Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marimekon olkalaukku haalistunut - uskaltaisiko värjätä itse?

Vierailija
28.09.2012 |

Mun Marimekon "klassikko" olkalaukku on haalistunut. Onko kukaan kokeillut värjätä tällaista laukkua esim. Dylon-väreillä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta haalistunut ja haluis taas ihan mustaksi :)

Vierailija
2/10 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up...   en haluaisi tuhota laukkua mutta konepesuvärissä lukee 95 astetta (ei ole Dylonin).... kuulostaa hurjalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 vuotta vanha ketju, mutta ajankohtainen minulle. Onko kellään kokemusta Marimekon markiisikangaslaukun värjäämisestä?

Vierailija
4/10 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon että värjätty laukku värjää puseroa ja alaosavaatetta.

Toinen on että ei saa olla mitään tahroja värjätessä,ne näkyy.

Vierailija
5/10 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti. Värjääköhän kaikki väriaineet samalla tavalla? Tarkoitan että väriainetta irtoaa. En kyllä edes tiedä muuta ainetta kuin sen Dylanin, vai onko se Dylon.

Vierailija
6/10 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon kangaskassit on kaikki sellaisia, että niistä haalistuu väri.  Sitten ne vasta rumia onkin.

Vierailija
7/10 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekon kangaskassit on kaikki sellaisia, että niistä haalistuu väri.  Sitten ne vasta rumia onkin.

Joo, se on tosi tylsää. Jotkut laukut on malliltaan sellaisia, että miellyttävät minua. Mutta tuo haalistuminen ärsyttää. Siksipä harkitsen laukun värjäämistä. Se on hyväkuntoinen muuten.

Vierailija
8/10 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laukun saa pestä pesukoneessa ylipäätään, voi värjätä pesukoneessa ihan 40 asteen ohjelmassa, värejä ohjeineen löytyy esim Tokmannilta. Kannattaa huomioida että kaikki laukun osat värjäytyvät, myös mahdolliset logolaput ym.

Vierailija
9/10 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti. Värjääköhän kaikki väriaineet samalla tavalla? Tarkoitan että väriainetta irtoaa. En kyllä edes tiedä muuta ainetta kuin sen Dylanin, vai onko se Dylon.

Ei päästä väriä, kun värjää ohjeen mukaan. Olen värjännyt parikin klassikkolaukkua takaisin mustaksi oikein onnistuneesti Dylonin pesukonevärillä.

Eli poista tahrat ja pese laukku ennen värjäämistä, koska väri ei puhdista. Värjää ohjeen mukaan (40 astetta, semmonen pyöreä purkki). Kuten ohjeessa sanotaan, sen värjäyksen jälkeen peset vielä kerran, silloin poistuu ne ylimääräiset värit.

Ei ole värjännyt valkoista takkiaakaan.

Vierailija
10/10 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi