Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miettikää katkerat av mammat joskun edes lapsen edeun mukaisesti

Vierailija
29.11.2005 |

asioita. Esim. keskustelu virikelapsista...Onko lapsen etu ennemmin olla kotona,jossa ei ehkä saa edes lämmintäateriaa välttämättä, eikä näe muita lapsia vai päivähoidossa, jossa tuetaan lapsen kehitystä.Jos vanhemmat niin laiskoja, että vievät lapsensa hoitoon,niin todennäköisesti lapsella ei olisi hyvä myöskään päiviä kotonakaan viettää.

Ja MIETTIKÄÄ yleisesti monet lapset aloittavat koulun jo neljävuotiaana.Että kyllä se vaan niin on että lapsen koknaisvaltaisen kehityksen puolesta on hyvä mennä päiväkotiin viimeistäänviisivuotiaana, oli vanhemmat kotona tai ei, koska se tukee koulun aloitusta.

Kyllä se vaan niin on, että ne äidin helmoissa kasvaneet lapset,jotka tulevat supraan kouluun tai eskariin ovat sosiaalisiltataidoilta kehittymättömiä, vähän sellaisi " mammanpoikia" , joita tällä Suomessa riittää

t.eve

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.eveliini

Vierailija
2/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkuvat kotiäidit juuri siksi koska kouluista kuulemma tulee palautetta jatkuvasti siitä kuinka päiväkodissa olleet lapset ovat taidoiltaan edellä, ja parempia oppimaan, ja että nämä asiat vaikuttavat lasten myöhempään elämään. Monesti olen lukent täältä kun koitäideistä on keskusteltu, tämän asian. Mutta kun aletaan keskustella virikelapsista, unhotuu aina tämä asia. Av-mammoilta onkin turha odottaa ajattelua lasten kannalta, heidän mielipiteensä muodostuvat pääsääntöisesti äidin kannalta (negatiivisesti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut kasvatettiin kotona, 6-vuotiaana menin sitten eskariin jossa oltiin muistaakseni kahtena päivänä pari tuntia siihen aikaa.

kun menin kouluun, en saanut kavereita, ja olen edelleen erakko, en puhu muille kuin miehelleni ja lapselleni ja heidänkin kanssa takkuaa ja pahasti.

oman lapseni laitan 3-vuotiaana tarhaan edes osapäiväisesti jotta saa sosiaalisia taitoja, pärjää ryhmässä.

kotihoito yli 3-vuotiaille on haitallista! piste.

t.laura

Vierailija
4/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minut kasvatettiin kotona, 6-vuotiaana menin sitten eskariin jossa oltiin muistaakseni kahtena päivänä pari tuntia siihen aikaa.

kun menin kouluun, en saanut kavereita, ja olen edelleen erakko, en puhu muille kuin miehelleni ja lapselleni ja heidänkin kanssa takkuaa ja pahasti.

oman lapseni laitan 3-vuotiaana tarhaan edes osapäiväisesti jotta saa sosiaalisia taitoja, pärjää ryhmässä.

kotihoito yli 3-vuotiaille on haitallista! piste.

t.laura

Vierailija
5/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri pienten lasten äidit, ei esim. nuoret autonrassaajat

Vierailija
6/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset ja myös vanhempansa ovat erilaisia. Meidän lapset (nyt ekalla ja eskarissa) oppivat molemmat esimerkiksi lukemaan 5-vuotiaina. Aina ovat olleet kovia askartelemaan, vaikka minä en juurikaan ole ideoita edes antanut. Pääosin olivat kotihoidossa koko ajan ennen tätä syksyä. Saivat virikkeitä ihan täältä kotoakin. Auttoivat useasti kodin pikkuaskareissa, olivat mukana kaikessa mitä tein. Kun kuopus (2v) syntyi, auttoivat vauvanhoidossa. Koskaan ei tullut mieleen viedä isompia hoitoon, vaikka seuraava syntyi. Lämmintä ruokaa on joka päivä ollut, joskus tosin eineksiäkin, mutta hengissä ollaan. Koskaan en ole ajateelut olevani mikään loistava kotiäiti. Itsestään selvyys on kuitenkin ain ollut se, että KAIKKI lapseni ovat kotona.

Vierailija
7/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos saan uuden vauvan juuri silloin, jään kotiin ja esikoinen tarhaan, edes puolipäiväiseksi.

t. laura

Vierailija
8/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää tekstiä " eve" ja vieläpä harvinaisen yksinkertaisen kuuloista. Vai oletko Taaperopuolen eräs nimeltä mainitsematon nikki joka vetässyt yhdessä ketjussa nyt herneen sieraimeensa kun saa kritiikkiä esikoisensa päivähoitoon viemisestä vaikka on vauvan kanssa kotona

Vierailija
9/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kultajakkaralta ja jaella niitä marttyyrikrruunuja, kun itse on vienyt lapset hoitoon suoraan synnäriltä ja on niin masentunut ja väsynyt, mutta onneksi lapsella on reimatecit...

Vierailija
10/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on kysymys? Kotiäitiys vastaan päivähoito??? Vai onko jostakin muusta kysymys? Naisten keskinäisestä paremuuden vertailustako?Siitäkö kuka on paras äiti?

Lapsen etu on perheen etu. Eli perhe mietti, kumpi toimii, onnistuu, on (taloudellisesti) mahdollista - se että toinen vanhempi, usein äiti, hoitaa lapset kotona vai sekö, että molemmat puolisot menevät töihin ja lapset päivähoitoon.

