Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevan työkaverit - miten koette pahoinvoinnin?

Vierailija
26.09.2012 |

Aina uudestaan joku jaksaa hokea ettei raskaus ole sairaus.

Mutta mites te raskaana olevan pahoinvoivan työkaverit; tuntuuko siltä että umpiväsynyt, yököttävä/ oksentava ja siinä tilassa alisuoriutuva työssä oleva raskaana on oikeassa paikassa töissä?

Entäs asiakaspalvelussa, haittaako teitä asiakkaana jos asiakaspalvelija oksentaa välillä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voi aiheuttaa sairastumista.

Itse oksensin koko 9 kk aikalailla päivittäin. Olin pariin otteeseen tiputuksessakin.

Töissä oksentelin jatkuvasti. Pomo lähetti kotiin. Osa työkavereista jaksoi jupista juurikin tuota ettei raskaus ole sairaus. Mutta ei se kenenkään edunmukaista ole esim. lopettaa tärkeä puhelu kesken kaiken ja lähteä oksentamaan, juosta palaverista oksentamaan, oksentaa täysin yllättäen keittiön lavuaariin (siis mulle kävi nuo kaikki, toi keittiö episodi oli järkyttävä, en ehtinyt tehdä mitään kun lounaan rippeet tuli vauhdilla ylös.)

Vierailija
2/6 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana oleva työkaveri, joka oli hyvin pahoinvoiva ja ei voinut tehdä kaikkia työtehtäviään, mutta kävi silti töissä. Me työkaverit patistimme hänet sairaslomalle, koska meistä oli järkevämpää, että hän on sairaslomalla ja hänen tilalleen otetaan sijainen kuin, että hän on töissä ja työpari joutuu tekemään lähes kaikki työt yksin, koska raskaana oleva ei voinut työhön osallistua pahoinvoinnin yms. vuoksi. Esimiehet eivät siirtäneet häntä muihin tehtäviin pyynnöistä huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse todella tiedän mitä on paha raskauspahoinvointi sillä kärsin siitä koko 9kk, siis KOKO RASKAUDEN alusta loppuu. Oksua lenti vielä synnärilläkin.

Ja olin silti koko ajan töissä. Meillä työterveydessä katsotaan kanssa että raskaus ei ole sairaus ja saikkua ei saa.

Ja kyllä se meni ihan huumorilla. Mulla oli joka palaverissa oksupussi ja eväät mukana, ja söin jotain tunnin välein (muuten lensi lentolaatta jos en syönyt). Joskus piti juosta laattamaan kesken palaverin tai pitämäni esityksen, mutta jengi vaan naureskeli koska oli jo tottunut.

Ei mua kukaan säälitellyt tai käskenyt lepäämään, miksi olisi pitänyt??? Itsehän raskaaksi hankkiuduin joten jos laatottaa niin sitten laatataan.

Yhteensä olen työpaikalla laatannut keskimäärin 2-3krt päivässä noin 7kk ajan joten puhutaan sadoista kerroista.

Joillakin on paha pahoinvointi mutta ei se silti vammaiseksi tai työkyvyttömäksi tee (poislukien ne jotka joutuu sitten tiputukseen tai letkuruokintaan).

Vierailija
4/6 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä tarkentaa että olen miesvaltaisessa duunissa jossa on vain ihan muutama nainen. Ehkä naisvaltaisessa firmassa olisi saattanut saada jotain pään silitystä kollegoilta, mutta miesfirmassa laattahommat oli ihan huumorijuttua (ja ihan ok että oli, se ei ollut sellaista loukkaavaa huumoria kuitenkaan).

Vierailija
5/6 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paha pahoinvointi tekee monessa duunissa ihmisen työkyvyttömäksi, tai jos ei ihan -kyvyttömäksi niin ainakin työteho alenee merkittävästi.

Raskaaus ei ole sairaus mutta kyllä siinä vaan osa itsensä aika sairaaksi tuntee.

ja itse todella tiedän mitä on paha raskauspahoinvointi sillä kärsin siitä koko 9kk, siis KOKO RASKAUDEN alusta loppuu. Oksua lenti vielä synnärilläkin. Ja olin silti koko ajan töissä. Meillä työterveydessä katsotaan kanssa että raskaus ei ole sairaus ja saikkua ei saa. Ja kyllä se meni ihan huumorilla. Mulla oli joka palaverissa oksupussi ja eväät mukana, ja söin jotain tunnin välein (muuten lensi lentolaatta jos en syönyt). Joskus piti juosta laattamaan kesken palaverin tai pitämäni esityksen, mutta jengi vaan naureskeli koska oli jo tottunut. Ei mua kukaan säälitellyt tai käskenyt lepäämään, miksi olisi pitänyt??? Itsehän raskaaksi hankkiuduin joten jos laatottaa niin sitten laatataan. Yhteensä olen työpaikalla laatannut keskimäärin 2-3krt päivässä noin 7kk ajan joten puhutaan sadoista kerroista. Joillakin on paha pahoinvointi mutta ei se silti vammaiseksi tai työkyvyttömäksi tee (poislukien ne jotka joutuu sitten tiputukseen tai letkuruokintaan).

Vierailija
6/6 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä tarkentaa että olen miesvaltaisessa duunissa jossa on vain ihan muutama nainen. Ehkä naisvaltaisessa firmassa olisi saattanut saada jotain pään silitystä kollegoilta, mutta miesfirmassa laattahommat oli ihan huumorijuttua (ja ihan ok että oli, se ei ollut sellaista loukkaavaa huumoria kuitenkaan).

Juu ja naisvaltaisessa työpaikassa olisit saanut oksentaa käytävälle vessajonossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi