Mun paha mieli on muiden syy, ensisijaisesti äitini
Niin, otsikossa se asia jo onkin. Mulla on melkein koko ajan paha mieli ja se johtuu siitä, että muiden toiminta loukkaa minua. En pysty olemaan mukava ihmisille, jotka satuttavat minua. Ei mun oma paha mieli ole minun syytäni, vaan se on sen toisen syy, joka pahoittaa sen. Äitini on kaikkein pahin satuttaja.
Kuten jos jonkun mieli pahoittuu minun toiminnastani, se on minun syyni tai se ei ainakaan ole hänen oma syynsä. Koska ihminen haluaa mieluiten olla onnellinen, ei surullinen. Jotkut eivät vain tätä käsitä ja katsovat jopa kiusaamisen oikeudekseen.
En pysty olemaan onnellinen muiden ihmisten takia.
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:22"]
Jos noin olisi kaikki, olisivat onnettomia.
[/quote]
No miksi sitten ette ole? Asia on noin. Jos loukkaantuu ja mieli pahoittuu, niin se on muiden syy, eikä minun. Miksi minulle saa olla ilkeä ja luulla, ettei se mua satuta ja haittaa? Miksen mä saa olla ilkeä takaisin? Siitä alat heti huutaa. Miksi sitten en saa korjata asiaa olemalla ilkeä takaisin ilman, että alat huutaa katkeraksi? Esim. se yksi ketju, jossa aloittajan ystävä oli loukannut tätä sanomalla aloittajan kotia sotkuiseksi. Kun se satutti aloittajaa niin miten hänen olis pitänyt jatkaa ystävyyttä? Hän meni ja kaatoi jauhot ja maidot ystävän kotona, eikä tarvinnut sen enempää asian muuta käsittelyä, niin täällä paheksuttiin. Miksi ihmeessä? Ystävä sai ihan sitä mitä pyysikin. Koska tuskinpa tuollaista huomauttelijaystävää kiinnostaa aloittajan aidot tunteet omista sanomisistaan. Se on hyvin äkkiä aloittajan leimaaminen hulluksi, jos menee sanomaan ystävälleen, että pahoitin mieleni kommentistasi.
Minullekin yksi ystävä sanoi vastaavassa tilanteessa, että "lähe meneen". Aha. Todellakin olis ollut parempi kaataa maidot hänen lattialleen. (tilanne ei kuitenkaan liittynyt sotkuun tms.)
ap
Oma onnellisuus on itsestä kiinni. Ilkeitä ihmisiä ei tarvitse sietää, eikä kaikkia kommentteja tarvitse noteerata.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:22"]
[/quote]
Minullekin yksi ystävä sanoi vastaavassa tilanteessa, että "lähe meneen". Aha. Todellakin olis ollut parempi kaataa maidot hänen lattialleen. (tilanne ei kuitenkaan liittynyt sotkuun tms.)
ap
[/quote]
Kun siis menin puhumaan hänelle tuntemuksistani, enkä vain yksikseni mököttänyt tai koittanut päästä yli, kun tiesin, etten pääse. Niin: "lähe meneen". Ei olla enää ystäviä. Jos olisin saanut vapaasti kostaa hänelle, niin ainakin mä voisin edelleen sit olla.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:36"]
Oma onnellisuus on itsestä kiinni. Ilkeitä ihmisiä ei tarvitse sietää, eikä kaikkia kommentteja tarvitse noteerata.
[/quote]
Miten niin itsestä kiinni? Olisin halunnut olla sen ihmisen (ja monen muunkin) ystävä, mutta miten mä olen, kun mulle puhutaan noin: lähe meneen. Miten mä olen siinä ystävällinen?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:38"]
[/quote]
Miten niin itsestä kiinni? Olisin halunnut olla sen ihmisen (ja monen muunkin) ystävä, mutta miten mä olen, kun mulle puhutaan noin: lähe meneen. Miten mä olen siinä ystävällinen?
[/quote]
No kukaan muu ei voi tehdä ihmisestä onnellista kuin ihminen itse.
En tiedä mikä tämä tilanne ystäväsi kanssa oli. Ihminen voi myös kehittää itseään, katsomalla onko jotain jota itse voisi muuttaa. Ja jos ystävät loukkaa, on aika vaihtaa ystäväpiiriä.
Taas joku tuollainen maitojen kaataminen lattialle on todellakin sekopäistä toimintaa, en tosin tiedä mistä ketjusta on kyse.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:40"]
[/quote]
[/quote]
En tiedä mikä tämä tilanne ystäväsi kanssa oli. Ihminen voi myös kehittää itseään, katsomalla onko jotain jota itse voisi muuttaa. Ja jos ystävät loukkaa, on aika vaihtaa ystäväpiiriä.
Taas joku tuollainen maitojen kaataminen lattialle on todellakin sekopäistä toimintaa, en tosin tiedä mistä ketjusta on kyse.
[/quote]
Mä en enää kehitä mitään, eikö sen, joka sanoo toiselle lähe meneen, tulisi hiukan kehittää itseään? Siis nimenomaan silloin sanoi sen, kun menin sanomaan hänelle loukkaantuneeni, kun hän oli sanonut minulle pahasti. Aivan kuin mä olisin hänelle jokin roska, vaikka epäilen, ettei niin ole. Mutta alkoihan se sitten tuntua sille, kun mulle että "lähe meneen". Miksi olin hänelle roska, millä oikeudella?
Vai oliko hän vain NIIN kykenemätön korjaamaan omia virheitään, kun kerroin hänelle mille ne tuntuivat? Vittu, että mulla todellakin menee hermot kaikkiin. Te olette just tuollaisia! Saatanan vittupäät!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:41"]
Kuinka vanha olet ap?
