Huoliteltu pukeutuminen, miten? Miten te 35-40 vuotiaat
pukeudutte esim. nyt syksyllä? Miten saatte itsestänne huolitellun näköisiä? Itse näytän aina ihan hompsantuusalta ja räjähtäneeltä, vaikka kuinka ostaisin uusia vaatteita. Mikään ei sovi mihinkään ja näytän vanhusteiniltä :(
Vinkkejä kehiin!
T. Rähjäinen eukko
Kommentit (12)
-kapeat istuvat housut (tummat farkut esim.)
-musta/tummanharmaa laadukas pitkä villatakki
-ohut vaalea paitapusero, kaulaan pitkä hopeakoru, + korvikset/näyttävä rannekoru samaa tyyliä
-pitkiä värikkäitä huiveja kiedottuna monta kertaa kaulan ympärille. (sävyt napattu takin tehosteväristä)
-konjakin väriset nahkakengät + vyö + nahkainen olkalaukku samaa väriä
-istuava takamuksen peittävä tummahko takki
Värimaailma: tummansininen, konjakki, musta/tumma harmaa, valkoinen, turkoosi, leijonankeltainen, viininpunainen
sieltä löytyy meidän ikäisille kivoja vaatteita niin töihin kuin vapaa-aikaankin.
Espritin laatu on aika heikkoa nykyisin. Vaatteet kyllä nättejä.
Mekko, vyötäröä korostava tai rinnan alapuolella kavennus, Mekon pituus alle polven about. Neuletakki, vyötäröä korostava myös, miksei myös ihonmyötäinen, Juuri sellainen takki kuin tässä muutkin kuvailleet, värikäs huivi, saappaat kengiksi, erivärisiä, myös "nilkkurit" ihan hyvät. Tässäpä mun. Harvemmin suorat farkut ja tunika. Mulla on isot rinnat ja vyötärö, pukeutuminen haasteellista ettei näytä raskaana olevalta.
Voit lisäksi käyttää tehostevärejä esim. huiveissa tai muutamissa puseroissa. Pysymällä muutamissa, ihollesi sopivissa väreissä eri vaatteet sopivat yhteen ja saat vähemmillä vaatteilla enemmän erilaisia yhdistelmiä.
Valitse kengät ja käsilaukut niin että ne sopivat yhteen, osta siis käsilaukkuun sopivat kengät jne. Muista asusteet, korut, vyöt ja huivit tekevät viimeisen silauksen. Niitä ei tarvita paljon, muutama hyvä riittää.
Käytä laadukkaita materiaaleja, hyviä villakankaita, aitoa nahkaa olevia kenkiä ja käsilaukkuja jne.
Muista käydä kampaajalla säännöllisesti, hiukset vaikuttavat olemukseen, samoin huolitellut kulmakarvat ja kynnet.
Minäkin olen taas pikkuhiljaa palaamassa huoliteltuun pukeutumiseen kotiäitivuosien gore texien ja farkkujen jälkeen.
Jos jollain on vinkata kivoja blogeja 35 45 v naisten pukeutumisesta niin saa vinkata. Sellaisia blogeja jotka sopivat oikeille ihmisille joilla on muutakin tekemistä kuin metsästää vaatteita ulkomaisista nettikaupoista ja ihan tavallisen ihmisen budjetti.
Saan usein kehuja tyylikkyydestäni, mikä on minusta hassua koska en osta koskaan kalliita enkä merkkivaatteita. Minä luotan vain omaan vaistooni värien ja mallien suhteen.
Oma makuni ohjaa hyvinleikattuihin, selkeisiin linjoihin vaatemallissa ja vahvoihin, kontrastisiin väreihin. Punainen-musta tai musta-valkoinen tai sähkönsininen-musta ovat vakioitani, viime ajan villitys punainen-musta-valkoinen kombo. Koruja käytän kerrallaan vain yhtä huomiotaherättävää, aina en sitäkään. Toisinaan käytän myös värikkäitä, esim. Desigualin vaatteita, mutta vain pienissä määrin, esim. mustat suorat housut ja Desigualin mustapohjainen, voimakasvärisiä kukkia sisältävä paita. Päälle ehkä vielä musta pashminahuivi ja korkeat saapikkaat tai nilkkurit, mustana tietysti.
