Supermarjon tyttö? Mikä vaivaa?
Katoin ruudusta supermarjon toisen kauden ekan jakson. Mulle jäi epäselväksi, että mikä sitä sen toista lasta vaivaa? Jotenkin oli kipeä, kun oli pitänyt jättäytyä koulusta pois kotiopetukseen (ei muuten kerrottu, kuka lapsia opettaa kotona). Tyttö puhui itse hyperventilaatiokohtauksesta, kuinka se oli pelottavaa kun ei saanut henkeä eikä pystynyt puhumaan. Äiti taas puhui jostain homeongelmista??
Kommentit (64)
Oikeasti ihmiset ovat sympaattisia ja empaattisia eivätkö anna kateuden ohjata käytöstään. Vain harva on ilkeä ja katkera.
Luuletko että on pitämisestä kyse. Vanhemmat ja lapsetkin kadehtii näitä kilpaurheilijalapsia. Ei heitä voi kannustaa.
Turha jauhaa onko ollut vai ei kun joka tapauksessa tuo elämä on lapsille ihan kamalaa.
Oikeasti ihmiset ovat sympaattisia ja empaattisia eivätkö anna kateuden ohjata käytöstään. Vain harva on ilkeä ja katkera.
Luuletko että on pitämisestä kyse. Vanhemmat ja lapsetkin kadehtii näitä kilpaurheilijalapsia. Ei heitä voi kannustaa.
Sillä lailla. Tämä ketju kyllä kertoo aika paljon siitä, ovatko ihmiset keskimäärin empaattisia vai ilkeitä...
Ei mulla muuta.
Ja jos luet uudestaan, huomaat ihmisten huolen lapsista. Vai meinaatko, että vain Marjon fanittaminen on oikeaa empatiaa?
Sillä lailla. Tämä ketju kyllä kertoo aika paljon siitä, ovatko ihmiset keskimäärin empaattisia vai ilkeitä... Ei mulla muuta.
todellakaan ole sympaattisia ja empaattisia, vaan ilkeitä ja itsekkäitä.
Tämä palsta hyvä esimerkki siitä.
Niin että älä itse jauha paskaa.
Oma lapseni harrastaa kilpaurheilua ja nään sen kateuden ihan lapseni hyvistä kavereista.
Toki kiellän lastani leuhkimasta asiasta.
Kateus tulee esille juuri silloin, kun kyseistä lajia harrastetaan luokan kesken.
todellakaan ole sympaattisia ja empaattisia, vaan ilkeitä ja itsekkäitä. Tämä palsta hyvä esimerkki siitä. Niin että älä itse jauha paskaa. Oma lapseni harrastaa kilpaurheilua ja nään sen kateuden ihan lapseni hyvistä kavereista. Toki kiellän lastani leuhkimasta asiasta. Kateus tulee esille juuri silloin, kun kyseistä lajia harrastetaan luokan kesken.
että esim. koulun liinkutatunneilla opitaan muutakin kuin "verenmaku suussa" treenaamista. Tutustutaan eri lajeihin, mikä on yleissivistystä siinä missä sekin että erottaa esim. eri puut toisistaan. Ja liikuntatunneilla myös se puoli, että kun yhdessä pelataan tmv. liikutaan se nostaa yhteishenkeä ja sillä on muitakin puolia ei vain se kunnon kohotus. Marjon lapset jäävät tuosta kaikesta paitsi.
Ja tuo kotiopetustkaan ei tee hyvää. Vanhempi lapsi jo aika iso, ehkä oivaltanut ettei kotona elämä ole normaalia, ehkä alkanut kyseenalaistamaan sitä miksi muut luokkalaiset ovat Maijan synttäreillä ja minä veivaan haitaria autokaupassa?
Stressi ym. oireilee tuolla tavoin, nyt kun lapsi kotiopetuksessa, niin kukaan (opettja/tervedenhoitaja) ei pääse asiaan puuttumaan. JOS kyse olisi homeesta, miksi ei vaihda lapsia toiseen kouluun? Miksi ottaa kotiin heidät.
