punttia, tavoitteellisesti. Tiedän toki että teknisesti bmi on ylipainon puolella, mutta kun paidan vetäisee päältä niin sixpack näkyy joten jos joku työterveysterkkari on painosta mussuttanut, niin olen kyllä sitten näyttänyt että ei mulla ole läskiä mistä ottaa.
Mutta ap, haluan vain tuoda esiin että liikunta ei laihduta. Itse treenaan aina "kauden mukaan" (eli välillä lihotaan jotta lihas kasvaa, välillä poltetaan rasvaa että lihas näkyy) ja täytyy sanoa että vain ja ainoastaan RUOKA merkitsee. Tarkoitan tällä sitä, että vaikka urheilen 1,5h päivässä ja kulutan 1000kcal urheilulla, niin sillä ei välttämättä laihdu yhtään. Siis viikossa kuluu kaloreita noin 7000kcal liikunnassa, mutta silti se ei tiputa painoa yhtään, jos syö ns. normikulutuksella (eli ei liikaa kaloreita mutta ei liian vähänkään).
Itse entisenä kilpaurheilijana ja nykyisenä himotreenarina en voi kuin IHMETELLÄ miten liikunnan osuutta liioitellaan ja ylikorostetaan. Liikunta on toki terveellistä kaikin puolin, mutta ihan oikeasti paremmin laihtuu (jos kehon koostumuksella ei ole väliä vaan pelkällä painolla on) siten, että makaa sohvalla sohvapottuna ja vetää kitukuurilla minimikalorit. Silloin laihtuu nopeiten, tosin lihaksista suurin osa.
Sitten kun taas urheilee niin on PAKKO syödä enemmän, urheilu lisää nälkää ja elimistön ruoan tarve ja ravintoaineiden tarve kasvaa eksponentiaalisesti urheilun määrän lisääntyessä. Omalla jättitreenimäärällä joudun syömään yli 3000kcal päivässä jos en halua laihtua.
Eli jos olisin ap niin unohtaisin koko laiharivöyhötyksen koska et ole ylipainoinen. Lisäät vaan ruoan terveellisyysastetta ja vähän liikuntaa ja unohdat kaikki kilot, sentit ja muut ulkonäkökeskeiset painon määreet.
Jos haluat jostain syystä laihtua, syö vähemmän. Mutta et sinä mikään läski ole.
Ehkä kuitenkin kannattaisi ensin opetella rakastamaan itseään ja vartaloaan.
olen itse 164cm ja 72 kg. Eikä todellakaan laardia missään. Harrastan treenaamista, siis punttia, tavoitteellisesti. Tiedän toki että teknisesti bmi on ylipainon puolella, mutta kun paidan vetäisee päältä niin sixpack näkyy joten jos joku työterveysterkkari on painosta mussuttanut, niin olen kyllä sitten näyttänyt että ei mulla ole läskiä mistä ottaa. Mutta ap, haluan vain tuoda esiin että liikunta ei laihduta. Itse treenaan aina "kauden mukaan" (eli välillä lihotaan jotta lihas kasvaa, välillä poltetaan rasvaa että lihas näkyy) ja täytyy sanoa että vain ja ainoastaan RUOKA merkitsee. Tarkoitan tällä sitä, että vaikka urheilen 1,5h päivässä ja kulutan 1000kcal urheilulla, niin sillä ei välttämättä laihdu yhtään. Siis viikossa kuluu kaloreita noin 7000kcal liikunnassa, mutta silti se ei tiputa painoa yhtään, jos syö ns. normikulutuksella (eli ei liikaa kaloreita mutta ei liian vähänkään). Itse entisenä kilpaurheilijana ja nykyisenä himotreenarina en voi kuin IHMETELLÄ miten liikunnan osuutta liioitellaan ja ylikorostetaan. Liikunta on toki terveellistä kaikin puolin, mutta ihan oikeasti paremmin laihtuu (jos kehon koostumuksella ei ole väliä vaan pelkällä painolla on) siten, että makaa sohvalla sohvapottuna ja vetää kitukuurilla minimikalorit. Silloin laihtuu nopeiten, tosin lihaksista suurin osa. Sitten kun taas urheilee niin on PAKKO syödä enemmän, urheilu lisää nälkää ja elimistön ruoan tarve ja ravintoaineiden tarve kasvaa eksponentiaalisesti urheilun määrän lisääntyessä. Omalla jättitreenimäärällä joudun syömään yli 3000kcal päivässä jos en halua laihtua. Eli jos olisin ap niin unohtaisin koko laiharivöyhötyksen koska et ole ylipainoinen. Lisäät vaan ruoan terveellisyysastetta ja vähän liikuntaa ja unohdat kaikki kilot, sentit ja muut ulkonäkökeskeiset painon määreet.
Mä oon 164 cm ja painoin pahimmillaan 64 kg. Ja kyllä todellakin tunsin olevani läski. Joka paikasta tursusi kaikenlaista jenkkakahvaa ja vatsamakkaraa :(
Nyt 58 kg ja eron huomaa!!
Laihduin vaihtamalla herkut hedelmiin ja annoskokoa pienentämällä. Alkoholia en ole ennenkään pahemmin käyttänyt.
olet melko pullea, ehkä jopa vähän läski. Itse olen pari senttiä pidempi ja painan yli 10kg vähemmän, mutta en ole mitenkään alipainoinen vaan hoikka, sopusuhtainen. Urheilu on muokannut kivannäköisen kropan :)
Mutta tosiaan, ruokavalio se tärkein on. Ja siirrä liikuntahetken aamulle, aamuliikunta polttaa enemmän rasvaa.
Liikunnasta jumpat kuluttaa kaloreita aika vähän, pitkäkestoiset kestävyyssuoritukset enemmän.
Mutta helpointa kiloista on päästä säätämällä syömisestä saatuja kaloreita alaspäin. Joko liikunann lisäksi tai pelkästään. Itse olen laihduttanut 16 kg ilman minkäänlaista liikuntaa. Kiloklubi on hyvä ilmainen palvelu, jonne voi kirjata syömisensä ja se laskee kalorit.