Ylätiesynnytys yllätti minut helppoudellaan
Kommentit (42)
Mieskin on sanonut, että lastentulon jälkeen suuni on ihan tiukkana viivana aina.
Meidän isäntäkin on huomannut, että hymyni on kireämpi kuin suhteen alkuaikoina.
Minulla on ikävä kyllä tumma pigmentti ja karvaa kasvaa ylähuulen päällä. Itse poistin ennen synnytystä, ettei tarvinnut synnärillä sitä tehdä. Vähän kyllä mietin, että jos ne pitävät liian turhamaisena.
Imukuppi otettiin käyttöön ja tehtiin yläpään episiotomia. Leikattiin auki alahuulesta solisluuhun asti.
voiko yläteitse synnyttää myös kaksoset? Jopa nuo mystisen yhteyden omaavat IDENTTISETkaksoset? Ja miten tähän vaikuttaa se, onko synnyttäjä ajellut häpykarvansa vaiko ei?
Kyllä uudenaikaisemmissa yliopistosairaaloissa mun käsittääkseni jo ihan rutiinisti nimenomaan suositellaan kaksosten synnyttämistä yläteitse, on vähemmän riskejä kuin muissa synnytystavoissa (jos siis raskaus ollut muutoin normaali). Tietty jossain perähikiällä tästä ei olla vielä kuultukaan...
Häpykarvat pitää tietty ajella, trimmata, muotoilla ja värjätä pervojen synnytyslääkäreiden takia, jotka haluaa kurkkia sitä römpsää ihan silkkaa irstauttaan, mutta itse ylätiesynnytykseen sillä ei luonnollisesti ole mitään merkitystä niin kuin ei kaksosten identtisyydelläkään.
Imukuppi otettiin käyttöön ja tehtiin yläpään episiotomia. Leikattiin auki alahuulesta solisluuhun asti.
Minulle tehtiin muutaman sentin viillot suupielistä korvia kohti. Vaalenevatko arvet pian? Menemme ensi kuussa vähän tuulettumaan halloweenin kunniaksi, ja asuongelma ratkesi itsestään. Asumme ovat Batman ja Jokeri.
Mieskin kehuu kun paikat on sen verran väljentyneet, että pystyy ottamaan syvemmälle suihin. Ennen tuppas tulemaan heti yökötysrefleksi.
Unohdin siis mainita, että olen kyllä yrittänyt ahkerasti jumpata kurkunpään lihaksia, mutta meillä päin ei ainakaan apteekeista tai seksikaupoista ole tahtonut oikein löytyä sopivia kuulia, joten pelkään että pientä löysyyttä jää tästä loppuelämän vaivoiksi.. :(
mutta tuleeko se vauva jalat edellä ulos, kun nuo vauvat yleensä taitaa olla perätilassa?
Meillä tehtiin ylätiesynnytys päätös jo aikaisessa vaiheessa ja vanhanaikaisista ultrista luovuttiin. Tarkastukset tehtiin gastroskopialla.
Tutkimus oli tietty vähemmän ihqu, mutta kyllä sen kesti ilmanpuudutteita. (tunnustan, että käytin kyllä tutkimuksen aikana synnytyshattua baskerin alla onnea tuottamassa )
Muuten siinä on aika iso kitalakihalkion vaara. Kuitenkin sitä moni synnytyslääkäri tekee, jos synnyttävä äiti on kovin suulas.
mutta tuleeko se vauva jalat edellä ulos, kun nuo vauvat yleensä taitaa olla perätilassa?
että suustani pääsi sammakko. Hitsi.
vaikka ei olis tullu raskaaksi suuseksistä?
vai pitääks olla nielly, etä voi synyttää yläkautta?
Nuorimmaiseni on jo 10v. ja itse olen yli 40v. En voi enää saada lapsia. Nykyäidit on niin mukavuudenhaluisia, että synnytyksenkin pitäisi olla vaan helppo pulautus. Tosin kyllä olisi mullekin kelvannut, mutta eipä kukaan kertonut että sellaisia on. Varmasti on jo silloin ollut yliopistollisissa sairaaloissa.
Jos raskautuminen tapahtuu suihinoton yhteydessä pilde säästyy turhalta käytöltä.
Onkohan tää nyt joku lestaäitien juoni?
ennen synnytystä? Karmee näky kätilöille jos luomuhampailla menee synnyttää.
voiko yläteitse synnyttää myös kaksoset? Jopa nuo mystisen yhteyden omaavat IDENTTISETkaksoset? Ja miten tähän vaikuttaa se, onko synnyttäjä ajellut häpykarvansa vaiko ei?
Viiksikarvat on syytä ajella.
Tuleeko oksennus samalla kun vauva syntyy jos ei suostu tyhjennykseen?
itselläni alkoi huulet repsottaa pahasti, ei enää siistiä viivaa.
totaalisesti pieleen. Minulla jotenkin kurkku niksahti, pää retkahti ja lapsi joutui väärään kanavaan ja tuli lopulta korvasta ulos. Huh, hemmetti että oli tiukka paikka.
En enää koskaan yritä yläteitse synnyttää.
Minulle tehtiin muutaman sentin viillot suupielistä korvia kohti. Vaalenevatko arvet pian? Menemme ensi kuussa vähän tuulettumaan halloweenin kunniaksi, ja asuongelma ratkesi itsestään. Asumme ovat Batman ja Jokeri.