Onko muita joita masentaa talvi jo etukäteen?
Tykkään syksystä, kuulaasta säästä ja matalalta paistavasta auringosta. Pidän vesisateestakin jopa.
Sen sijaan INHOAN talvea! Vihaan lunta, pakkasta ja sitä kun pitää aamulla kaivaa autoa lumen ja jään alta. Inhoan sitä, kun pitää paketoida itsensä michelinmieheksi ulos mennessään ja sitä kun koko ajan palelee.
Asuin nuoruudessani Ranskassa, Englannissa ja Saksassa ja siellä tykkäsin talvestakin; ei lunta, pakkasta ehkä kerran koko talvena ja kevät tuli aikaisin. Muuttaisin takaisin, mutta mun mies on jotenkin niin kotiseuturakas ettei se suostu lähtemään:/
Täällä sitä palellaan ja vielä huhtikuussakin on hanget korkeat nietokset ja hollantilaisella kaverillani kukkii jo tulppaanit penkissään siihen aikaan:(
Eikä nyt kiiitos mitään "mä niin rakastan talvea" -viestejä. Tämä on vertaistukiketju.
Kommentit (28)
Olen kotoisin huomattavasti etelämmästä ja minulle vuosi vuodelta talvi Suomessa käy vaikeammaksi kestää :(
Alkuun meni ihan sillä sisulla, kun kaikki oli uutta: uusi kieli, uusi maa, miehen kanssa yhdessä asuminen, kaksi lasta syntyi tiheään... Lumikin oli eksoottista ja kivaa, kaikkeen suhtautui mielellä että kun täällä paikallisetkin kestää niin kestän minäkin. Nyt alkoi elokuussa 13. vuosi täällä ja huomaan että muutaman vuoden jo talvet on olleet minulle äärimmäisen raskaita kestää. Uutuudenviehätys ja uudisraivaajamainen pärjäämissisu ovat kadonneet jo vuosia sitten ja tämä kaikki on arkista, tavallista.
Tänä vuonna on erityisen raskasta koska kesäkin oli niin kauhean sateinen ja kylmä. Ja nyt syksy on tosi sateinen ja kolkko, olen nyt jo niin viluinen että tarvin talvitakkia iltaisin kun lenkitän koiraa. Ja tästä tämä vielä paljon pimenee ja kylmenee, en tajua miten kestän! Valitettavasti mieheni on oikein talvi-ihmisiä, se on hänen lempivuodenaika, ja taas inhoaa kuumaa, joten muutto Suomesta etelämpään ei tule kyseeseen. Jotenkin täytyy vaan yrittää sietää taas yksi talvi läpi ja odottaa päivä kerrallaan että tulee hetki josta eteenpäin päivä pitenee taas.
Tykkään kyllä syksystä ja siitä että täällä on vuodenajat, mutta talvi on vaan kertakaikkiaan liian pitkä. Jouluun asti vielä jotenkin jaksaa, mutta kun usein se kunnon talvi ja pakkaset alkavat vasta silloin. Ja vaikka kevättalvella aurinko jo lämmittää, niin ei meinaa kestää niin hirveitä pakkasia ja lunta pitkälle huhtikuuhun.
Onneksi on sentään mahdollista matkustaa lämpimään pariksi viikoksi.
talvi vituttaa, mutta viikko Kyproksella ja pari viikkoa Karibialla auttavat jaksamaan.
kun sitä jotenkin piristyy ja herää eloon, niin sitten on entistä vaikeampi kestää sitä kylmää ja pimeää ja ahdistavaa :(
t. 23
Meikäläistä ketuttaa tämä syksy ja kaikki märkyys. Kunnon talvi on mukava. Siis pakkasta ja lunta. Ei sellainen sohjopaskakeli.
Mun mielestä ihanteellista olisi jos kesä olisi yhtäpitkä kun talvi ja talvi taas vaan pari kuukautta. Helmikuun jälkeen lumet voisi jo sulaa ja tulla lämmin. Syys ja lokakuu on kauniita ja kivoja, mutta marraskuu niiin masentava!
Ja inhoan yli 10 asteen pakkasia, hyi!
Tultiin viime viikolla Kyprokselta ja voi kun olisi tehnyt mieli jäädä sinne koko talveksi. Jos olisin rikas hankkisin jonkun asunnon jostain lämpimästä missä viettäisin talvet.
Harmi kun euroopassa ei ole lämmintä tammi-maaliskuussa kun kaikkein kylmimmät kelit suomessa. Kauemmas matkustaminen on niin kovin kallista eikä pitkät lentomatkatkaan lasten kanssa houkuta.
olin juuri viikon Etelässä. Siitä sai virtaa, mutta täytyy sanoa että aika nopeasti akku tyhjenee :(
Jos jotenkuten pystyis jouluun vetämään niin hyvä, mutta tammi-helmikuu tulee olemaan tiukkaa ....
pidä, paras olisi sellainen vähäluminen. Inhottaa taas alkaa liukastella jäisillä kaduilla. Mutta vaikka en olekaan lumipakkastalven ystävä, niin kesä oli mielestäni ihan hyvä ilman päiväkausia kestävää hiostavaa hellettä. En siis pidä ääripään säistä oli ne kuumia tai kylmiä.
Jopa pidän lumesta, hiihtämisestä ja laskettelusta silloin kun on sopiva keli. Kevättalvi on ihanaa. Pakkasenkin siedän.
Mutta se pimeys... se on valitettavasti myrkkyä minulle. Yritän taas tänä syksyä olla viisas ja nauttia jokaisesta aamusta kun on valoisaa kun lähtee töihin... ja liikkua paljon ulkona jne. (harmi vaan kun sataa joka päivä)
Tiedän jo etukäteen, että joulun aikaan olen niin väsynyt että meinaan pyörtyä kävellessäni. Sama juttu joka vuosi vaikka on käytössä kaikki mahdolliset kikat. Ei se nyt masenna, mutta pelottaa jo etukäteen. Nyt kun on virkeä olo niin ei edes muista miten kauheaa se on.