Mikä on ollut teille paras unilääke
Kommentit (48)
Liothyronin, eli Lio, T3-hormonilääke. Mutta sitä on niin vaikea saada, että ihan turha yrittääkään tk-lääkäreiltä.
Se on kilpirauhaslääke ja auttaa joitain ihmisiä myös huonon unen kanssa. Vaatii siis osaamista lääkäriltä.
Harmi, että vain lähinnä vaihtoehtopuolen lääkärit osaavat käyttää sitä.
Minä otan kielen alle 5 mg stellaa. Lasi vettä päälle . Sulaa nopeasti ja nukahtaa alle 5 min :) toiminut jo kauan. En tiedä onko hyvä tapa mutta toimii hyvin nukahtamiseen. Vaikka nyt sain tenoxia reseptillä kk sitten. Vielä ei tarvetta ollut kokeilla. Mulla 3mg melatoniini, 7 ,5 mg mirtazapiini ja 2,5-5mg stellaa tuonut unen. Ssri myös käytössä joka ehdottomasti pitkässä juoksussa paras "unilääke". Pelkkiä unilääkkeitä ei kannata syödä, yleensä aina vika esim masennus tai liikarasitus jossa molemmissa Ssri auttaa todella! Ensimmäiset viikot oireet pahenee unettomuus pahenee mutta sitten helpottuu. Nyt oon vähentämässä/ jättämässä unilääkkeitä kun vuosien unettomuus korjatui ssri-lääkkeellä. Nukahdin ja nukun nykyään hyvin vaikka unohtaisin ottaa iltalääkkeet :) Ssri vähennetään asteittain vuoden aikana. Mieluummin Ssri ja hyvät unet ja normaali toimintakyky kuin vuosien pelaaminen unilääkkeitä. Mulla 3v kroonista unettomuus välillä hyvin vakavaa ja pitkiä sairasloma.
Tämä tuskin auttaa vaikeaan unettomuuteen mutta muut, kokeilkaapa käydä uimassa uimahallissa joskus alkuillasta tai vaikka jo iltapäivästä.
Tenox, tuo hyvän ja rentouttavan unen :)
Ketipinor ollut itsellä paras. En jaksa miettiä onko se psykoosilääke vai ei, minulla se ei sekoita päätä eikä muuta. Tasoittaa mielialaa illasta (yleistynyt ahd.häiriöstä johtuva unettomuus) ja miedosti väsyttää. Ei mitään sivuvaikutuksia. Tarvittaessa diapam jos ahdistaa tosi paljon, mutta se aiheuttaa aamuisin vetelää oloa.
Kiusalliseen yöheräilyyn, jonka jälkeen ei nukuttanut moneen tuntiin, on auttanut minulla magnesiumtabletit. Otan illalla hieman reilumman annoksen kuin on suositeltu ja nukun yhtenäisesti. Vaikutus ilmeisesti perustuu siihen, että magnesium rentouttaa lihaksia ja hermostoa. Suosittelen kokeilemaan.
Magnesiumia on erimuotoisia, magnesiumsitraatin sanotaan imeytyvän parhaiten.
ASMR-videot ja etenkin englanninkieliset rentoutusvideot (guided relaxation/meditation)
Ketipinor minullakin, mutta otan ihan vaan puolikkaan 25 mg:n tabletista. Sitä määrättiin alunperin 1-3 tablettia per yö, mutta jo yhdellä tabletilla nukun 16 h tai jos on pakko herätä, olen ihan zombie. Puolikas tuo tunnin sisään nukahtamisen ja 8h keskeytyksettömän unen, ilman sitä heräilen pitkin yötä.
Seksi toimii parhaiten ja olen ihan tosissani. Oikein monta orgasmia, niin kyllä tämä rouva nukkuu. Toiseksi paras on melatoniini ja kolmantena valeriaana.
Kannabis (indica) aivan ehdottomasti. Seksi tulee toisena. Melatoniini laittaa nukahtamaan, mutta saatan silti herätä yöllä.
mutta suurimmalla osalla jää päälle.