Paljonko olette saanut voittoa talo/asunto kaupoissa ?
Itse edellisen myynnistä reilut 100000mk ,kerrostalo huoneisto.
Kommentit (25)
Muutaman asunnon olen myynyt. 20000-80000 on noista tullut voittoa - varainsiirtoverot - välityspalkkiot - remontit.
Suhteessa paras voitto oli ehkä se 20000 e voitto, joka tuli parin kuukauden omistamisella. Jouduttiin toki maksamaan välityspalkkiot ja oltiin vähän remontoitu asuntoa ja maksettu varainsiirtovero. Verottaja halusi tietty tuosta voitosta myös omansa pois, mutta silti jäätiin kaikkinensa voitolle.
Muutaman asunnon olen myynyt. 20000-80000 on noista tullut voittoa - varainsiirtoverot - välityspalkkiot - remontit.
Suhteessa paras voitto oli ehkä se 20000 e voitto, joka tuli parin kuukauden omistamisella. Jouduttiin toki maksamaan välityspalkkiot ja oltiin vähän remontoitu asuntoa ja maksettu varainsiirtovero. Verottaja halusi tietty tuosta voitosta myös omansa pois, mutta silti jäätiin kaikkinensa voitolle.
Omistin kaksion 2009-2011 Vantaalla.
30 000e mutta olisi saatu enemmänkin jos ei olisi ollut niin kiire myydä. Asunto meni kahdessä päivässä, ensimmäiset halusi miettiä iltaan asti, toinen tuli ja otti heti ennen kuin kerkesi edes kiertää asuntoa. Nykyisestä omakotitalosta saadaan ainakin 40 000 jos muutetaan parin-kolmen vuoden sisään.
Ostettiin laman aikana 300 kilomarkalla ja myytiin hyvään aikaan, saatiin 152 k€. Paljos tosta tulee, jotain 100 k€ :)
Ostimme kotimme uutena v.2003 ja myimme v.2011
ekasta okt:sta n. 70 000 markkaa. Tokasta saatiin 120 000e. Tää kolmas olis varmaan hyvä myydä nyt, mutta kun tykätään asua tässä. Arvoa emme tiedä.
Remontoinnistakaan ei jäänyt mitään käteen, joten tappiolle meni.
Myös sen uuden asuntonne hinta on kallistunut sinä aikana jona asuitte siinä edellisessä "voitolla" myymällä asunnossanne. Mutta hyvä jos olette tyyyväisiä.
1996 ostettiin 42.000€ (siis markat euroiksi muutettuna)
Myytiin 2010 125.000€
Mieheni laski tarkkaan eri tavoin, mikä oli vuonna 2002 ostamamme 145 000 euron talomme arvo. Sekä inflaatio että asuntojen hintojen nousu (rakentamiskustannukset nousseet) niin arvoksi tuli 2012 175 000 euroa. Ja sillä saimme onneksi myytyä talomme. Uutta ostaessa toki "menetimme" verosumman eli sen verran olisi kannattanut saada voittoa.
Eli mainitkaa vastauksissanne, minä vuonna ostitte, mitä olette laittaneet taloon (remontit) ja minä vuonna myitte.
ostimme uuden kerrostaloasunnon hintaan 180 000€ ja vuonna 2006 myimme saman asunnon hintaan 275 000€.
Omistuksesta jäi voittoa tasan 70.000 €. Remonttia ehkä max. n. 5000 € arvosta (ei ollut varaa kalliimpiin remppoihin) ja ilman inflaatio- tms. tarkistuksia.
Iso kerrotalokolmio hyvällä alueella pk-seudulla.
Ostohinta 160000, myyntihinta 220000, Vantaalla 2003-2006.
mut remppoihin meni tona aikana vajaa 20t
koska voittoa ei ole se, että ostaa vuonna X hinnalla xx ja myy vuonna X+n hinnalla yyy. Voittoa tulee vasta sitten, jos myy sen asunnon kalliimmalla kuin mitä siitä vuonna X+n yleisesti maksetaan.
Tuollaista teoreettista voittoa laskiessaan pitää muistaa rahan arvon vaihtelut, palkkojen ostovoiman muutokset sekä se, mitä on vuosien mittaan asunnosta maksanut erilaisina kuluina kuten vastikkeina.
Ostettiin omakotitalo 260 000 markalla ja vähän aikaa sitten myytiin se 265 000 eurolla. Tais tulla aika reilusti voittoo.