Onko muita joita masentaa talvi jo etukäteen?
Tykkään syksystä, kuulaasta säästä ja matalalta paistavasta auringosta. Pidän vesisateestakin jopa.
Sen sijaan INHOAN talvea! Vihaan lunta, pakkasta ja sitä kun pitää aamulla kaivaa autoa lumen ja jään alta. Inhoan sitä, kun pitää paketoida itsensä michelinmieheksi ulos mennessään ja sitä kun koko ajan palelee.
Asuin nuoruudessani Ranskassa, Englannissa ja Saksassa ja siellä tykkäsin talvestakin; ei lunta, pakkasta ehkä kerran koko talvena ja kevät tuli aikaisin. Muuttaisin takaisin, mutta mun mies on jotenkin niin kotiseuturakas ettei se suostu lähtemään:/
Täällä sitä palellaan ja vielä huhtikuussakin on hanget korkeat nietokset ja hollantilaisella kaverillani kukkii jo tulppaanit penkissään siihen aikaan:(
Eikä nyt kiiitos mitään "mä niin rakastan talvea" -viestejä. Tämä on vertaistukiketju.
Kommentit (28)
Onneksi silti on joulu. Ilman sitä ei kestäisi. Kevättalvi on kituuttamista ja kevään ja kesän odottelua... toivottavasti edes ensi kesänä tulee kunnollinen kesä.
viime kesä. En oo ehtinyt vielä talvea suremaan.
Ja vihaan myös tätä tuulista, märkää, kylmää ja pimeää syksyä. Sekä kaikkea talveen liittyvää. Jopa joulu on vastenmielinen,koska se on keskellä talvea ja tuo mieleen lumen ja pakkasen. Vielä 6 vuotta pitää täällä Suomessa kitua, sitten pystyn muuttamaan jonnekin lämpimään. Pitkältä tuntuu aika.
Toivottavasti ei tulisi lunta, eikä ainakaan mitään järkkypakkasia.
Siis todellakin masentaa:(
varsinkin, jos on mustaa ja plussakelejä, kolea sade ja tuuli menee luihin, eikä sähkö- ja autonvalot valaise edes nimeksi.
Paras olisi sellainen -5celsiusta, kuuraa ja lunta lumileikkeihin ;-) silloin jo kynttilätkin oikeasti valaisevat.
Uusimaalla siis asun ja pelkään räntäloskapaskatalvea.
ja pimeydestä. Kuukauden päästä lähdetään Teneriffalle 2 viikoksi ja sillä jaksaa jouluun.
Olen myös asunut Englannissa ja siellä se talvi on ihan kauhea! Tuulee ja sataa ja on pimeä. Suomessa on ihanat neljä vuodenaikaa, nautitaan niistä! Hymyä huuleen ap! Ala vaikka hiihtämään!
En pidä talvesta, enkä kesästäkään. Mutta kyllähän elämästä tulis hankalaa, jos alkaisin noista asioistakin etukäteen jo masentumaan. :D
Jatkuvaa masistahan se tietäis. Mieluummmin elän tässä ja nyt.
Mä tykkään vain kesästä (helteestä, lämmöstä ja auringosta) joten olen masentunut suurimman osan aikaa vuodesta. Tänä vuonna olen ollut masentunut koko ajan kun kesää ei tullutkaan.
että aivan sama vaikka olisi optimaalinen sää koko ajan. Sama vaikka sataisi kirveitä.
ulisijat ulkomaille.
Ei vituta, on parasta kun on 4 vuodenaikaa.
enkä vähiten suomalaisen kansanluonteen takia. Paikkakin olisi ihan tarkkaan tiedossa, eikä muuten tulisi ikävä tänne. Ehkäpä jonakin päivänä...
eli varaa nyt matka vaikka Kanarialle tai Egyptiin (niitä saa halvalla), ja koeta kestää matkaan asti. Viikko tai pari auringossa virkistää taas niin, että jaksat pari kuukautta paskasäätä.
ulisijat ulkomaille.
ulisijat ulkomaille. Ei vituta, on parasta kun on 4 vuodenaikaa.
