Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi noloo. Katri-Helena laulaa "vanha-nainen hunningolla"-biisin!

Vierailija
30.09.2012 |

Siin on muutenkii niin nolot noi sanat ja sitten vielä ku tietää ett Katri on sellane puuma. Miten se kehtaa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(enkä edes kakskymppisen tasolle henkisesti jäänyt...), niin ei tarvitse joka asiasta ajatella, että "tosi noloo".

Nuorena sitä tosiaan kaikkea piti nolostella ja ihmetellä miten jotkut kehtaa. Nyt kun on oikeasti aikuinen ei tarvi enää miettiä mitä muut ajattelee, vaan voi tehdä niin kuin tahtoo. Joskus jopa itseironisesti, kuten tod.näk. Katri-Helenakin on nyt tehnyt.

Ja tajuan jopa sen (mitä osa täällä paheksuvista keski-ikäisistä) että Katri-Helena laulaa tuon itseironisena. Itselleen nauraminen on ehkä tärkeimpiä taitoja tässä maailmassa.

No, mulla ei kyllä muutenkaan ole tuota "siisniinq tosi noloooooo" asennetta mihinkään. Ehkäpä vuosien teatteriharrastus on pyyhkinyt sen mennessään. Tosikot ja sellaiset joiden mielestä joka toinen asia on noloa ovat ärsyttäviä. Vaikka ollaankin aikuisia niin ei kaikissa asioissa tarvitse miettiä sitä mikä on noloa ja mikä ei.

Kyllä mun mielestä nolo on ihan normaali sana, jota kaiken ikäiset voi käyttää. Häpeä on se mikä estää ihmisiä käyttäytymästä (no ei kaikki) huonosti. Mitähän siitäkin tulisi jos kaikki käyttäytyisivät ihan miten sattuu ja muista välittämättä.

mutta kun nuorilla naisilla on taipumus nolostella tai tuomita noloksi yksi sun toinen asia, jota ei tule mieleen arvioida noloksi enää vanhempana. Ja tällä nolostelulla he syövät omaa omanarvontuntoaan ja itsevarmuuttaan. Ei ole hyvä juttu se, ollenkaan.

Vierailija
22/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(enkä edes kakskymppisen tasolle henkisesti jäänyt...), niin ei tarvitse joka asiasta ajatella, että "tosi noloo".

Nuorena sitä tosiaan kaikkea piti nolostella ja ihmetellä miten jotkut kehtaa. Nyt kun on oikeasti aikuinen ei tarvi enää miettiä mitä muut ajattelee, vaan voi tehdä niin kuin tahtoo. Joskus jopa itseironisesti, kuten tod.näk. Katri-Helenakin on nyt tehnyt.

Mä on melkein viiskymppinen enkä silti kehtaisi lauleskella siitä miten ratsastan miehellä tai että petän omaa miestä tai että tää mies kenellä ratsastin ni oli vaan sellanen yhden illan juttu. Mutt joo meitähän on moneksi ja osa ei osaa ollenkaan hävetä pettämis- tai yhdenillanjuttujaan.

Mutten ole mikään laulaja.

T: 42 v, häpeämätön aikuinen nainen

mutta kehtaisitko esim. laulaa laulua, jossa vaikka joku tapetaan tai pahoinpidellään toista tai käytetään lasta hyväksi jne. vaikka se laulu ei kertoisikaan mistään todellsesta mitä laulaja tekee???

niin voin arvioida.

sellaisen laulun, jonka voit arvioida.

Klamydia / Kosketus

Tyhjään tauluun hän kirjoittaa.

Karvaisin käsin sairasta tarinaa.

Pienen kehon lämmön tuntee, se kiihottaa

ei kuule kuinka pieni sydän siruiksi hajoaa.

Kukista ja mehiläisistä on turha selostaa

tää on totista totta, tää ei tarvi tulkintaa,

ja yö ei pelasta painajaiselta, yö ei lohduta

ei iskältä piilota.

Vaimeat askeleet yläkertaan johtavat

taas lastenhuoneen seinät uhkaaviksi tummuvat.

Kukista ja mehiläisistä on turha sepustaa

tää on totista totta, tää ei tarvi tulkintaa.

Öinen maailma syvään huokaa sulkee silmänsä häpeissään

tuskien talo peittyy varjoon pimeään.

Aamiainen alakerrassa odottaa.

Katse silmiin raukeisiin, se alkaa kuvottaa.

Pienet sormet palmikkoa näpertää,

olo on niin saastainen kun iso käsi päätä silittää.