Monelle perheelle päivähoito ei ole valinta- se on ainoa tapa saada kunnon leipää pöytään. Tai moni äiti on kouluttanut itsensä pitkälle ja on parempi ja tyytyväisempi äiti, kun saa toteuttaa taitojaan myös työssään- kodin lisäksi.

Kotiäitiys on hieno juttu, jos äiti tai isä, joka jää kotiin, on jaksava ja osaava ja hallitsee kotona lasten hoitamisen haastavan lajin. Se vasta vaatii osaamista ja on ympärivuorokautista työtä, kuten me hoitovapaata viettäneet tiedämmekin...

Virikkeet tulevat kaupan päälle. Päiväkotilapset savat niitä tilaamattakin, mutta kotiäiti/ -isä harkitsee itse miten paljon ja mistä lapset virikkeitä saavat. Käpylehmä-aika on ohi, mutta luonto ja luovuus ovat toki tärkeitä virikkeiden lähteitä siinä missä ohjatut asarlu-ym. kerhotkin. Eli älkäämme tunteko syyllisyyttä VIRIKKEISTÄ, kunhan hoidamme lapset muuten hyvin...

T: Naiset yhdistäkää voimamme

Vierailija
11/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi se ei koskisi myös täällä pyöriviä työäitejä? Tai vaikka opiskelevia äitejä? Koululaisten äitejä? Täällä kirjoittelee myös miehet. Hyvä että itse alatte tajuta tämän

Vierailija
12/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suurin surminkaan kykene olemaan kanssasi samaa mieltä siitä että lapsi jotenkin tarvitsisi saati kärsisi siitä että hän on kotihoidossa sen maagisen 3v päivänkin jälkeen. Riippuu katsos vähän niistä kotioloista, lapsen luonteesta sekä siitä mitä hänen elämässään yleensä on. Niitä virikkeitä ja sosiaalisia taitoja kun voi *yllätysyllätys* saada muualtakin kuin täpötäysistä yksilöllisyyden unohtavista kiireen täyttämistä ja lapsia tasapäistävistä päiväkotiryhmistä!!!

Terv.eräs alalla oleva=varhaispedagogisen koulutuksen saanut jonka lapset ovat todellakin kotihoidossa n.5v ikään saakka ja sosiaaliset taidot erinomaiset mitä nyt se kyynärpäätekniikan käyttö heikompaa.

Vierailija
13/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jatkuvasti tekemisissä ihmisten kanssa.

En olis tässä jos mut olisi laitettu tarhaan tasapäistymään. Kotoan sain kasvaa omaksi vahvaksi itsekseni ja mielikuvitukseni kehittyi, kun ei ollut jatkuvasti " ohjailua" .

Oma esikoinen meni hoitoon 9kk iässä, mutta jäi pois 2v iässä ja nyt saa olla lähes 4-vuotiaaksi kotona, kun pikkuveli syntyi ja vietän nyt aikaa kotona lasten kanssa.

Ei kumpikaan hoitomuoto tapa, mutta en mäkään ymmärrä miten yhteiskunta hyväksyy tollasen äitien lusmuilun, että vasta hoidatetaan vierailla, vaikka itse ollaan kotona.

Niin ja koulun aloittamisessa 4-vuotiaana ei ole mitään järkeä, jos ette ole sattuneet lukemaan, niin suomalais-lasten oppimistulokset on maailman huippuluokkaa, poaljon parempia kuin niissä maissa joissa mennään kouluun 3-5-vuotiaina. Eli mikään ei puolla aikaisempaa koulun aloittamista.

Vierailija
14/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten taas kun puhutaan kotiäideistä, muistetaan kertoa kuinka kouluista tulee oikein jatkuvasti palautetta näiden päiväkotilasten paremmuudesta

Vierailija
15/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat kulema kärsivällisempiä, malttavat keskittyä paremmin tekemäänsä puuhaan, kauniimpi käytöksisiä jne. Kun taas päiväkotiin suht nuorena laitetut ovat varsin levottomia, kyynärpäätekniikka jyllää ja ajatusmalli minä minä ja minä.

Ihan loogista koska onhan heidän täytynyt siellä päiväkodissa pitää kynsin hampain kiinni oikeuksistaan ja puolustaa itseään sekä olla mahdollisesti levotonkin sadakseen sen aikuisen huomiota.

Vierailija
16/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös muita ongelmia

Vierailija
17/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille on hyvästä kököttää täällä neljän seinän sisällä kanssani saamatta lämmintä ateriaa ja leikkikavereita joka päivä.

meillä kun ei asu lähellä yhtään lapsia enkä edes tunne ketään jolla lapsia olisi (tai no yhden jonka lapset on yläasteella). enkä osaa keittää edes perunoita.

en halua että lapsistani tulee erakkoja niin kuin minä olen!

t.laura

Vierailija
18/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapsille on hyvästä kököttää täällä neljän seinän sisällä kanssani saamatta lämmintä ateriaa ja leikkikavereita joka päivä.

meillä kun ei asu lähellä yhtään lapsia enkä edes tunne ketään jolla lapsia olisi (tai no yhden jonka lapset on yläasteella). enkä osaa keittää edes perunoita.

en halua että lapsistani tulee erakkoja niin kuin minä olen!

t.laura

Vierailija
19/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.laura

Vierailija
20/26 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyneitä, masentuneita ja lapslla reimatecit ja sieltä käsin jaellaan marttyyrinkruunuja. Ärsyttää noi määrittelyt