Joo, täälläkin on 4 vuoden aikaa, mutta onneksi riittää pari viikkoa talvea ja sitten alkaakin kevään lämpö tulemaan ja aurinkoa.
Paljon miellyttävämpää kuin naama jäässä -35 asteen pakkasessa ja auringon reuna vähän näkyy metsärisukon takaa. On hienoa siinä kolata lunta :DDD
ulisijat ulkomaille.
etä se on "ulisemista" kun ei pidä 7 kuukautta kestävästä rospuuttoajasta! No niin varmaan sinun mielestäsi...
Koska Suomen ilmastohan on aivan perseestä! Muutama kesäkuukausi on upoeaa aikaa ja talvella kuukausi, pari kun on lunta ja pakkasta ja aurinkokin paistaa.
Vietän paljon aikaa ulkomailla ja muutan lämpimään kun lapset ovat isompia, älä sinä siitä huoli. Ja vien rahani mukanani.
Tuo 4:n vuodenajan hehkutus on pelkkää paskapuhetta. Ikuinen kesä sopisi oikein hyvin, onneksi maapallolta löytyy sellaisia paikkoja.
Vihaan kesähelteitä, mutta onneksi yli puolet vuodesta on tätä paljon kauhisteltua rospuuttoa/pakkasta. Minusta pimeys on ihanaa, romanttista ja lohdullista.
Mitään sellaista en harrasta, mitä ei voisi tehdä kesät talvet.
Taidatte olla sellaisia hienoja, vähäverisiä ansarikukkanaisia. Kun miinukselle menee, teillä alkaa päänsärky ja palelu.
No, kärsikää! Mä nautin.
Vittumaisinta ja ankeinta aikaa vuodesta. Tekis mieli nussia variksia ruosteisella rautakangella. Poikittain. Tokkopa helpottais ketään yhtään. Tympii ajatellakin alkutalvea. Alkukeväällä vähän sama fiilis mutta ei yhtä paha kun tietää että lämmintä on tulossa. Itse sydäntalvikin on ihan kaunista aikaa, toisinaan.
Takaisin alkutalveen. Kylmää, märkää ja tuulee kuin venäläisessä elokuvassa. Saa loikkaväistellä lätäköitä jos ei halua että varpaat jäätyvät sekunnissa kun kengät imee vettä kuin janoon kuolevat sienet. Jos vitutus pitäis lämpimänä, tarkenisin shortseissa. Mutta kun ei saatana pidä. Puristan kahvimukia aina kaksin käsin kotona tähän aikaan vuodesta. Annan kupillisen kuumaa poltella käsiäni. Pitäisi opetella tekemään jaloilla sama. Olisi hyvää vaihtelua jos jalkateriä polttelisi vaihteeksi ennemmin kuin kylmäisi. Siihen asti kun ensilumet tulevat, kaikki on siedettävissä. Mutta lunta kun näkee... silloin pysyy naama kurtulla ja katse pysyy maassa jouluun asti. Ensilumi osaa valehdella ja minä saatana uskon sitä joka vuosi. Sitä toivoo hiljaa mielessään että "Ehkä tällä kertaa talvi tulee kerralla eikä nämä lumet ehdi sulaa". Masokistista toiveajattelua. Yritän olla katsomatta ulos ikkunasta loka- ja marraskuun aikoihin ja haistatan poronvitut säälle. Vai onko se ihmisen oma biologia mikä pitäisi kirota. Tiedän vain että sää ja ihmisen ruumis eivät ole erityisen yhteensopivia. Eipä alkutalvi tosin silmiäkään miellytä. Leffaa "Sauna" muistellakseni, retkikunnan ollessa keskellä isoa suota kartoittamassa maita kunnes eräs porukasta aloittaa monologin tyyliin:
"Tiedäthän kuinka sanotaan että helvetti on täynnä tulta? Mutta eikös tuli ole sellainen puhdistava asia? Entä jos helvetti ei olekaan tulinen paikka vaan ihan jotain muuta?"
Samaan aikaan taustalla kuvassa lepää kylmää, ränsistynyttä ja mädännäköistä suota silmänkantamattomiin. Suomi
talvi vituttaa, mutta viikko Kyproksella ja pari viikkoa Karibialla auttavat jaksamaan.