Miksi te käytte K-kaupassa kun se on selkeästi S-ryhmää kalliimpi?
Tällainen näppituntuma mulla ainakin on ja saman totean joka kerta jos jostain syystä pitää käydä K-kaupassa. Kalliimpaa on.
Kommentit (62)
paikkakunnalla ainakin K-supermarket on paljon S-marketia halvempi. Nytkin tällä hetkellä plussakortilla todella hyviä tarjouksia, joihin ei S pääse lähellekään. Muutenkin tykkään että etu jostain kortista tulee heti ostosten yhteydessä, joten siinäkin mielessä K parempi.
Olen huomannut että CM on kalliimpi kuin Prisma. CM:sta ei kannata ostaa kuin plussakorttitarjouksia, niistäkin vain esim. vaatteita.
Mutta miksi te yleensäkään käytte S-ketjussa tai K-ketjussa, kun Lidlistä saa oikeasti halvemmalla? Säästää useita kymppejä joka viikko, kun ostaa peruskamat sieltä.
Siksi vältän viimeiseen asti.
mä käyn kummassakin kun ovat molemmat lähellä. Ja välillä Lidlissä kanssa! Joka ryhmässä on jotain tiettyä mistä tykkään ja en tykkää. Esim. x-tra ja rainbow ovat aika kehnoja, pirkat on halpistuotteista parhaita.
Lidlissä on muutamia tosi hyviä tuotteita, mutta sieltä ei saa kaikkea mitä tarvitsee. En tykkää isoita megakaupoista niin kuin cittari ja prisma (vasinkin prismat ovat jotenkin ankeita), käyn yleensä keskikokoisissa kaupoissa jotka ovat kompaktin kokoisia.
Liha- ja kalatiski.
Hevi-osasto.
Molemmat on CM:ssä parempia kuin Prismassa. Niissä market-tason pikkukaupoissa en käy juuri koskaan, vaan shoppaan kerralla viikon safkat.
Lisäksi oon pistänyt merkille, että käyttämistäni kaupoista Prismassa on enempi valaita, joilla on kärry täynnä skeidaa ja muuta mättöä, varsinainen wt-kauppa siis :)
Pientä selitystä saattaa löytyä käyttämieni kauppojen keskinäisessä sijainnissa, Prisman ympäristössä on mamut ja kaupungin edullisimmat lähiöt lähempänä.
Käyn myös lähi Alepassa paljon. Hgin keskustassa käyn aina Stockan herkussa enkä S-marketissa.
Tykkään kyllä Prisman Ciraf-lastenvaatteista. Niitä käyn ale-aikoihin keräämässä kivat mallit talteen.
Tulihan sekin tähän keskusteluun.
Mä en ymmärrä miten jotkut saavat Lidlistä kaikki tarvitsemansa... Eihän siellä ole kuin eineksiä ja pakasteita ja karsea määrä jotain viisi vuotta syötävinä säilyviä keksejä ja karkkeja :o
Siis kun ihan normaaleita kunnon raaka-aineita ei vain ole! Ei mllä edes tehdä mitään erikoista safkaa, mutta Lidlistä en ole ikinä onnistunut saamaan kaikkia tarvikkeita vaan aina on pitänyt Alepasta hakea jotain puuttuvaa.
Mutta miksi te yleensäkään käytte S-ketjussa tai K-ketjussa, kun Lidlistä saa oikeasti halvemmalla? Säästää useita kymppejä joka viikko, kun ostaa peruskamat sieltä.
saa voi juuri ja juuri kutsua ihmisravinnoksi.
Käyn K-kaupassa koska
- kauppa on siistimpi ja viihtyisämpi kuin S-ryhmän kaupat
- HeVi-osastolla aina moitteetonta tavaraa, ts. tomaatteja ei tarvitse valikoida puolta tuntia
- Loistavat liha- ja kalatiskit, joissa tavara on aina tuoretta
- pidän Pirkka-tuotteista
laadukkaampia kauppoja, ei mulla parit eurot vaikuta ostamiseen =)
Tulihan sekin tähän keskusteluun. Mä en ymmärrä miten jotkut saavat Lidlistä kaikki tarvitsemansa... Eihän siellä ole kuin eineksiä ja pakasteita ja karsea määrä jotain viisi vuotta syötävinä säilyviä keksejä ja karkkeja :o Siis kun ihan normaaleita kunnon raaka-aineita ei vain ole! Ei mllä edes tehdä mitään erikoista safkaa, mutta Lidlistä en ole ikinä onnistunut saamaan kaikkia tarvikkeita vaan aina on pitänyt Alepasta hakea jotain puuttuvaa.
Joten äläs yleistä ja ei niitä erikoisuuksia ja tuoretta poronlihaa saa pienemmistä S- ja K-ryhmänkään kaupoista =)
Olen huomannut että CM on kalliimpi kuin Prisma. CM:sta ei kannata ostaa kuin plussakorttitarjouksia, niistäkin vain esim. vaatteita.
Lidlistä vain ei vieläkään löydy kaikkea, mitä meillä syödään, ja siksi poiketaan silloin tällöin Prismassa tai sitten tarjouksen perässä Cittarissa tai muussa K-kaupassa. Hyvin pysyy ruokamenot kurissa, eikä tarvitse säästää ostamalla huonoa ruokaa.
Kauppalaskuja vertailin jossain vaiheessa ahkeraan ja järjestään kaikki tuotteet olivat S-marketissa ja Prismassa halvempia tai samanhintaisia kuin K-kaupassa ja Cittarissa. Yksikään mun ostama tuote ei ollut Ässässä kalliimpi. Lisäksi bonusta saa aika paljon paremmin kuin plussaa.
kaupan viihtyisyydellä. Mitä merkitystä sillä hei on? Oleskelemaanko te sinne menette ja kuluttamaan aikaa? Kaupasta haetaan ruoka ja sillä siisti.
K-kaupassa ei ole kiskurihinnat, kauppiaspariskunta on miellyttävä, henkilökunta palvelualtista ja sitä henkilökuntaa on!, jos jotain haluamaani tuotetta ei ole, sitä tilataan ainakin kokeeksi, toki pienessä kaupassa ei ole rajattomasti tilaa kaikille uutuuksille ja erikois- ja muotituotteille, mutta aina olen saanut tarvittavat asiat kohtuuhintaan iloisen palvelun kera!
Helvetin hankalaa olisi juosta ympäri kyliä ostamassa maidot Lidlistä, lihat Cittarista ja leivät Prismasta.
kaupan viihtyisyydellä. Mitä merkitystä sillä hei on? Oleskelemaanko te sinne menette ja kuluttamaan aikaa? Kaupasta haetaan ruoka ja sillä siisti.
että kaupassa on niin kivaa, että siellä ruuasta kannattaa maksaa 15% enemmän kuin naapurikaupassa.
saa voi juuri ja juuri kutsua ihmisravinnoksi.
täsmälleen samaa tavaraa, kuin muissakin kaupoissa. Monet makkarat laadukkaampia=sisältävät enemmän lihaa, kuin suomalaisten ketjujen vastaavan hintaiset tuotteet.
Onneksi on edes Lidl murtamassa tätä markkinalakienkin vastaista koko suomen jakamista kahdelle ketjulle.
Kyllä liha ja vihannekset ovat sittarissa parempia ja ostokorivertailussa hämää se että en itse ainakaan kovin usein osta niitä ostokorituotteita.
Lisäksi täällä pohjoisessa vaikuttaa myös elämäntyyli ja politiikka eli Arina on tarkoitettu keskustalais-lestadiolaisille suurperheille ja olen silmätikkuna siellä käydessä.
jonku aikaa sitten oli taas tehty se ostokorivertailu ja ellen ihan vääri muista, niin siinä kävikin ilmi, että Cittarissa on halvempaa kuin Prismassa. Ennen se on ollut aina toisinpäin.