Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsi sairaana yli puolet kuukaudesta päiväkodista

Vierailija
25.09.2012 |

Jos lapsi on yli puolet kuukaudesta sairaana kotihoidossa, saako päiväkotimaksusta jotain kevennystä?

Alkaa ottaa pannuun, kun kahden kuukauden aikana lapsi on ollut puolet ajasta kipeänä. Kun haen lasta päivähoidosta, lapsella ei ole hattua päässä tai hanskoja käsissä. Kädet ovat jääkylmät.

Raahaammeko niitä vaatteita joka aamu sinne päiväkotiin ihan turhaan.

Sitten ihmetellään, kun nenä taas vähän vuotaa ja kylläpäs se teidän poika nyt taas yskii. No DAAA! Ja sitten ollaan taas kolme päivää kotihoidossa. Mä oon just aina väsynyt päiväkotiin ja tähän hiton tautikierteeseen....

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poissa niin saa alennusta. Vantaalla.

Vierailija
2/7 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisissä päiväkodeissa päiväkotikohtaista.

Meillä ei saa alennuksia poissaolojen takia. Osaavat kuitenkin huolehtia lapsille lämpimät ja kuivat vaatteet päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alennuksen saa, jos on koko kuukauden poissa. Tosin en ole täysin varma, edellyttääkö tämäkin ennakkoilmoitusta.

Vierailija
4/7 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kyllä oudolta, että lapsi sairastaa noin paljon.. Syökö lapsesi tarpeeksi, monipuolisesti ja terveellisesti? Annatko maitohappobakteereja tukemaan vastustuskykyä? Kannattanee alkaa miettiä ko asioita, jos vastaus on ei, ei ja ei.

Vierailija
5/7 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa oikein tilitettyä...

Mutta siis lapsi syö kotona kuin susi. Päiväkodissa eivät kuulema halua auttaa syömisessä, joten syö huonosti. Annan gefilus-D-vitamiinia päivittäin.

Juuri kävimme neuvolassa ja painoa ei ole tullut puoleen vuoteen yhtään. Itsekin olen ihmetellyt sitä, että lapsi syö niin hyvin nykyään iltaisin. Ja tosiaan päiväkodin kanssa olemme puhuneet siitä ruokailusta. Mutta heidän mielestään puolitoistavuotiaan pitäisi jo itse lapioida ruokansa suuhun. Pari lusikallista kuulema menee, mutta sitten lapsi työntää lautasen pois.

Kotona istun siinä vieressä ja autan lasta saamaan lusikkaan tavaraa ja välillä yritän auttaa vähän suuntaamaan, että se ruoka menee oikeaan osoitteeseen... Itse yrittää kovasti, mutta tarvitsee apua.

Sitten vielä tuo pukeminen päälle, niin mun mielestä ongelma on juuri siinä, että lapsella on nälkä ja kylmä ja sitten tulee koko ajan helposti kipeäksi.

Nyt ei ole kuitenkaan edes vaihtoehtoa päiväkodille. Meillä ei ole isovanhempia ja nämä kuluneet kaksi kuukautta ovat syöneet jo meidän molempien kaikki saldot töissä. Itse olen joutunut käyttämään jo tulevia talvilomapäiviäkin, että selvittiin viime viikon taudista. Turhauttaa.

kuulostaa kyllä oudolta, että lapsi sairastaa noin paljon.. Syökö lapsesi tarpeeksi, monipuolisesti ja terveellisesti? Annatko maitohappobakteereja tukemaan vastustuskykyä? Kannattanee alkaa miettiä ko asioita, jos vastaus on ei, ei ja ei.

Vierailija
6/7 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa oikein tilitettyä...

Mutta siis lapsi syö kotona kuin susi. Päiväkodissa eivät kuulema halua auttaa syömisessä, joten syö huonosti. Annan gefilus-D-vitamiinia päivittäin.

Juuri kävimme neuvolassa ja painoa ei ole tullut puoleen vuoteen yhtään. Itsekin olen ihmetellyt sitä, että lapsi syö niin hyvin nykyään iltaisin. Ja tosiaan päiväkodin kanssa olemme puhuneet siitä ruokailusta. Mutta heidän mielestään puolitoistavuotiaan pitäisi jo itse lapioida ruokansa suuhun. Pari lusikallista kuulema menee, mutta sitten lapsi työntää lautasen pois.

Kotona istun siinä vieressä ja autan lasta saamaan lusikkaan tavaraa ja välillä yritän auttaa vähän suuntaamaan, että se ruoka menee oikeaan osoitteeseen... Itse yrittää kovasti, mutta tarvitsee apua.

Sitten vielä tuo pukeminen päälle, niin mun mielestä ongelma on juuri siinä, että lapsella on nälkä ja kylmä ja sitten tulee koko ajan helposti kipeäksi.

Nyt ei ole kuitenkaan edes vaihtoehtoa päiväkodille. Meillä ei ole isovanhempia ja nämä kuluneet kaksi kuukautta ovat syöneet jo meidän molempien kaikki saldot töissä. Itse olen joutunut käyttämään jo tulevia talvilomapäiviäkin, että selvittiin viime viikon taudista. Turhauttaa.

ei hitto, mikä pk!!! Meillä vielä 2,5v tarvitsee toisinaan apua ruokailussa!

Hyvä, että käytät maitohappobakteereja. Olisiko hanskaongelmaan jonkin sortin ratkaisu hanskahenkselit? Eli ne nipsuttimet, mitkä pitää ne hanskat ns väkisin käsissä. Kun tuon ikäinen ne helposti repii irti käsistään, jos tuota henkseliä ei ole. On kyllä todella aikaansaamatonta porukkaa töissä siellä pk:ssa! Pienten ryhmässä kyllä kuuluu auttaa pieniä koko ajna eikä vain kohautella olkia!

Vierailija
7/7 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä hyvitetään sairauspoissaoloista seuraavasti:

1. jos lapsi on sairautensa vuoksi poissa

päivähoidosta kaikki kalenterikuukauden

toimintapäivät, maksua ei peritä lainkaan

2. jos lapsi on sairautensa vuoksi poissa

päivähoidosta vähintään 11 toimintapäivää

kalenterikuukaudessa, maksuna peritään puolet