Mnua pelottaa tuon 8-vuotiaan tytön tapauksessa se,
että jos kaikki nyt sitten paljastuukin huijaukseksi ei kukaan ota tosissaan oikeaa vaaratilannetta.
Jutussa on liian monia outoja seikkoja, kuten se miten joku olisi niin taulapää että jättäisi sieppaamalleen ihmiselle puhelimen ja sitoisi kädet niin löyhästi että sitä puhelinta pystyy käyttämään.
Mieleen tulee aivan se pariskunta (anteeksi, en muista minkä maalaisia olivat), joka väitti heliumpallon vieneen heidän lapsensa. Lasta etsittiin monia tunteja ja hänen pelättiin kuolleen, kunnes selvisi että vanhemmat olivat piilottaneet lapsen ulkorakennukseen ja keksineet koko heliumpallo-jutun. Tuollainen huomionhakuisuus on sairautta.
Enkä sano vielä mitään. Mietin vain mitä kaikkea se aiheuttaa JOS juttu paljastuu tekaistuksi.
Kommentit (39)
tyttö ja sieppaaja eivät tunteneet toisiaan! kuka siinä on voinut huijata?
enemmän minä mietin sitä, mikä olisi ollut tytön kohtalo, jos hänellä ei olisi sattunut olemaan piilossa olevaa matkapuhelinta mukana...
enemmän minä mietin sitä, mikä olisi ollut tytön kohtalo, jos hänellä ei olisi sattunut olemaan piilossa olevaa matkapuhelinta mukana...
Ja että hän ihan oman neuvokkuutensa avulla pelastui. En voi uskoa, että kaikki lapset, tai edes aikuiset, pystyisivät toimimaan noin. Monet olisivat täysin paniikissa, hysteerisiä tai lamaantuneita, ja kykenemättömiä toimimaan järkevästi. Luulen, että minä olisin, puhumattakaan 9-vuotiaasta tyttärestä.
heppu oli aloitteleva ahdistelija eikä tajunnut etsiä kännykkää, eikä osannut sitoa niitä köysiä kunnolla
Ikävä kyllä kun vapautuu vankilasta on seuraavalla kerralla fiksumpi
Saattaahan niitä outoja seikkoja olla, kun ei av:n sherlockeilla ole niitä kuulustelupöytäkirjoja käytössään. Että ei varmaan iltalehden uutisointi ole sitä tasoa että siitä pystyy mitään johtopäätöksiä tekemään.
tyttö ja sieppaaja eivät tunteneet toisiaan! kuka siinä on voinut huijata? enemmän minä mietin sitä, mikä olisi ollut tytön kohtalo, jos hänellä ei olisi sattunut olemaan piilossa olevaa matkapuhelinta mukana...
Anaaliin, vai? En minä ainakaan kotoa lähtiessä käy "piilottelemaan" puhelinta miettien jos minut satuttaisiin sieppaamaan. Kyllä se on ihan löydettävissä jos vähänkin järkeä omaava sieppaaja tutkisi minut puhelimen varalta..
heppu oli aloitteleva ahdistelija eikä tajunnut etsiä kännykkää, eikä osannut sitoa niitä köysiä kunnolla
Ikävä kyllä kun vapautuu vankilasta on seuraavalla kerralla fiksumpi
Kamala ajatella, että tämä kaveri kulkee ehkä jo piankin vapaana, "kun eihän nyt mitään aivan kamalaa oikeastaan sattunut".
heppu oli aloitteleva ahdistelija eikä tajunnut etsiä kännykkää, eikä osannut sitoa niitä köysiä kunnolla Ikävä kyllä kun vapautuu vankilasta on seuraavalla kerralla fiksumpi
Tyttö oli iloinen ja hyvinvoiva löydettäessä, joten en usko sieppaajan koskeneen häneen tikullakaan.
Sori, mutta sanokaa minun sanoneen! Koko juttu haisee aika pahasti.
huhu kertoo että tämän tyyppistä käyttäyttymistä on havaittu ennen tätä juttua.Asia on poliisin tiedossa.Joten en usko että tässä on kyseessä pimahtaminen tai huomiohakuisuus.
Olisikin outoa jos olisi 10 minuutissa saanut itsensä vapaaksi. Parissa-kolmessa tunnissa sen sijaan ehtii hyvinkin välillä rauhoittua ja toimia.
Kännykkä oli piilossa repussa?
tyttö ja sieppaaja eivät tunteneet toisiaan! kuka siinä on voinut huijata? enemmän minä mietin sitä, mikä olisi ollut tytön kohtalo, jos hänellä ei olisi sattunut olemaan piilossa olevaa matkapuhelinta mukana...
Anaaliin, vai? En minä ainakaan kotoa lähtiessä käy "piilottelemaan" puhelinta miettien jos minut satuttaisiin sieppaamaan. Kyllä se on ihan löydettävissä jos vähänkin järkeä omaava sieppaaja tutkisi minut puhelimen varalta..
Ainakin meidän tytöllä kännykkä on kännykkäpussissa pienessä ja kännykkäpussi on koulurepussa pienessä huomaamattomassa sisätaskussa, ihan jo sen varalta että koulussa puhelin pysyisi paremmin tallessa.
Tyttö ei taatusti osannut kuvitella millaisessa vaarassa saattoi oikeasti olla.
heppu oli aloitteleva ahdistelija eikä tajunnut etsiä kännykkää, eikä osannut sitoa niitä köysiä kunnolla Ikävä kyllä kun vapautuu vankilasta on seuraavalla kerralla fiksumpi
Tyttö oli iloinen ja hyvinvoiva löydettäessä, joten en usko sieppaajan koskeneen häneen tikullakaan.
Sori, mutta sanokaa minun sanoneen! Koko juttu haisee aika pahasti.
aloitteleva sieppaaja tuskin edes tajuaa että nykyään jo ihan pienillä lapsilla on kännykät.
Ja jos poliisi tiedottaa, että tyttö löytyi sidottuna sen jätkän omistamasta mökistä, niin meinaatteko että se ei olisi näin mennyt?
Ainakin meidän tytöllä kännykkä on kännykkäpussissa pienessä ja kännykkäpussi on koulurepussa pienessä huomaamattomassa sisätaskussa, ihan jo sen varalta että koulussa puhelin pysyisi paremmin tallessa.
(hei c´moon, pakko tuollaisessa tilanteessa on jotain tuntea!) nyhtänyt puhelimen esille jostain pienestä kolosta repustaan/takistaan/mistä tahansa. Mitä hittoa se reppu olisi edes tehnyt siinä saatavilla?
Ihan oikeasti, joko tämä on huijausta tai tuo sieppaaja on idiootein (anteeksi, järkirajoitteisin) rikollinen ikinä, eikä sillä kovin ruusuista tulevaisuutta tule olemaan jos haluaa rikollisella uralla jatkaa.
Ihan oikeasti, joko tämä on huijausta tai tuo sieppaaja on idiootein (anteeksi, järkirajoitteisin) rikollinen ikinä, eikä sillä kovin ruusuista tulevaisuutta tule olemaan jos haluaa rikollisella uralla jatkaa.
Vähän kuin nuori ensimmäisessä työpaikassaan ensimmäisenä työpäivänä. Siitä ne otteet ja taidot sitten kasvavat ppikku hiljaa kokemuksen myötä.
Ei se reppua voinut firman autoonkaan jättää.
Näin teki se Ruotsin lapsikaappaaja, raiskaaja ja murhaaja (Englan tapaus muutama vuosi sitten). Eli kiitos lehdistön, kaappauksesta on nyt tarkemmat ohjeet kaikille hulluille.
Mä taas mietin sitä, että pitikö siitä puhelimesta uutisoida niin vahvasti :(
Näin teki se Ruotsin lapsikaappaaja, raiskaaja ja murhaaja (Englan tapaus muutama vuosi sitten). Eli kiitos lehdistön, kaappauksesta on nyt tarkemmat ohjeet kaikille hulluille.
Poliisi voi jälkikäteen tutkia missä epäilty on liikkunut ja mitkä kännykät ovat olleet ruumiin löytöpaikan (anteeksi vaan, näin valitettavasti uskon) lähistöllä tiettyyn aikaan.
Niitä on pikkuruisia, voi laittaa vaikka vyöhön piiloon.
motiivia. Poliisi sen varmasti kertoo, kun tutkinta on edennyt riittävän pitkälle. Tutkivat varmasti riittävän kauan, että saadaa tekijälle kunnon rangaistus.
Kaikkea ei varmasti ole vielä tiedotettu. Selvinnee yksityiskohdat myöhemmin.
Tytölle 10+ pistettä rohkeudesta! Ja voimia koko perheelle!