itse en ainakaan ollut pätkääkään kateellinen kirpaurheileville lapsille kouluaikana. Jos jostain olin kateellinen, niin rennoista ja reippaista kodeista. Oma kotini oli virkamiesmäinen, lämmin ja turvallinen, mutta oli kivaa käydä kavereilla, joissa isä joi joskus oluen ja äidiltä lipsahti kirosana. Hassua, mutta näin se oli. Meillä oli niin "täydellistä" aina.:)
Musta tuntui, että lomalla kuvattu aamupala-kohtaus oli tarkotuksella lavastettu sellaseksi, että näytetään, että kyllä perhe herkkkujakin osaa syödä. Oikein kehuskelivat sillä, miten suurinpiirtein syövät kermavaahtoa sellaisenaan. Ehkä tullut keskustelua liikaa siitä, että Marjo syö liian vähän ja on huono esimerkki ja haluaa antaa nyt sellaisen kuvan, että on superlaiha, mutta silti herkuttelee (vaikka oikeasti on varmasti tosi tiukka).
lapseni ovat nyt murrosiässä, toinen harrastanut pitkään urheilua ja toinen soittaa, kumpikaan ei ole ollut kiinnostunut kilpailemisesta tai keikkailemisesta vaikka lahjoja on. Heidän kaveripiirissään/tuttavapiirissäni on useampikin kilpaurheileva lapsi joka viimeistään murrosiässä on laittanut totaalisen stopin jatkuviin treeneihin ja kilpailemiseen kyllästyneenä, aikaa ei jäänyt esim. kavereille ollenkaan
on varmasti sen exän lapsi.ainut normaalin näkönen koko sakista!
Mua huvitti tossa sarjassa Marjon omakehu vähän joka asiassa. Siinä kun se joku hänen tanssiryhmäläisensä oli tehnyt demolevyllisen musiikkia, ja kysyi Marjolta että voiko sitä käyttää esiintymisissä, Marjo taisi vastata jotain että "Joo, mutta sun pitää sitten pysyä nuotissa täsmälleen NIINKUIN MINÄ" :D Sitten samassa jaksossa näytettiin sen nuorimman lapsen ristiäisiä, joissa laulettiin joku virsi. Ja Marjo itse määki tosi epävireisesti nuotin vierestä huonolla äänellä. En itsekään osaa laulaa, mutta miksei nyt voi oikeasti myöntää ettei ole ihan kaikessa niin Super... :P Marjo on ehkä hyvä hiihtäjä ja touhukas nainen, mutta hänen oma käsityksensä musiikaalisista kyvyistä ei ihan vastaa totuutta.
Minä kyllä näin siellä ainakin 3 Saran ikäistä tyttöä. Eli kyllä heillä kavereita on. Minä ainakin arvostan Marjoa ja hänen perhettä. Saralla oli vain vähän stressiä. Toisessa jaksossa oli jo iloinen oma itsensä
Luulin ohjelman mainoksesta, että siinä näköjään kävelee joku drag-queen, mutta sitten hoksasin, että ai tää on nyt se supermarjo, josta kaikki täällä koko ajan puhuu.
Jotenkin vähän kuin ohimennen puhuttiin lasten ongelmista. Se lapsi siinä haastattelussa vaikutti kyllä ahdistuneelta ja kireältä. Yritti hymyillä, mutta jotenkin surulliselta vaikutti. Mieten vaan, että jos lapset oireilee noin, niin MIKSI tuota ohjelmaa on tehtävä? Lapset saaneet takuulla kuulla koulussa yhtä jos toista vanhemmistaan ja elämäntyylistä. Voi olla tytöillä ulkopuolinen olo. Siellä Saran synttäreilläkään ei ollut näyttänyt olevan kuin aikuisia vieraina.
Huhujen mukaan se tytär olisi tullut maahan jostain toiselta planeetalta eikä ole sopeutunut Maan ilmakehään! Hui kamala!!
Ja Marjo näyttää miehelle, koska on hoikka. Jos Marjo olisi 120 kg sotanorsu, niin voi kekkulis kun se olisi tämän palstan kateellisten mielestä "niin kaunis nainen".
No et tainnut katsoa jos et kuullut marjon selitystä asialle.
Hänhän sanoi että epäilevät jotain home/sisäilmaongelmaa koulussa koska tyttö hyperventiloi ja nenästä vuotaa verta kun on koulussa. Kotona moista ei tapahdu.
Voihan se olla hometta tai muuta, voi myös olla oire stressistä. Mene ja tiedä, jälkimmäistä tuskin koskaan myöntäisivät.
Mulla ainakin olisi kaikesta tuosta.
Ei kait lapsisynttäreitä kuvata telkkariin.
Se ei tarkoita että lapsella ei olisi ollut kaverisynttäreitä.
Niitä ei vaan kuvata.