Veljeni varasti poikani lääkkeitä!
Pojallani on ADHD ja siihen lääkityksenä Concerta. Veljeni on hieman syrjäytynyt, alkoholisoitunut ja huumeitakin kokeillut. Kannabista varmaan polttelee useinkin. On joskus puhunut että onkohan hänelläkin ADHD, sehän kulkee suvussa, ja että voisinko antaa hänelle poikani lääkkeitä kokeiltavaksi. En ole suostunut antamaan, joten ilmeisesti veljeni varasti meiltä viikonloppuna vieraillessaan Concerta-purkista pillereitä. Purkki on aika äskettäin haettu apteekista ja nyt siellä oli aamulla enää 8 pilleriä jäljellä. Veljeni pyysi juuri taas sunnuntaina kyläillessään noita lääkkeitä. Sanoi että oli "saanut jostain" muutaman pillerin ADHD-lääkettä ja hänelle oli tullut siitä "normaali" olo. Veljeni on ujo ja hiljainen, ja hän kertoi että ADHD-lääke tekee hänestä sosiaalisen ja rennon. En usko pätkääkään että veljellä on mitään ADHD:ta. Poikani nimittäin on ihan ylisosiaalinen ilman lääkettä ja lääke tekee hänestä enemmän normaalin. En ole kuullut että ADHD voisi olla tuollainen kuin veljeni väittää, luulen että hän käyttää lääkettä huumeena. Mitä ihmettä sanon kun soitan veljelle asiasta? Olen niin surullinen ja pettynyt tähän tilanteeseen. Olen auttanut veljeä tosi paljon ja tässä kiitos kaikesta.
Kommentit (28)
Ensi kerralla myyt lääkkeet itse ja ostat rahoilla jotain kivaa. Nyt rahat menevät veljellesi.
Koska olen niin itkuinen ja vapiseva etten uskaltanut lähteä poliisilaitokselle. Mieheni on nyt tosi vihainen veljelle ja olisi lähdössä tyyliin hakkaamaan järkeä päähän sille. Veli oli yhteen vastaajaviestiin sanonut että poikani tulee isona syyttämään minua siitä että pilasin hänelle tärkeän "kummi-enon" elämän. Että jos joutuu vankilaan, kaikki on mun syytänu. Uhkaili myös moottoripyöräjengiläisten tulevan hakkaamaan minut. Tää on ihan sairasta! Äitimme on tosiaan Alzheimer-potilas ja aina suosinut veljeä, joten arvata saattoi että on pikkupoikansa puolella tässä. Poikani kuuli kun puhuin asiasta miehen kanssa, vaikka yritimme olla hiljaa. Poika kertoi että veljeni oli yrittänyt lahjoa poikaa antamaan lääkkeitään itselleen. Miten alas kukaan voi vajota?
Olen joutunut katkaisemaan välit siskooni 20v sitten. Siskolle ei riittänyt viina, en tiedä, mitä aineita veti. Soitteli vanhemmillemme ja valehteli minusta ihan kamalia juttuja. Nyt on 4-kymppinen, mutta kuullostaa olevan 13v tasolla.
Epäonneksi vanhemmat uskoivat pikkusiskoani, kun se on niin "herkkä". Vasta muutama vuosi sitten vanhempani pyysivät anteeksi ja totesivat, että jos siskoni toteaa "päivää", niin sitäkään ei voi uskoa.
En ikinä koskaan kuunaan päästäisi ketään huumehörhöä lasteni lähelle! Veljeen välit poikki ja poliisille ilmoitus uhkailusta! Paha mieli siitä tulee, mutta lapsesi on tärkeämpi!
Mulla purkki Concertaa kaapissa. Tule hakemaan se.
Muutaman pilleri vienyt ja se pillerin vahvuus on laskettu lapselle ja aikuinen joutuu ottamaan monta pilleriä ja siinä purkissakaan paljoa niitä pillereitä ole.
myös hänet. Onko hänelle määrätty edunvalvojaa? Tuollainen huumehörhö veli pystyy puhdistamaan mummon nurkat aika kätevästi.
Ja ota nyt järki käteen. Tunnustat itse, että hän polttaa säännöllisesti kannabista. Siis tiedät tämän, ja on taatusti paljon, mitä et tiedä.
Huumeiden käyttäjä löytää aina syyn käytölleen teistä muista ja hän on jo laittanut huumeiden käytön kaikkien teidän edelle. Eli sinulla, tai perheellä ei ole mitään väliä, kunhan hän saa aineita.
Katkaise heti välit ja suojele äitisi. Veikkaan, että äitisi luota on jo tavaroita kadonnut yms.
kannattaa soittaa heti poliisille tuosta uhkailusta sen rikosilmoituksen tueksi.
ei kukaan tuu sua hakkamaan veljes puolesta kun hän on pöllinyt jonkun lapsen lääkkeet.. ei todellakaan.
nauhota ja säästä kaikki mahdollinen, puhelut, viestit jne.
älä vastaa veljelle.
Kyllä nistit tietää, miten Concertasta otetaan tehot irti. Ihan sama kenelle se on tarkoitettu.
Yhteys pomoosi ja poliisiin! Veljesi ei tosiaankaan tule tekemään sinusta rikosilmoitusta kun on itse rikollinen, ja jos yrittää niin on kyllä aivan selvää että hän ei tule olemaan se, jota uskotaan, kun teidän tilanne katsotaan.
Nyt vaikka väsyttää, surettaa ja pää sekaisin valvomisesta, niin ripeäasti vain hoitamaan asiaa muiden tahojen suuntaan.
Jos äitisi on niin vanha tai vähän nuorempana dementoitunut, että hänen on siksi vaikea ymmärtää tilannetta, kerro vain että selvität asiaa ja ettei ole mitään hätää. En tiedä mikä on syynä siihen, että hän ei uskonut sinua - seniiliys, toisen lapsen suosiminen vai yksinkertaisesti haluttomuus uskoa toisena kuultua versiota muutenkin järkyttävästä tapahtumasta, mutta nyt taitaa olla turha yrittää mitenkään saada häntä puolelleen. Jos äidilläsi käy kotiavustajia, ilmoita sinne tilanteesta lyhyesti, että tietävät missä mennään jos kuulevat hajanaista juttua asiasta.