Ostan useimmat vaatteeni ihan halpiskaupoista, esim. Kapp Ahlilta, Lindexiltä ja vastaavista, mutta tosiaan valkkaan niitä yksinkertaisia perusvaatteita ja vain jos ne sattuvat istumaan kroppaani kuin valettu. Välillä tilaan esim. yläosia myös Atelier Goldner Schnittiltä, Peter Hahnilta tms, mutta pääosa perusvaatteistani on edullisia ja merkittömiä.
Jos naama ja hiukset on miten sattuu, niin ei siistit vaatteetkaan näytä miltään. Itse panostan paljon hiuksiin ja meikkaan aina, jos lähden kotoa jonnekin. Kuorin ihoa, poistan ylimääräisiä ihokarvoja, huolehdin ihon kosteudesta, kynsien kunnosta jne.
Löytää helposti kivoja ja hyvin istuvia vaatteita. Laadusta olen tosin myös samaa mieltä: hinta-laatusuhde ei ole ihan kohdallaan.
Tässä muutama, joita itse seuraan:
Lisbet e.
Kaikki mitä halusin
Hues of Black
Inka's
Näistä saan inspistä, vaikka sitten shoppaisin Sokoksella itse.
t. 38-vuotias toimistotyöläinen & pikkupäällikkö
Punainen-musta tai musta-valkoinen tai sähkönsininen-musta ovat vakioitani, viime ajan villitys punainen-musta-valkoinen kombo. Koruja käytän kerrallaan vain yhtä huomiotaherättävää, aina en sitäkään. Toisinaan käytän myös värikkäitä, esim. Desigualin vaatteita, mutta vain pienissä määrin, esim. mustat suorat housut ja Desigualin mustapohjainen, voimakasvärisiä kukkia sisältävä paita. Päälle ehkä vielä musta pashminahuivi ja korkeat saapikkaat tai nilkkurit, mustana tietysti.
Saat sen kuulostamaan niin helpolta, mutta mikä mikä on että taviksella on näin vaikeeta?! :D Kuitenkin onnea, kuulostaa kyllä just mun mieleiseltä! N35
Komppaan myös edellistä siinä, että osta laadukas ulkotakki eri kauteen (kesätakki poplari, välikausitakki esim. villakangastakki, ja talvitakki) ja panosta siihen malliin (istuvuuteen) ja että takki on oikean värinen (sinulle sopiva) mutta samalla klassinen. Ja siihen liität hyvälaatuiset, aidot nahkakengät (esim. yhdet kävelykengät ja yhdet nahkasaappaat esim. talveksi). Ja osta myös tyylikäs, aitoa nahkaa oleva käsilaukku!
Esim. itse ostin 300 euron beigenvärisen villakangastakin (pysynyt hyvänä vuosia), Louis Vuittonin pasminakaulahuivin, konjakin väriset ihanat nahkasaapikkaat ja siihen samanvärinen konjakinvärinen aito naihkalaukku.
Koruina käytän valkokultaa, kultaa ja aitoja jalokivia (esim. timanttikorvakorut), ja lisäksi helmikorvakorut ja helmikaulakoru.
Ihania vaatteita löytyy esim. Helsingistä Max Marasta, Jokiselta (molemmat Aleksilla). Stockmanilla on myös hyvä valikoima vaatteita eri tilanteisiin.
Käy myös säännöllisesti hyvällä kampaajalla, joka osaa tehdä sinulle sopivan hiusmallin ja värit.
Hyväkuntoinen iho ja hiukset tekevät ihmisestä siistin näköisen! Huolla ihoasi, ja tee arkimeikki luonnollisennäköiseksi, kunnon meikeillä.
varmaan kulunut neuvo, mutta panosta muutamaan hyvään perusvaatteeseen. Osta vain hyviä vähän kalliimpia päällystakkeja ja kenkiä esimerkiksi. Alle satasella ei oikein saa kunnollisia kenkiä. Villakangastakkia ei kannata ostaa HM:ltä vaan osta klassinen ja ajaton takki jonka kangas on laadukasta (paljon villaa). Asusteet voi sitten olla edullisia. Ja osta monet kengät, eri keleihin ja käyttötarkoituksiin. Ennen menin itse aina yksillä kengillä joka paikassa ja nehän kulahtivat nopeasti. Pukeutuminen myös maksaa jos haluaa näyttää huolitellulta. Mutta vähän kalliimmat vaatteet myös kestävät useamman vuoden kuin ruotsalaisketjujen.