Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tietyt ihmiset voi saada aina terveyskeskuksesta sairaslomaa?

Vierailija
29.09.2012 |

Tätä ihmettelemme töissä, kun meillä on yksi työnvieroksuja töissä. On muutaman vuoden ollut meillä ja ihan joka ikinen viikko on sairaslomalla. Pomokin on tähän puuttunut ja saa käydä vain työterveyslääkärillä tai TK:n päivystyksessä.

On useasti jäänyt työkavereille kiinni siitä, että on muka esim. kauheassa migreenissä, mutta samalla on nähty ostoskeskuksessa shoppailemassa :(

Silti tämä ihminen saa ihan joka viikko sairaslomaa sieltä. Emme voi ymmärtää. Mitä hän siellä lääkärillä oikein sanoo??

Kun pomokin on useaan otteeseen soittanut sinne työterveyteen perään ja selostanut tilanteen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja epäammatillisesti jos pui yhden työntekijän sairaslomia muiden työntekijöidensä kuullen. Näin tekii minunkin ex-esimieheni, naureskeli että miten voi ihminen olla jatkuvasti sairaslomalla. Sairaspoissaolojeni syy oli raskauspahoinvointi, jonka takia laihduin 15 kiloa ja jouduin olemaan sairaalassa yhteensä yli 40 vuorokautta. Työkavereilleko olisi pitänyt kertoa vain? Yksityistietoja ei muuten työterveydestä, sairaalasta tms. saa antaa edes esimiehelle. Se on määritelty laissa. Ja jos sairaslomien kanssa on ongelma (toistuvat lyhyet sairaspoissaolot)jo työterveyslaki velvoittaa työnantajan selvittämään nämä työntekijän, työnantajan ja työterveyden edustajien kesken. Ei niitä huokailla porukalla työpaikassa tai siis se on täysin väärä tapa.

Vierailija
22/26 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen sairaslomien syistä. ymmärrän kyllä ap:ta, koska itsellänikin on lusmu työkaveri. vähintään joka toinen viikko on flunssa, astma tms minkä takia ei voi tulla töihin. kyseinen henkilö on epävarma ja todennäköisesti pelkää vastuuta minkä saa, jos työyhteisössä joku toinen kipeä. mikäli joku puuttuu töistä, tämä lusmu alkaa heti oireilemaan. sama kaava toistuu, jos hänelle on tiedossa iltavuoro. muutaman kerran on puhunut itsensä pussiin. sairasloman jälkeen on saattanut kertoa kuinka on silloin vain paistanut sukulaisen syntymäpäiville ja järjestänyt juhlia....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla sairaudella tosiaankin on nimi: se on lorvikatarri.

Vierailija
24/26 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai suositus :)Kyllä se on Käsky jos lääkäri kirjoittaa sairauslomaa.Siinä ei kukaan pikkunilkki esimies voi yhtään mitään.Kaikenlaisia ESISmiehiä buaaaahhhhh.

Vierailija
25/26 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri voi jopa määrätä sairaslomalaisen liikkumaan diagnoosista johtuen. Kaikkeen ei lepo ja kipulääkkeet aita.

Vierailija
26/26 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut jo kolme vuotta sairaslomalla eikä mua ole voitu irtisanoa. Työnantajan pitäisi pystyä osoittamaan että olen lopullisesti työkyvytön koko konsernissa tarjolla oleviin lukuisiin työtehtäviin. Eli ei se niin helposti käy.

Työkaverit pitivät mua saikuttajana, kunnes sairauteni paheni. Puhuivat pahaa seläntakana. Kun totuus tuli ilmi, pyytelivät noloina anteeksi. Ihmeellistä, että aikuiselle ihmiselle tulee yllätyksenä että sairaspoissaolon taustalla on sairaus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi