Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperon päiväunet ja yöunet

Vierailija
28.09.2012 |

Vähän päälle kaksi vuotias taapero ei oikein suostu päiväunille. Olen huomannut, että jos päiväunet jää väliin tulee yöstä tosi levoton. Heräilee useamman kerran ja ei oikein nukahda uudelleen. Onko muuta huomanneet samanlaista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä ole samanlaiseen törmännyt. Meillä vähän yli 2v lopetti päikkyjen nukkumisen, mutta yöunet eivät siitä miksikään muuttuneet. Nukkui aiemmin ja nukkuu yhä (vähän alle 3v) klo 19-07 suunnilleen.

Vierailija
2/7 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä pyristelee irti päiväunista eikä nukahda sitten millään,mutta joskus syy on minun:yleensä sellainen päivä on seurausta selvästi poikkeavasta rytmistä, esim. jos pitää humpata päivä asioilla ja lasta on pakko kuljettaa mukana.

Yökin on sitten levoton jos niin käy. Mutta onneksi pääsääntöisesti ipana nukkuu päikkärinsäkin hyvin, kun päivärytmi on säännöllinen eikä päivässä ole turhaa ja liikaa "aktiviteettia". Yliväsymys kyllä kostautuu huonona nukkumisena.

Olen myös huomannut että päiväunet on huonommat, jos ulkoilu jää syystä tai toisesta väliin. Eilenkin satoi koko päivän ja isompi lapsi sairaana, niin ulos emme menneet-ei tullut nukkumattikaan päivällä kovin helposti.

Samoin huonontavasti vaikuttaa makean syönti ennen nukkumaan menoa: Namipäivänä herkku irtoaakin vasta päiväunien jälkeen mutta hyvissä ajoin ennen iltaa. Iltapalalla olen oppinut olla tarjoamatta esim. jugurtteja, niissä on ihan pirusti sokeria.

Miten sitten unimäärä kohdillaan? Meillä 2v 4 kk lapsi, ja nukkuu 10-11 h yöunia ja siihen lisäksi 1-2 tuntia päiväunia. Tietysti unentarve on yksilöllinen, mutta tälle lapselle vaikuttaisi olevan aika sopiva paketti tähän vaiheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman päiväunia nukkuu 12 tuntia, mutta siitä saattaa olla hereillä muutaman tunnin ja heräilee muutaman tunnin välein.

Tänään nukkui päiväunet, sillä periaattessa oli hereillä aamu kolmesta saakka. Saa nähdä miten menee.

Meillä ei oikein asetu päiväunille, jos nukkuu aamulla seitsemään. Nyt kokeillaan sitä, että noustaan kuudelta.

Kiitos vinkeistä! Kokeillaan noitakin, jos ei lähde sujumaan.

Välillä pyristelee irti päiväunista eikä nukahda sitten millään,mutta joskus syy on minun:yleensä sellainen päivä on seurausta selvästi poikkeavasta rytmistä, esim. jos pitää humpata päivä asioilla ja lasta on pakko kuljettaa mukana.

Yökin on sitten levoton jos niin käy. Mutta onneksi pääsääntöisesti ipana nukkuu päikkärinsäkin hyvin, kun päivärytmi on säännöllinen eikä päivässä ole turhaa ja liikaa "aktiviteettia". Yliväsymys kyllä kostautuu huonona nukkumisena.

Olen myös huomannut että päiväunet on huonommat, jos ulkoilu jää syystä tai toisesta väliin. Eilenkin satoi koko päivän ja isompi lapsi sairaana, niin ulos emme menneet-ei tullut nukkumattikaan päivällä kovin helposti.

Samoin huonontavasti vaikuttaa makean syönti ennen nukkumaan menoa: Namipäivänä herkku irtoaakin vasta päiväunien jälkeen mutta hyvissä ajoin ennen iltaa. Iltapalalla olen oppinut olla tarjoamatta esim. jugurtteja, niissä on ihan pirusti sokeria.

Miten sitten unimäärä kohdillaan? Meillä 2v 4 kk lapsi, ja nukkuu 10-11 h yöunia ja siihen lisäksi 1-2 tuntia päiväunia. Tietysti unentarve on yksilöllinen, mutta tälle lapselle vaikuttaisi olevan aika sopiva paketti tähän vaiheeseen.

Vierailija
4/7 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nukuttiin kellonympäri ja ylikin..

Vierailija
5/7 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa laittavat 2,5-vuotiaan päiväunille (1,5 - 2 tuntia) ja sitten meillä valvotaankin iloisesti klo 23 asti joka arki-ilta. Viikonloppuisin on helpompaa kun en laita päiväunille.

Vierailija
6/7 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täytti 2v. Tuntuu pärjäävän tosi pienillä yöunillakin kun harvemmin nukkuu edes 11 tuntia. Sisarensa ovat ihan samanlaisia vähäunisia. Olisin jo omieni kohdalla huolissani jos vetelisivät joskus sen 12 tuntia :D

Vierailija
7/7 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli siis eilen nukkunut päiväunet. Edellisenä yönä, kun ei ollut päiväunia heräsi viisi kertaa ja viimesellä kerralla ei edes nukahtanut takaisin.

Just mietittiin, että nämä ylenmääräiset heräilyt alkoi silloin kun päiväunet jäi väliin. Eihän tuo mikään hyvä nukkuja koskaan ole ollutkaan mutta viisi kertaa alkaa jo olla liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi