Heh, täällä on näköjään porukkaa, joiden mielestä ainoaa liikuntaa on kuntosaliharjoittelu.
Jokaisessa laihdutusketjussa näkee näitä saliuskovaisia... Hyvin ovat näköjään Elixian tms. propagandat purreet...
Terveydelle on hyväksi mikä tahansa liikunta, pääasia että liikkuu. Ei sen aina tarvitse olla saliharjoittelua.
Joku kommentoi ettei kuntopyörällä ajokaan ole oikeaa liikuntaa.. Hehheh.
Kommentit (37)
Salilla käyminen olisi aivan ehdoton, jos ei siis kotoa löydy vähintään 20 kilon tankoa. Jos tavoitteena on saavuttaa mahdollisimman hyvän näköinen kroppa, monipuolisuus on kaiken a ja o. Aerobinen, anaerobinen ja liikkuvuus eli kehonhuolto yhdessä takaa terveen ja hyvännäköisen vartalon. Tosin liikunnassa on ainut ja yksi tehokas asia, ja se on mielekkyys, kukaan ei jaksa muutamaa viikkoa kauempaa hampaat irvessä liikkua. Jos vaan juoksemisesta saa kiksejä niin mikä ettei, se on terveellinen ja hyvä tapa. Tärkeintä on jatkuvuus.
mulle hyvin - en hölsky, ei tarvitse olla ryhmässä, ei kastu sateella jne.
En voi juosta maastossa koska polvi ei kestä, sitäpaitsi aina sama lenkki olisi tuhannen tylsä! Matkoilla tulee kyllä käveltyä 10-20km päivässä. Zumbat yms jumpat ei todellakaan ole mun juttu.
Teen joka toinen kerta aerobista liikuntaa (soutulaite täysillä vastuksilla ja kävelyä ylämäkeen) ja joka toinen kerta lihasharjottelua pitkillä sarjoilla.
Ainakin mulle kaikkein tehokkainta kiinteytykseen.
varsinaisesti ole riittävää treeniä?
annan piut paut moisille ketjuille, olne käynyt yli 10v salilla ja käyn ihan tavisaleilla, joihin ei tartte maksaa mitään jäsenyysmaksuja ja sitoutua kehdosta hautaan. Ja tosaan, tosiasia on se, että kroppa on kauniimpi jos siinä on luiden päällä lihasta. ja nyt en tarkoita mitään bodarinaista (lihashan on tällä palstalla kamala asia, iik), vaan sitä että sopivassa suhteessa löytyy lihasta ja kuntoa hankitaan salin lisäksi myös aerobiselta puolelta. Kropassa on aivan valtava ero, jos laitetaan vierekkäin kaksi samanpainoista ja pituista naista, joista toinen treenaa salilla. Yleensä tämän salitreenarin eduksi ;)
ikää 28v ja ei ole edes ajokorttia. kävellen ja pyörällä pääsee ja lasten kanssa rattailla.
ikinä en "turhasta" urheilusta ole välittänyt. poljen helposti 10km kouluun jos vettä tulee yms. kuntopyörään en koskisi kuitenkaan. urheilua ei meidän telkusta muutenkaan katella. hirveää paskaa.
t:mies
ikää 28v ja ei ole edes ajokorttia. kävellen ja pyörällä pääsee ja lasten kanssa rattailla. ikinä en "turhasta" urheilusta ole välittänyt. poljen helposti 10km kouluun jos vettä tulee yms. kuntopyörään en koskisi kuitenkaan. urheilua ei meidän telkusta muutenkaan katella. hirveää paskaa. t:mies
10km? Mikä oli vastauksesi pointti?
joka ratkaisee. joillekin se kuntosali on se ratkaisu. itselle esim riittää ihan arkinen aherrus.
joka ratkaisee. joillekin se kuntosali on se ratkaisu. itselle esim riittää ihan arkinen aherrus.
asenne ei lihaksia treenaa
en ole kyllä itse kommentoinut mihinkään ketjuun, että saliharjoittelu olisi "ainoa oikea". Kuitenkin se voi olla aloittelijalle hyvä, koska
-laitteessa on helppo kohdistaa treeni juuri siihen lihakseen, jota haluaakin treenata
-salilla on helppo lisätä vastuksia ja niitä saa laitettua myös tarpeeksi, jotta voi kehittyä
-saliohjelma voi olla selvä resepti aloittelijalle
-salilla voi saada myös ohjausta, toisin kuin kotona
Mikään ei estä treenaamasta kotona, kuten salilla. Mikään ei myöskään estä kotikuntoilijaa tekemään liikkeitä omaa ruumiinpainoa hyödyntäen. Nämä vaan eivät ole omasta mielestäni helpoin tapa aloittaa: kotona voi olla häiriötekijöitä treenille, jollekin voi sopia paremmin mennä salille ja treenata rauhassa se yksi tunti siellä. Pitkäänkin treenanneiden pitää miettiä oikeita tekniikoita, mitä tulee asentoihin, kun treenataan omaa kehonpainoa hyväksi käyttäen, aloittelijan voi olla vaikeampi alkaa kotona punnertaa, tehdä kyykkyjä, lankkua ja vielä hyvällä tekniikalla. Ei mahdotonta mutta jollekulle voi vaan saliharjoittelu olla se parempi startti.
Ja aerobinen liikunta ei tosiaan kehitä sitä lihaskuntoa..juoksijankin olisi hyvä treenata sitä keskivartaloa, vaikka pääosin harrastaisikin vain juoksua.
Mulla on kroppa kunnossa, tai kunnossa ja kunnossa, koko 36 - 38 ja ei hirveesti paikat hylly.
Salaisuus = tyhjä lompakko ja edulliset harrastukset.
Mä kuljen töihin fillarilla niin kauan kun se on mahdollista, viime vuonna jouluun asti, ostin bussilipun vasta tänä vuonna, kun olin joulun aikaan lomalla.
Fillarilla töihin menee n 20 min, mutta sehän on per suunta, eli 40 min, jos en tee mitään muuta. Olen aloittanut fillarilla kulkemaan vähän pidempään ja lasten kanssa viikonloppuisin voidaan olla montakin tuntia reissussa.
Kun lapset ovat isällään, meillä on viikko-viikko huoltajuus, mä jumppaan aamulla kotona. Mulla on aika paljon eri ohjelmia, siis nauhotettu jostain netistä. Laitan ohjelman pyörimään ja yleensä tunti kestää 45 min.
Noi videotkin ovat mun ex löytänyt. Aina joskus laittaa viestiä tarviitko vielä ja on joko polttanut levyt valmiiksi ja laittanut lasten mukana tulemaan.
Rahaa harrastukseen menee sähkön verran.
Joo, nyt valehtelen. Ostin pari käsipainoa viime kesänä kirpparilta. Rumia kuin mitkä, mutta maksoivat 2 x 2 kg 2 euroa yhteensä.
Koskaan en ole nähnyt kilpajuoksijan jättävän urheiluhallissa keskivartalotreeniä väliin.
Pitää olla lihastakin että jaksaa juosta.
Vaikka vain kuntoilen itsekin, olen alkanut matkia osaa kisaajien treenimetodeista - mieluusit kun opastavat - ja kas kummaa, on omakin juoksuvauhti lenkillä noussut.
Anaerobistahan sitten voi treenata myös muutenkin kuin kovilla vedoilla, itse lyön nyrkkeilysäkkiä. Esim. 5x 2min minuutin palautuksin tuo mukavat tehot mihin vain treeniin alkujumppana!
Kun harrastaa juoksua, ei tarvitse raahautua erikseen salille, vaan harjoittelu alkaa jo ovensuusta. Ajansäästöä. Varusteita lukuun ottamatta ilmaista. Raitista ilmaa ja omaa rauhaa. Lihasliikkeet voi tehdä lenkin jälkeen vaikka punnertamalla, kahvakuulalla tai sit upseja. Vaihtoehtoja riittää ihan kotiinkin. Ei maksa sekään mitään.
Kun harrastaa juoksua, ei tarvitse raahautua erikseen salille, vaan harjoittelu alkaa jo ovensuusta. Ajansäästöä. Varusteita lukuun ottamatta ilmaista. Raitista ilmaa ja omaa rauhaa. Lihasliikkeet voi tehdä lenkin jälkeen vaikka punnertamalla, kahvakuulalla tai sit upseja. Vaihtoehtoja riittää ihan kotiinkin. Ei maksa sekään mitään.
maita ja mantuja, aivan helvetin tylsää hommaa ;) Eli kannattaako tästäkin vääntää, yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Ja toisaalta, salilla voi käydä ympäri vuoden, kun taas mua ei saa 30-asteen pakkasella ulos hillumaan sitten millään. Ja salillekin pääsen viidessä minuutissa, ei tää nyt niin kauheasti aikaa vie.. Ja kotona en halua jumpata.
Kuntosaliharjoittelu on kyllä yksi tylsimmistä ja vastenmielisimmistä asioista, joita tiedän. Varmaankin siksi, etten saa minkäänlaista nautintoa liikunnasta itsestään ja suorastaan vihaan siitä aiheutuvaa väsyneisyyttä. Onneksi on kuitenkin urheilulajeja, kuten sulkapallo, vapaalaskettelu, vaellus/vuorikiipeily ja seinäkiipeily, joilla pysyy aivan loistavasti kunnossa (no lähinnä sulkapallolla ja seinäkiipeilyllä, kun noita muita pääsee harvoin harrastamaan) ja jotka ovat niin hauskaa tekemistä, että niihin saa motivoiduttuakin.
Joku ne kahvakuulat ja painot sinullekin ostaa, ellet sitten ole saanut niitä perintönä ;)? Kaikista saleista ei tarvitse maksaa, käyn opiskelija-asunnon salilla ihan ilmaiseksi. Revi siitä!
Itse asiaan...kunnossa pysyy kyllä muunlaisellakin liikunnalla, mutta kyllä se kiistaton fakta on, että saliharjoittelu vahvistaa lihaksia kaikista parhaiten ja esim. vanhemmiten estää kaatumisia ja niistä aiheutuvia lonkkamurtumia.
löytyy kaikenlaista sotanorsua, jotka tiukoissa trikoissaan ovat uskomattoman surkuhupaisa näky. Onneksi myös tiukkaperseisiä naisia, mutta enimmäkseen muodottomia läskikasoja siellä valitettavasti pyörii...
t. kuntosalimies
Joku ne kahvakuulat ja painot sinullekin ostaa, ellet sitten ole saanut niitä perintönä ;)? Kaikista saleista ei tarvitse maksaa, käyn opiskelija-asunnon salilla ihan ilmaiseksi. Revi siitä!
Itse asiaan...kunnossa pysyy kyllä muunlaisellakin liikunnalla, mutta kyllä se kiistaton fakta on, että saliharjoittelu vahvistaa lihaksia kaikista parhaiten ja esim. vanhemmiten estää kaatumisia ja niistä aiheutuvia lonkkamurtumia.
juoksu vahvistaa. Saliharjoittelijoilla on usein älyttömän huono hapenottokyky tai ylipäänsä kunto, kun keskittyvät vain reiden lähtentäjälaitteisiin ja sen kropan muokkaamiseen. Usein vielä huonolla tuloksella.
juoksu vahvistaa. Saliharjoittelijoilla on usein älyttömän huono hapenottokyky tai ylipäänsä kunto, kun keskittyvät vain reiden lähtentäjälaitteisiin ja sen kropan muokkaamiseen. Usein vielä huonolla tuloksella.
Sitten vielä faktaa perään, ettei saliharjoittelu vahvista luustoa :D. Voi herran jee tätä ajattelua...yleensä salilla kävijät harrastavat MYÖS sitä juoksua, tai muuta hapenottokykyä parantavaa urheilulajia, harvemmat ihmiset harrastavat VAIN salia.
Mitkä ihmeen laput silmillä täällä ihmiset vastailevat toisten kirjoituksiin? Aina pitää vetää ne ääripäät...
Sitten vielä faktaa perään, ettei saliharjoittelu vahvista luustoa :D. Voi herran jee tätä ajattelua...yleensä salilla kävijät harrastavat MYÖS sitä juoksua, tai muuta hapenottokykyä parantavaa urheilulajia, harvemmat ihmiset harrastavat VAIN salia.
Mitkä ihmeen laput silmillä täällä ihmiset vastailevat toisten kirjoituksiin? Aina pitää vetää ne ääripäät...
jos hiemankin tutkisit asioita niin oppisit, että luusto vaatii (pysyäkseen vahvana vanhuusiälle asti) "hakkaavaa" liikuntaa, kuten juoksu, pallopelit yms.
Enemmän minä olen niihin törmännyt täällä joiden mielestä vain juokseminen on hyvää liikuntaa. Tai jokin aerobikki.
Ja sitten on niitä joiden mielestä naisten ei kuuluisi harjoittaa lihaskuntoaan painoilla tai lihaskuntoharjoitteilla, vaan että jos haluaa olla hoikka ja hyvännäköinen tulisi vain juostajuostajuosta.
Itse olen enemmän sitä mieltä että jos haluaa hyvännäköisen kropan, kannattaa siellä puntillakin käydä. Aerobisen liikunnan lisäksi anaerobinen liikunta tekee kropasta kiinteän ja muodokkaan, eikä tuloksena ole ns. laiha läski. Toki jos haluaa näyttää Supermarjolta niin siitä vain juoksejuokse ja juokse..
Lihaskuntoa voi harjoittaa muutenkin kuin salilla, mutta itse olen ainakin tullut siihen tulokseen että kuntosalilla tulee treenattua kovemmin kuin kotona ja tulokset ovat parempia.