[/quote]
yli 40, kuinka niin? Tässä iässä sitä vastaa tajuaakin, että I take no shit. Muut niitä sikapaskoja olettekin. En minä, vaikka koko ajan yritätte niin väittää. Mä olen hyvin herttainen, jos mulle ei tehdä pahaa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mä en enää kehitä mitään, eikö sen, joka sanoo toiselle lähe meneen, tulisi hiukan kehittää itseään? Siis nimenomaan silloin sanoi sen, kun menin sanomaan hänelle loukkaantuneeni, kun hän oli sanonut minulle pahasti. Aivan kuin mä olisin hänelle jokin roska, vaikka epäilen, ettei niin ole. Mutta alkoihan se sitten tuntua sille, kun mulle että "lähe meneen". Miksi olin hänelle roska, millä oikeudella?
Vai oliko hän vain NIIN kykenemätön korjaamaan omia virheitään, kun kerroin hänelle mille ne tuntuivat? Vittu, että mulla todellakin menee hermot kaikkiin. Te olette just tuollaisia! Saatanan vittupäät!
[/quote]
Oon nyt pahoillani, mutta mä en valitettavasti saa mitään selkoa tästä.
Sun paha mieli on pääasiassa sun oma syy, kun otat mukisematta paskaa vastaan.
Laita rajoja ja elä itselles. Muita et voi muuttaa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oon nyt pahoillani, mutta mä en valitettavasti saa mitään selkoa tästä.
[/quote]
No, ystäväni olisi pitänyt kuunnella, mitä hänelle sanotaan ja olla pahoillaan, että sanansa loukkasivat minua. Lisäksi hänen olisi pitänyt olla hyvillään siitä, että tulin keskustelemaan aiheesta, enkä vain päätä mielessäni, että olispas paska ihminen, enkä puhu hänelle sen enempää enää koskaan. Sen sijaan hän sanoi mulle: lähe meneen.
Niin miten mä korjaan mun käytöstä, jotta mulla ois ystäviä, kun selkeästi monetkaan ihmiset eivät kestä minua, kun loukkaannun ja sanon siitä heille. Jos ei ole tehnyt mielestään mitään ilkeästi, niin eikö voi kuunnella, mitä mulla on sanottavaa? Ja jos on tehnyt mielestään ilkeästi, niin eikö voi snoa olevansa pahoillaan? Jos siis haluaa olla mun ystävä. Sen sijaan on oikein sanoa mulle että lähe meneen ja sitten mahdollisesti selittää, että minä olin se, jonka takia ei olla enää tekemisissä. Oikeasti siis mä en vain VOI tykätä ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:51"]
[/quote]
Joo kiitos, näinhän se on. Ja se on ihan hirveän vaikeaa, kun on koko ikänsä saanut kuulla, miten mun käytös on huonoa. Eli jos mulle puhutaan paskaisesti on opetettu, että se on aina mun syy. Ja jos mun mieli pahoittuu, se on aina mun syy, eikä sen kuulukaan kiinnostaa ketään.
Oot sen olonen, että vedät herneet nenään pienestäkin asiasta ja nostat hirveän haloon. En mäkään sellaista ihmistä kestä. Tai sitten sulla on vääränlaisia ihmisiä ympärillä, hommaa toisenlaisia.
ehkä pahin marttyyri pitkään aikaan :D
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:51"]
[/quote]
Ja on vaikeaa laittaa rajoja ja elää itselleni, kun olen mennyt tekemään sellaisen virheen, että mulla on perhe ja lapsia, joiden pitää mennä mun tarpeiden edelle. Mä otan äitinä joka päivä paskaa niskaan siinä, miten kotia ei ole siivottu, miten esikoinen ei toimi kuten on sovittu ja miten kuopus vaatii ja huutaa huomioo vaikka multa ei just silloin riitä sitä. Mä vaan otan joka päivä ihan normaaleista asioista paskaa niskaani ja just sitä mä en voi tehdä, että elän itselleni. Rajojenkin laittaminen on hankalaa, kun ei ne lasten tarpeet sillä poistu, että mä panen niille rajoja. Silti ne tarvii mua enemmän kuin mulla on antaa. Ja tätä joka päivä.
Totta kai se heijastuu muuhunkin elämään, jota ei jaksa kehittää ja ylläpitää, kun en edes sitä tee kunnolla, mitä kotona toiset vaatisi ja tarttisi.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:59"]
ehkä pahin marttyyri pitkään aikaan :D
[/quote]
Aha, onko kivaa naureskella toisen pahalle mielelle? Onko?
ap
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:59"]
Oot sen olonen, että vedät herneet nenään pienestäkin asiasta ja nostat hirveän haloon. En mäkään sellaista ihmistä kestä. Tai sitten sulla on vääränlaisia ihmisiä ympärillä, hommaa toisenlaisia.
[/quote]
Niin, et kestä et, koska olet niin vajaavainen itse. Mä säälin sua, koska tuskin tuosta ikinä minnekään kehityt. Hyi olkoon. Älä tule mua tahallasi loukkaamaan, toi oli aivan turha kommentti. Tarkoituksena vain haukkua.
Pitäiskö sun käydä jossain juttelemassa?
Ensin äidin syy, sitten kavereiden ja myöhemmin perheen syy. Rajoja voi laittaa ja omiakin tarpeita pitää kuunnella vaikka ois kuinka monta lasta. Mutta koska et tätä ymmärrä niin susta kuoriutuu negatiivinen valittaja jota ei kukaan jaksa kuunnella.
Kyllä mä lapsista huolimatta teen omiakin asioita ja nautin elämästä ystävieni seurassa jotta pysyn järjissäni. Muuten kaikki ois vaan paskaa.