Lakiehdotukseni: Puhelinmyyjille pitäisi määrätä joku tietty etuliite
puhelinnumeroon ja kiellettävä numeron salaaminen. Tällöin jokainen näkisi puhelimen soidessa, että siellä on myyjä.
Kommentit (5)
No onpa turha lakiehdotus, eihän sitä yhtään mitään tärkeämpää aihettakaan olisi, mistä lakeja voisi säätää/muuttaa.
Mutta jos et ole tietoinen, niin nykyään puhelinmyyjä ei voi enää soittaa tuntemattomasta numerosta, joten tältä osin huolesi on jo hoidettu.
puhelua puhelinmyyjiltä sen jälkeen kun laitoin maistraatin ja väestörekisterin tietoihin soittokiellon.
Puhelinnumeroni on siltikin edelleen saatavissa nimellä joten ei tarvinnut edes sitä salata.
Miksi kaikki ei voi käydä ruksittamassa sitä samaa listaa minkä minäkin tein?Ei siihen kovin kauaa mennyt.
Nehän jakavat vain osoitetietoja. Ei Maistratti jaa puhelinnmueroita kenellekään.
Ja vaikka siellä olsiikin soittokielto Maija Virtaselle, niin mistä puhelinmyyjä tietää, mikä puhelinnumero kuuluu juuri tälle Maija Virtaselle.
Itse olen soittanut Robinson-rekisteriin ja kieltänyt siellä. Ei ole juuri soittaneet, mutta Robinson-reksiterikään ei estä villejä kauppiaita soittamasta eikä myöskään yrityksiä, joihin on asiakassuhde. Esim. mulle soitti SOneran puhelinmyyjä, kun meillä on Soneran nettiliittymä (tarjosi lisäpalveluita).
Niinkun "perkeleen" puhelinmyyjä, tai "saatanan rasittava" puhelinmyyjä! Tähän tapaan vai?
Onko se niin vaikeata muka laittaa myyntikieltoa numeroosi? Vai onko liian vaikeaa av-mammoille?
puhelua puhelinmyyjiltä sen jälkeen kun laitoin maistraatin ja väestörekisterin tietoihin soittokiellon.
Puhelinnumeroni on siltikin edelleen saatavissa nimellä joten ei tarvinnut edes sitä salata.
Miksi kaikki ei voi käydä ruksittamassa sitä samaa listaa minkä minäkin tein?Ei siihen kovin kauaa mennyt.