Nuori sateenkaariperheen äiti kaipailee kommentteja blogistaan!
Käykääpäs lukemassa ja kommentoimassa. Ja antakaa (parannus)ehdotuksia jatkolle!
http://nimen-oma-inen.blogspot.fi
Kommentit (50)
Iso peukku teille!
Aivan ihana blogi! =) Tulin hyvälle tuulelle ja hyvällä tavalla nauroin noille nimenantojuhlan tarkkaan mietityille yksityiskohdille koska näin silmissäni kuinka porukkaa on tanssitettu jne. Ja se hevosen häntäjouhien korvaaminen koiran "vastaavilla", aivan mahtavaa!
En katsonut blogia ensimmäistä sivua pidemmälle, mutta voisin kyllä. =)
En tunne (tietääkseni) ketään, miten sen sanoisi, "sateenkaari" tyyppiä :). Sen vuoksi heräsi ajatuksia. Blogista välittyy kuva, että pidätte tytöstä hyvää huolta. Kuinka huolehditte isän / miehen mallin omaksumisesta tytölle?
Kaikkea hyvää teille nyt ja tulevaisuudessa.
Teksti sujuvaa ja miellyttävää lukea. Jäi positiivinen fiilis.
Minäkään en julkaise lapsestani kuvia netissä, koen että tekisin väärin, kun lapsi ei voi itse päättää asiasta. Omaan blogiin postaan vain kuvia, joista ei lasta voi tunnistaa.
Olisi kiva lukea ajatuksia myös sateenkaariperheen näkökulmasta. Nyt näkökulma on hyvin mainstream. Ymmärrän, että elätte tavallista arkea, mutta näitä vaate-esittelyblogeja on jo niin paljon, että joku vähän poliittisesti kantaaottavampi sisältö olisi minusta kiinnostavampaa.
Huippuihanat juhla-asut teillä kaikilla kolmella:)
haluaisin kyllä tietää mistä ne siittiöt tulivat?
Kaikkea hyvää teille. Toivottavasti ette joku päivä kyllästy tuohon nais-nais-juttuun.
jopa täydellinen, järjettömän söpö tyttö ja ihan loistava nimi! Oma on suorastaan nerokas keksintö, helppo ja kaunis sana, lyhyydessään ytimekäs ja staili, ja sen merkitys mahtava, sille lapselle ja muille mielleyhtymänä vielä merkittävämpi kuin vaikka Säde tai Toivo. Itse rakastan näitä nimiä, joilla merkitys, mutta tämä on aivan paras niistä.
Lifestyle osasto on musta vain plussaa, ei siis pelkkää vauvaa ja äitiyttä, vaan vaatteita, huomioita elämästä ja ympäristöstä ja jos vielä sisustustakin joskus (henkilökohtainen intohimoni), niin hyvä paketti on kasassa.
Tuolle edelliselle, miten on mahdollista, että joku ei nykyään tiedä mikä on sateenkaariperhe?
Tarkoittaa siis samaa sukupuolta olevien vanhempien perhettä.
Musta sen sanan voisi kyllä jättää pois käytöstä, koska sillä ei ole mitään väliä, mitä vanhemmat ovat, perhe on perhe ja sillä selvä. Itse inhoan tuollaista toisarvoisten asioiden alleviivaamista, jota usein viljelevät ne osalliset itse. Esim. itse en katso olevani yksinhuoltajaperhe, vaan ihan ollaan oltu 15 vuotta pelkkä perhe. Ihnn normaali ja kokonainen ilman mitään etuliitteitä, joilla ei ole väliä muutoin kuin jossain Kelan lapsilisäpaperissa tms byrokratiassa.
Voisin ehkä vilkaista toistekin, koska olen itsekin 20v äiti. Ainoa mikä mua tuossa vähän ihmetytti, oli tuo lapsen nimi... Oma on saksaksi isoäiti! :D
ihan kuin ette olisi ihan varmoja siitä, mitä jumalaa palvoa, joten otitte sitten ne kaikki.
Meillä on lehmä nimeltä Oma.
Ihan täydellinen :) Blogi myös ihan jees!!
Mikä on sateenkaariperhe? Tulee ensimmäiseksi mieleen että puolisosi on nainen, vai olenko väärässä?
Sateenkaariperheen äiti, mikset sano vaan suoraan: nuori lesbo äiti.. Vai eikö niin enää saa sanoa nykyisin?
nimiäisissä, ja hienoja oli kakutkin.
Hyvin kirjoitettu blogi, päiväkirjamainen. Itse en jaksaisi kiinnostua niin paljon ap:n elämästä, että seuraisin blogia jatkuvasti, mutta blogiin tutustumisesta jäi miellyttävä tunnelma.
Ei kannata välittää noista inhottavista kommenteista. Vaikutatte kuitenkin rakastavilta ja huolehtivilta vanhemmilta, eikö se ole tärkeintä? En ymmärrä, mitä iloa jotkut saavat internetissä haukkumisesta.
Paljon onnea teille ja tsemppiä! Ei tule varmaan olemaan jatkossakaan teillä helppoa, mutta toivottavasti uskallatte rohkeasti olla omia itsejänne.
Ja tosi söpö vauva teillä. :)
positiivinen blogi. Esim. uskomusten lukeminen ristiäisissä oli huippuhyvä idea (valitettavasti omat on jo vietty, ehkä lapsenlapsille sitten).
Kauniita kuvia ja visuaalisesti hyvä
haluaisin kyllä tietää mistä ne siittiöt tulivat?
Kaikkea hyvää teille. Toivottavasti ette joku päivä kyllästy tuohon nais-nais-juttuun.
Tsiisus.. Toivottavasti et joku päivä kyllästy mies-nainen juttuun.
Aivan kuin se olisi jotenkin eriasia tai lesbous nyt olisi jokin valinta.
Ihana blogi ap. Kaunis lapsi, kaunis nimi ja olette kaunis pari. :)
Yhdessä kuvassa näytti niin tutulta
Mutta kun meitä kaikkia kuitenkin kiinnostaa...
Miten se lapsi sai alkunsa?
Vauvajutut ei sinällään kiinnosta, eikä lesbotkaan ( ei mulla toki ole mitään vastaankaan ), mutta kirjoitat hyvin ja sujuvasti. Liikaa ei kannata paljastaa, vedä raja johonkin kohtaan yksityisyyttä.
Lapsen nimi on muuten aivan mahtava ja pidin tuosta perustelemisesta. Nimenantojuhliinkiin oli panostettu upeasti, hienot ja varmasti mieliinpainuvat kekkerit.
Onnea elämääsi.