Koira murisi ilman syytä lapselle. Pelottaa, jos se seuraavalla kerralla tekee lapselle jotain.
Eli meillä on nyt 2-vuotias lapsi ja 1-vuotias Saksanpaimenkoira. Koira otettiin ihan tarkoituksella, kun lapsi oli pieni, että tottuisi pienestä pitäen vähän rankimpiin hellyydenosoituksiin jne.
Tähän asti kaikki mennyt hyvin. Jos lapsi on ollut liian raju koiraa kohtaa, koira on itse lähtenyt pois omalle paikalleen, jossa saa olla rauhassa. Tänään kuitenkin, kun olin lapsen ja koiran kanssa pihalla, koira murisi lapselle ihan ilman mitään syytä. Lapsi ei ollut edes koiran lähellä, koira itse meni vähän matkan päästä lapsesta, hieman kyyristyi ja murisi. Eikä ollut mitään pientä murinaa. Selväksi tein koiralle, että nyt tuli tehtyä maailmanluokan virhe, mutta nyt pelottaa, että tulee seuraava kerta ja silloin ei jää pelkkään murisemiseen...
Joo, koiralla on nyt uhmaikä, mutta lapselle murisemista en kattele! Järki sanoo, että yksi kerta menee ja seuraavasta lähtee uuteen kotiin, mutta pelottaa silti, että jos seuraava kerta tulee...
Neuvoja, mitä itse tekisitte?
Parempi paikka kysellä koiraongelmista olisi lemmikkipalstat.com.