Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nautit ilkeydestä?

Vierailija
27.09.2012 |

Kaikki te nimitteöijät, sättijät, haukkujat, juoruajat ja kiusaajat, miksi harrastatte em. asioita? Tuleeko teille hyvä mieli jollain tavalla asiasta? Tuleeko hyvä mieli itse teosta vai vasta kohteen reaktiosta, esim, itkuun purskahtamisesta? Onko jokin muu reaktio parempi?

Olen aina ajatellut että ilkeys on sellaisten ihmisten ominaisuus joilla on hyvä itsetunto. Perustan väitteeni siihen että minulla on huono itsetunto ja siksi tuntuisi pahalta jos satuttaisin toista kun itse tiedän miten ikävältä sellainen tuntuu. Pitääkö tämä mielestänne paikkansa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni aikana olen tuntenut kaksi ihmistä, jotka ovat nauttineet toisten loukkaamisesta ja riitelystä naamatusten. Toisella oli mielenterveysongelmia ja siinä vaiheessa hän oli paha suustaan. Oli helppoa huomata, että hän nautti saadessaan toisen loukkaantumaan - se näkyi silmistä ja siitä, että hän tykitti yhä kovemmin. Hän myönsi itsekin nauttivansa matsaamisesta.

Toinen oli entinen mieheni, joka oli joissakin asioissa ilkeä ihminen. Toisen jo itkiessä hän jatkoi haukkumista. Tuntui tosi oudolta nähdä niissä tilanteissa hänessä riitelystä ja toisen loukkaantumisesta syntynyttä iloa. Meitä on moneksi.

Vierailija
2/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmanlaki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä osaa toimia toisin. Vaikka apua on haettu. Ei voi mitään :(

Vierailija
4/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on monia: mielenterveysongelmat, kotoa opitut mallit, persoonallisuushäiriöt, ilkeys toimii myös puolustuskeinona kun kiusattu alkaa itse kiusaamaan.

Vierailija
5/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan kuulla vastauksen tähän!

Terveisin koulukiusattu & työpaikkakiusattu liian kiltti ihminen.

Vierailija
6/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan kuulla vastauksen tähän! Terveisin koulukiusattu & työpaikkakiusattu liian kiltti ihminen.

Lupaan että sun käy lopulta hyvin.

Vierailija
7/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on hankala sanoa... Ehkä koska saan toteuttaa itseäni minulle luontaisella tavalla? Vaikka en kyllä tiedä täytänkö ilkeän kriteereitä. Irvailen ja vittuilen, mutta tiedän kyllä mikä menee yli. Esim tykkään kun muut tuntevat olonsa tyhmiksi tai naurettaviksi, mutten halua kunnolla pahoittaa kenenkään mieltä. Ne sammakotkin jotka suusta lentää on yleensä tahattomia ja kadun niitä heti, jos onnistun jonkun tunteita loukkaamaan pahasti.

Vierailija
8/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on hankala sanoa... Ehkä koska saan toteuttaa itseäni minulle luontaisella tavalla? Vaikka en kyllä tiedä täytänkö ilkeän kriteereitä. Irvailen ja vittuilen, mutta tiedän kyllä mikä menee yli. Esim tykkään kun muut tuntevat olonsa tyhmiksi tai naurettaviksi, mutten halua kunnolla pahoittaa kenenkään mieltä. Ne sammakotkin jotka suusta lentää on yleensä tahattomia ja kadun niitä heti, jos onnistun jonkun tunteita loukkaamaan pahasti.

Et varsinaisesti vittumaiselta. Tuo on vain ja ainoastaan tyhmän ihmisen käytöstä.

Vierailija
9/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varsinaisesti vittumaiselta. Tuo on vain ja ainoastaan tyhmän ihmisen käytöstä.

Onneksi kaikilla on oikeus mielipiteeseen. :)

Silti puolustaudun sen verran, että jos käytät sanaa "tyhmä" synonyymina sanalle "vähä-älyinen", niin siinä tapauksessa olet väärässä. Ja vähä- älyisenkin määritelmä on niin epämääräinen. Älykkyyttä on erittäin hankala mitata ja arvioida.

Vierailija
10/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä täytät ilkeän kriteerit jos tykkäät kun muut tuntevat olonsa tyhmiksi ja naurettaviksi. Toisaalta vaikutat sekavalta ja vähän pihalla olevalta kun kumminkin "pahasti loukkaaminen" kaduttaa. Tiedätkö itsekään mitä ajattelet ja mistä tykkäät? Kadut sammakoita mutta tykkäät kun muille tulee huono fiilis? Koita päättää?

Vierailija
11/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä täytät ilkeän kriteerit jos tykkäät kun muut tuntevat olonsa tyhmiksi ja naurettaviksi. Toisaalta vaikutat sekavalta ja vähän pihalla olevalta kun kumminkin "pahasti loukkaaminen" kaduttaa. Tiedätkö itsekään mitä ajattelet ja mistä tykkäät? Kadut sammakoita mutta tykkäät kun muille tulee huono fiilis? Koita päättää?

Siis annan esimerkkiä. Joku ihminen on kirjoittanut vaikkapa sanan "touch" väärin ja hänen hupparinsa selkämyksessä lukee "Don't tatch". Tällöin yleensä mainitsen virheestä tyyliin "Hyvä englanti", tai muulla tavalla. Kyseinen tyyppi luultavasti tuntee olonsa hieman tyhmäksi ja nolostuu.

Sitten tilanne jota kadun. Joku päivittelee sitä, ettei löydä tarpeeksi isoja farkkuja normaaleista kaupoista. Ajattelemattomasti sitten töksäytän "No eipä kyllä oo ihme". Ja koska melko varmasti loukkaisin kyseistä henkilöä aika pahasti, niin katuisin. Ja tämä nimenomaan olisi niitä tilanteita jossa en vain osaa pitää turpaani kiinni, vaan puhun ennen kuin edes tajuan sitä.

Vierailija
12/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis annan esimerkkiä. Joku ihminen on kirjoittanut vaikkapa sanan "touch" väärin ja hänen hupparinsa selkämyksessä lukee "Don't tatch". Tällöin yleensä mainitsen virheestä tyyliin "Hyvä englanti", tai muulla tavalla. Kyseinen tyyppi luultavasti tuntee olonsa hieman tyhmäksi ja nolostuu.

Mutta kuitenkin nautit tuosta tilanteesta. En arvosta ihan hirveästi.

Vierailija
13/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ovat MASENTAVIA ihmisiä! Juoruavia ämmiä, jotka katsovat oikeudekseen mittailla jokaista ja vieläpä julkeasti, puhuvat paskaa minkä ehtivät, ja kaikki hyvä ja menestyksekäs mitä joku elämässä saavuttaa, pyritään LYTTÄÄMÄÄN JA MOLLAAMAAN TÄYSIN.

Suomalaiset naiset on yksiä vitun ämmiä. Ihmekään että miehetkin ovat niin ahdistuneita.

Vierailija
14/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehmä on hieno eläin. Olet sontakasa. Just tollanen 'muka hauska' omasta mielestään. Kaikkien muiden mielestä 'oh god, taas toi harppu tulee, varautukaa..'Kaikki pyörittelevät silmiään selkäsi takana. Luulet olevasi noheva, kun kukaan ei sano koskaan vastaan, mutta totuus on se ettei kukaan ole samanlainen sonta kuin sinä. Usko pois, just siten susta ajatellaan.

Sitten tilanne jota kadun. Joku päivittelee sitä, ettei löydä tarpeeksi isoja farkkuja normaaleista kaupoista. Ajattelemattomasti sitten töksäytän "No eipä kyllä oo ihme". Ja koska melko varmasti loukkaisin kyseistä henkilöä aika pahasti, niin katuisin. Ja tämä nimenomaan olisi niitä tilanteita jossa en vain osaa pitää turpaani kiinni, vaan puhun ennen kuin edes tajuan sitä.

Vierailija
15/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti, vastasin kysymykseen rehellisesti. Nyt on teidän vuoronne. Siis syytätte mua ilkeydestä, mutta tsekatkaa vastauksenne. Miltä teistä tuntuu, kun saatte olla ilkeitä minulle? :) Siinä on teille vastaus otsikon kysymykseen.

Vierailija
16/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti, vastasin kysymykseen rehellisesti. Nyt on teidän vuoronne. Siis syytätte mua ilkeydestä, mutta tsekatkaa vastauksenne. Miltä teistä tuntuu, kun saatte olla ilkeitä minulle? :) Siinä on teille vastaus otsikon kysymykseen.

Mä oon vaan toistanut mitä sä itse olet sanonut. Sen jälkeen sanonut etten arvosta. Sekö on ilkeää?

Vierailija
17/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa yleensä provokatiivisia vastauksia, mutta senhän sinä jo tiesit, kun vastauksesi kirjoitit :D.

Vierailija
18/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa yleensä provokatiivisia vastauksia, mutta senhän sinä jo tiesit, kun vastauksesi kirjoitit :D.

Sehän siinä alunperin olikin tarkoituksena.

Ja muuten, tarkoitin sillä ilkeällä lähinnä sitä lehmittelyä ym. Mutta mistäs tietää, olisihan tieto siitä, ettet arvosta minua loukata tunteitani. Ihan sydämeen pistää! ;)

Vierailija
19/21 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän siinä alunperin olikin tarkoituksena.

Ja muuten, tarkoitin sillä ilkeällä lähinnä sitä lehmittelyä ym. Mutta mistäs tietää, olisihan tieto siitä, ettet arvosta minua loukata tunteitani. Ihan sydämeen pistää! ;)

Tuo kirjoittaja oli taasen eri kuin minä joka mainitsin arvostamisesta.

Vierailija
20/21 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2012 klo 19:58"]

Karmanlaki.

[/quote]