Kukista ja mehiläisistä on turha selostaa.

Tää on totista totta, tää ei tarvi tulkintaa.

tuskien talo peittyy varjoon pimeään, pimeään, pimeään

tai

Zen Cafe / Puuenkeli

Älä kerro kenellekkään, että tulin huoneeseesi,

oli keskiviikko ja alkuilta.

Älä mainitse, et mulla oli kylpytakki auki,

koska olin juuri tullut suihkusta.

Verhot olit sulkenut ja nalle joka sanoo "äiti" istui sohvatuolin perällä.

Ethän kerro siitä kellekään,

et istuin sängyn reunalle ja katson sua rauhallisesti.

Puuenkeli ei lennä taivaanrannalla, lyöty seinään naulalla

ja naulan kannalla.

Puuenkeli ei lennä taivaanrannalla.

Älä kerro tästä äidille tai kavereille koulussa,

kun välitunnin aika vihdoin on.

Minä pidän tämän salaisuuden, pidä sinä myös,

se olkoon tämän meidän kahden välinen.

Älä isällekään mainitse, hän tietää,

että minä olen luotettava vanha kaveri.

Mä luulen, et sun leikkikoti kaipaa uudet kalusteet ja

pihakeinu kirkkaankeltaisen.

ja naulan kannalla.

ja naulan kannalla.

Puuenkeli on sängyn päällä, suojassa.

Katso kuinka kaunis, katso miten siipensä se levittänyt on.

Kuuletko sen äänen, miten kaipaus taivaaseen on sillä loputon?

ja naulan kannalla.

Puuenkeli on sängyn päällä, suojassa.

Puuenkeli ei lennä taivaanrannalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tajuan jopa sen (mitä osa täällä paheksuvista keski-ikäisistä) että Katri-Helena laulaa tuon itseironisena. Itselleen nauraminen on ehkä tärkeimpiä taitoja tässä maailmassa.

No, mulla ei kyllä muutenkaan ole tuota "siisniinq tosi noloooooo" asennetta mihinkään. Ehkäpä vuosien teatteriharrastus on pyyhkinyt sen mennessään. Tosikot ja sellaiset joiden mielestä joka toinen asia on noloa ovat ärsyttäviä. Vaikka ollaankin aikuisia niin ei kaikissa asioissa tarvitse miettiä sitä mikä on noloa ja mikä ei.

Pidä se!

t: 7

ei tuollainen LIIOITTELU ole mitään hyvää asennetta. Ei kait tässä ole kukaan käyttänyt: "siisniinq tosi noloooooo" -argumentointia???!!!

Vierailija
24/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, olettepas kaksinaamaista porukkaa. Ihanko totta kuvittelette, että Katri-Helena on joku neitsyt Maria? Ei varmaan käy vessassakaan.

Vierailija
25/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikessa karmeudessaan.

Vierailija
26/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä on melkein viiskymppinen enkä silti kehtaisi lauleskella siitä miten ratsastan miehellä tai että petän omaa miestä tai että tää mies kenellä ratsastin ni oli vaan sellanen yhden illan juttu. Mutt joo meitähän on moneksi ja osa ei osaa ollenkaan hävetä pettämis- tai yhdenillanjuttujaan.

Mutten ole mikään laulaja.

T: 42 v, häpeämätön aikuinen nainen

mutta kehtaisitko esim. laulaa laulua, jossa vaikka joku tapetaan tai pahoinpidellään toista tai käytetään lasta hyväksi jne. vaikka se laulu ei kertoisikaan mistään todellsesta mitä laulaja tekee???

niin voin arvioida.

Laulu jossa joku tapetaan:

Nick Cave and the Bad Seeds-Where the Wild Roses Grow

Laulu jossa toista pahoinpidellään:

Suzanne Vega-Luka

Käytetään lasta hyväksi:

Klamydia-Kosketus

Vierailija
27/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä nolo on ihan normaali sana, jota kaiken ikäiset voi käyttää. Häpeä on se mikä estää ihmisiä käyttäytymästä (no ei kaikki) huonosti. Mitähän siitäkin tulisi jos kaikki käyttäytyisivät ihan miten sattuu ja muista välittämättä.

Moni vanhempi ei halua mennä pulkkamäkeen lapsiensa kanssa koska "se on noloa". Kaverini, 32-vuotias nainen, ei leiki julkisesti lastensa kanssa, koska "onhan se nyt noloa kun aikuinen leikkii". Saman kaverin sisko, 35-vuotias nainen, ei suostu käyttämään julkisesti kumppareita, pipoa, kypärää tai heijastinta, koska ne ovat "noloja lasten juttuja".

