Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei duunarin palkka ala nelosella!

Vierailija
01.10.2012 |

Täältä usein saa lukea, että "olemme vain tällainen duunariperhe, mies tienaa 4000 ja minä 3800..." Just. Kyllä tosi elämässä duunarien palkat alkavat kakkosella, jopa ykkösellä. Jollei ole yrittäjä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- duunari

ja ap. ei sun tartte olla kateellinen, kyllä verottaja huolehtii ettei siihen ole aihetta.

Vierailija
2/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paremmin koulutettu ja palkka alkaa kakkosella :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun korkeakouluopinnot ja pitkään opiskelu ei todellakaan takaa hyvää asemaa ja palkkaa työelämässä.

Itse olen paljon opiskellut ja totaalisessa palkka kuopassa. Etenemismahdollisuudet pienten lasten äitinä nollassa.

Duunari-naapuri (max. 3 v. amisopintoja peruskoulun jälkeen) ajelee mersullaan ja vaimon ja lasten kanssa lennetään etelään kolme kertaa vuodessa.

Olenko katkera? Olen!

Vierailija
4/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta urakkaa kun tekee, se voi kohota kyllä lähemmäs viitostakin. Jonkun aikaa. Kovin pitkäänhän työnantaja ei sellaista urakkaa anna tehdä, eikä sitä yleensä kestä terveyskään.

Yrittäjinä taas. No, joskus käy ja joskus ei.

Vierailija
5/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun korkeakouluopinnot ja pitkään opiskelu ei todellakaan takaa hyvää asemaa ja palkkaa työelämässä.

Itse olen paljon opiskellut ja totaalisessa palkka kuopassa. Etenemismahdollisuudet pienten lasten äitinä nollassa.

Duunari-naapuri (max. 3 v. amisopintoja peruskoulun jälkeen) ajelee mersullaan ja vaimon ja lasten kanssa lennetään etelään kolme kertaa vuodessa.

Olenko katkera? Olen!

Vierailija
6/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko katkera? Olen!

Vierailija
7/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruspalkka (nyt ei puhuta lisien kanssa) alkaa nelosella?

Vierailija
8/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keikkatöissä tienaa 3000-5000€/kk. Pitkiä työpäiviä raskaissa oloissa.

Vierailija
9/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeluaikana kesän aikana, kun tein 3 viikonloppua ylitöitä kuusta ja vielä sunnuntaina extratunneilla. Sellaisista palkoista voi nykyään vain haaveksia.

Eihän se perustuntipalkka kovin erikoinen kuitenkaan ollut.

t. DI

Vierailija
10/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni tienaa 4200e bruttona.

Yaralla.

Vierailija
11/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ahtaajilla on moisia palkkoja. Voi olla tehdastyöntekijöilläkin, jos on yövuorollista vuorotyötä.

Vierailija
12/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko katkera? Olen!

Kyllä sitä pelisilmää pitää olla sen suhteen mitä kannatta opiskella. Jos on ylitarjontaa tiettyä alaa opiskelleista, niin kannatta miettiä oliko mm. tradenomi/ muotoilija/ media-alan työntekijäksi kouluttautuminen järkevää.

Vierailija
13/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut kristallipalloa käsissäni kun olen koulutuspäätöksiäni nuoruudessani tehnyt.

Nyt jälkiviisaana olisi todellakin kannattanut käydä vaan joku amislinja peruskoulun jälkeen miesvaltaisella alalla (vaikka esim. putkimies) ja sen jälkeen vaan tehdä töitä niin perkeleesti.

-olin 3 tai 4

Vierailija
14/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paremmin koulutettu ja palkka alkaa kakkosella :(

Voi olla, että vaikka kuin hikihatussa luet kuusi vuotta, niin miehesi työstä on oikeastikin tuon neljän tonnin edestä hyötyä. Eli enemmän ja jotain parempaa kuin siitä sun kakkosella alkavasta työstä.

Siinä sitä on miettimistä??:O Monikin luulee olevansa paremmin ja tärkeämmin koulutettu, mutta ei sitä todellisuudessa kuitenkaan ole. Näin tieto on lisännyt tuskaa, leikkisästi;)

Vierailija
15/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen asentajan, putkimiehen jne. palkka alkaa nelosella, harvalla kakkosella, kolmonen taitaa olla yleisin.

Ammatinvalintakysymys.

Vierailija
16/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut kristallipalloa käsissäni kun olen koulutuspäätöksiäni nuoruudessani tehnyt.

Nyt jälkiviisaana olisi todellakin kannattanut käydä vaan joku amislinja peruskoulun jälkeen miesvaltaisella alalla (vaikka esim. putkimies) ja sen jälkeen vaan tehdä töitä niin perkeleesti.

-olin 3 tai 4

Mutta koulussa ja lehdistä olen seurannut millainen työrakenne Suomessa on ja miten sen on ennustettu kehittyvän (mm. teollisuus vähentyy mutta palvelualat kasvaa). Humanistialat ovat suosittuja mutta paikkoja/ hyviä palkkoja ei ole kovinkaan.

Vierailija
17/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3500€/kk ja bonuksiakin saa. sitä vana ihmettelen ettei se ole mitään tutkintoa suorittanut, toisaalta sillä on nyt 35-vuotiaana isot lapset ja kuulemma lukuhaluja.

Vierailija
18/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joo, kyllä vienti vetää ja tekijöille maksetaan, mutta kyllä mä PALJON mieluummin soisin paremmat palkat oikeasti tärkeän työn tekijöille: perus- ja sairaanhoitajille, siivoojille.

Toki on muitakin aloja, millä matalat palkat, esim. kirjastossa, mutta jos mennään ihan perustarpeisiin niin kyllä ne nuo aiemmin mainitsemani alat ovat, jotka tekevät tärkeintä työtä pienellä palkalla.

Opettajat voivat tulla rutkuttamaan, mutta KAMOON, kattokaa peiliin ja kokeilkaa joskus oikeaa rankkaa kokopäivätyötä minimipalkalla ja -lomilla :D

Vierailija
19/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joo, kyllä vienti vetää ja tekijöille maksetaan, mutta kyllä mä PALJON mieluummin soisin paremmat palkat oikeasti tärkeän työn tekijöille: perus- ja sairaanhoitajille, siivoojille.

Toki on muitakin aloja, millä matalat palkat, esim. kirjastossa, mutta jos mennään ihan perustarpeisiin niin kyllä ne nuo aiemmin mainitsemani alat ovat, jotka tekevät tärkeintä työtä pienellä palkalla.

Opettajat voivat tulla rutkuttamaan, mutta KAMOON, kattokaa peiliin ja kokeilkaa joskus oikeaa rankkaa kokopäivätyötä minimipalkalla ja -lomilla :D

Vierailija
20/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietihän vielä pari sekuntia pidempään niitä perusduunarin töitä, ja sitä mitä kaikkea ne tässä yhteiskunnassa pyörittävät ruohonjuuritasolla. Tule sitten sanomaan mikä on oikesati tärkeää työtä ja mikä ei.

Ei sillä ettei nuo hoitajat ja siivoajatkin tärkeitä olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme