Onko joku sotkuinen ihminen muuttunut siistiksi?
Mulla on kaveri joka joskus parikymppisenä ei niin välittänyt että kotona on tavarat järjestyksessä, mutta nyt nelikymppisenä hänen kotinsa on aina kunnossa. Hän on siis tavallaan esimerkki ja varmaan aika tyypillinen. Hän kuitenkin on aina huolehtinut viikkosiivouksesta ja luutunnut lattiat yms, joten en tiedä oliko hän edes sotkuiseksi luonnehtia.
Mutta entä sellainen n.35-40v, jonka tiskit ehtivät melkein homehtua altaassa ja nurkissa villakoiria ja tahmeat sukkiin tarttuvat mehutipat saavat olla lattioilla viikkoja ennen kuin ne pyyhkii, voiko sellainen ihminen muuttua siistiksi? (Puhun itsestäni). Eikö se ole myös pitkälti myös luonnekysymys?
Kommentit (6)
Kolmikymppiseksi sinkuksi oli tosi boheemi ja sotkuinenkin. Sitten muutti yhteen ja sai lapsen miehen kanssa. Mies pitää sellaista komentoa kotona, että kälyn on kiirehdissttävä kotiin siivoamaan siksi, kun mies tulee töistä tai mistä milloinkin. Suunnilleen mattojen hapsujen pitää olla ojennuksessa.
Aika jännä ilmiö, käly on muuten aika suora ja paha suustaan ja melko itsekäskin. On esim kupannut vanhemmiltaan rahaa ja hoitoapua aivan tajuttoman paljon. Mua säälittää appivanhemmat, mutta kun mun mies ei aio asiaan puuttua, niin eipä se munkaan asia ole. Mutta vähän lohduttaa tuo, että miehensä pitää ainakin puolensa.
Elin pitkään vihaamassani asunnossa. Kun sitten pääsin sieltä pois ja sain ihanan uuden talon ja hankin ihania huonekaluja oman makuni mukaan, niin kyllä on ollut siistiä.
Minä! Sain lapsen ja sen jälkeen alkoi yllätyvieraita rampata vähän väliä. Helpompaa pitää kämppä kohtuullisessa kunnossa kaiken aikaa. Mies tosin meilläkin saisi tsempata enemmän, tavarat tuppaavat jäädä lojumaan väärille paikoille, eikä tiskaa jälkiään.
olen niin pirun epäjärjestelmällinen. Mun päässä ei ole kaikki palikat kohdallaan mitä siihen tulee. Musta on jotenkin turhaa viedä tavaroita paikoilleen yksitellen ja heti, vaan odottelen että samaan paikkaan matkaavia tavaroita tulee enemmän kerralla vietäväksi. Lopputulos on tietty se että joka paikassa on epämääraisiä lojuvia tavaroita. En vain opi millään sitä heti paikoilleen viemisä :(.
kaveri oli tosi epäsiisti. Jokusia vuosia sitten kyseisen kaverin tykönä oli mielettömän ällöttävää. Tyhjiä tölkkejä ja pulloja oli joka paikassa, mihinkään ei iljennyt koskea kun joka paikka oli jossain epämääräisessä tahmassa. Kyseisen herran auto oli samanlainen, ei siellä tiennyt mitenpäin olla. Pari vuotten sitten tämän kaverin asunto paloi pahoin, kaikki oli laitettava uusiksi. Hän oikein suunnitteli sisustuksen jokaisen yksityiskohdan. Sen jälkeen asunto on ollut aina tip top kunnossa. Juhlien jälkeen saattaa olla vähän sotkua, mutta kyllä kaveri ne darrassakin siivoaa, moppaa lattiat ja kiillottaa lasit. Auto hajosi vuosi sitten ja sai isältään lahjaksi uuden auton. Tai käytetty se oli, mutta uusi verrattuna siihen yli 20v vanhaan rotiskoon. Nyt sitä puunataan pikkutarkasti ja tarkistellaan naarmujen varalta harva se päivä. Tyyppi on nyt 24.
olen muuttunut siistimmäksi, mutta ei meillä niin kovin siistiä ole. Ehkä voisi olla siistimpää, jos mieskin olisi hieman kiinnostuneempi siitä, missä kunnossa koti on...