Se että käyttäydytään miten sattuu muista välittämättä on taas välinpitämättömyyttä. Se että käyttäydytään välillä vähän lapsekkaasti tai häpeilemättä on hieno juttu, eikä maailmanloppu. Itse voin hyvin hypätä lasten perässä keskellä kaupunkia olevaan lätäkköön jos siltä tuntuu. Voin laittaa päähäni hassun hatun tai mennä keijukaisen näköisenä kaupunkiin. Voin myös leikkiä lasten kanssa julkisesti, nauraa, laulaa mielestäni hyviä kappaleita tai niitä huonojakin, jos mieleni tekee.

Joten, vaikka sinusta nolo on neutraali sana, minusta se kuulostaa kiukuttelevan lapsen, teinin tai huonon itsetunnon omaavan aikuisen sanalta. Nolo on se sana, jonka taakse piiloudutaan kun ei haluta myöntää että oma rohkeus ei vastaavaan riittäisi.

Vierailija
28/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuollainen LIIOITTELU ole mitään hyvää asennetta. Ei kait tässä ole kukaan käyttänyt: "siisniinq tosi noloooooo" -argumentointia???!!!

Mutta vakavissaan; oletko kuullut asiasta nimeltä karikatyrisointi?

Vierailija
29/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Petri Nygård haluaa märkää.

Vierailija
30/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopiikin paremmin Katri-Helenan ikäiselle, kuin piipittämällä laulavalle Erinille. Pitää uskaltaa välillä rikkoa rajojaan, joten hieno homma!

Vierailija
31/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa artistit laulavat toistensa biisejä. Erin oli ainakin itse tykännyt, että Katri lauloi hänen "vanhojen" biisejänsä, koska on itse niin nuori. Alkaa perjantaina 5.10.

Vierailija
33/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on jo nolo-elämä takana, ja voi ottaa elämästä kaiken irti ilman typeriä noloiluja joidenkin tuntemattomien puolesta!

Ihana vapaus!

Vierailija
34/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin enpä ole sitä juuri kenenäkään kuullut käyttävän muuta kuin tuossa vähänx noloo -merkityksessä. Itelläkään ei kyllä kuulu sanavarastoon. No, ehkä joskus, kun pikkulapset nolostelevat virheitään tms.

"Kyllä mun mielestä nolo on ihan normaali sana, jota kaiken ikäiset voi käyttää. Häpeä on se mikä estää ihmisiä käyttäytymästä (no ei kaikki) huonosti. Mitähän siitäkin tulisi jos kaikki käyttäytyisivät ihan miten sattuu ja muista välittämättä."

Ja jos nyt mietitään tuota lainausta aiemmasta viestistä, niin jos K-H:n laulama laulu on just tota käyttäytymistä ihan miten sattuu ja muista välittämättä, niin eikö se juuri korosta tuota vähänx noloo -linjaa, koska mun mielestäni tuosta laulamisesta ei aiheudu kenellekään mitään vahikoa.

Kaavoihinsa kangistuneet tiukkapipot, joille kaiken pitää olla viimeisen päälle tip top konservatiivista saisivat mennä ihan omalle autiolle saarelleen nolostelemaan.

Ihana, kun ihmiset osaavat ottaa rennommin ja huumorillakin välillä tätä elämää.

Vierailija
35/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Hän on vähän isompi ihminen kuin sinä, siksi se kehtaa.

Vierailija
36/36 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri-Helena laulaa tuon itseironisena. Itselleen nauraminen on ehkä tärkeimpiä taitoja tässä maailmassa. No, mulla ei kyllä muutenkaan ole tuota "siisniinq tosi noloooooo" asennetta mihinkään. Ehkäpä vuosien teatteriharrastus on pyyhkinyt sen mennessään. Tosikot ja sellaiset joiden mielestä joka toinen asia on noloa ovat ärsyttäviä. Vaikka ollaankin aikuisia niin ei kaikissa asioissa tarvitse miettiä sitä mikä on noloa ja mikä ei.

Näin juuri. Biisi sinällään on minusta aika kökkö ja Erin keskinkertainen kaikin puolin, mutta vaikken Katri-Helenan musiikistakaan ole koskaan tykännyt niin tällaisesta asenteesta tykkään joten pointsit Katri-Helenalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä