Tajusko kukaan Jipun haastattelua uusimmassa Seiskassa?
Mä en oikein tajunnu, mistä oli kyse. Lukiko kukaan muu? Miten tulkitsit koko haastattelun?
Kommentit (39)
"Jippu myöntää olevansa itsekäs ja rakastaneensa valhetta sekä vastuuntunnotonta elämää. Hän vierittää suuren osan kokemistaan vaikeuksista epärehellisyyden ovelle. - Elin valheessa, koska en kestänyt totuutta itsestäni ja tästä elämästä. Myös lyyrisyyteni on valhemaailma. Se on vääristelty tai kaunisteltu todellisuus. Nyt on aikani luopua valheista - ja ensimmäistä kertaa myös haluan sitä. Tämä on pelottavaa, Jippu myöntää.
- Ihminen voi muuttua vain, jos hän itse haluaa. Minäkin olen rakastanut vastuutonta elämää. Otan asiaan voimakkaasti kantaa, koska olen itse luopunut valheellisuudesta ja vastuuttomuudesta. Siinä kiteytyy kaikki, mistä riitelemme, Janne toteaa.
- Mutta en halua suitsutusta siitä, että olen lopettanut vastuuttoman elämän - enkä sitä suostu sinullekkaan antamaan. Vastuun kantaminen ja rehellisyys ovat tavallisen ihmisen perusominaisuuksia. Särkyneillä se taito voi olla hukassa, hän jatkaa.
....
- Tiedän toimineeni tekojen tasolla väärin, mutta sydämeni on puhdas. Haluan tehdä parannuksen, mutta ne tehdään sydämen sopukoissa, Jippu sanoo ujosti.
Lyhentäen Seiskan haastattelusta.
Näkee kyllä ettei muijalla ole ihan kaikki kotona...
kun en ymmärrä koko Jippua! miksi ko. nainen on julkisuudessa???
Sehän on ensinnäkin laulaja = julkkis.
Ja nyt se on Tanssii Tähtien kanssa-kisassa.
surkea sellainen,teeskentelee laulajaa
Sehän on ensinnäkin laulaja = julkkis. Ja nyt se on Tanssii Tähtien kanssa-kisassa.
Tässä Jippu laulaa Tuonelan Koivut.
Katsottu 650 000 kertaa.
Mä kuvittelin että se haluaa antaa itsestään kuvaa "taiteellisesti kunnianhimoisena" laulaja-lauluntekijänä.
Ja sitten se avautuu Seiskassa! Toi teksti on ihan diibadaabaa, pateettista pölinää.
"Särkyneellä vastuunottamisen kyky voi olla hukassa."
Mua sitten sapettaa tuollainen asenne, kun oikeasti tuollaiset ongelmat johtuvat ihan muusta kuin särkyneisyydestä. Jannen kohdalla kai päihteet tuntuivat kivemmalta tavalta viettää aikaansa kuin ammatinhankinta koulunpenkillä.
Kas kummaa kun moni muu ns. särkynyt on jopa keskivertoa parempi vastuunottaja. Seli seli ja lässyn lässyn.
on aina niin täynnä tussshkaaa..... Se on niin rikki, niin haavoilla.
Pelle mikä pelle.
on aina niin täynnä tussshkaaa..... Se on niin rikki, niin haavoilla. Pelle mikä pelle.
Rypee aina tuossa tuskassaan. Ihan kuin kenelläkään muulla ei olis ollut elämässään vaikeeta...en tiedä ketään naurettavampaa ihmistä...
on ihan oikeasti eikä sitä tietenkään pysty kuvittelemaan sellainen joka ei ole sitä kokenut. Ja siitä näkökulmasta pellettelijä on itse pelle, julma sellainen.
"Jippu myöntää olevansa itsekäs ja rakastaneensa valhetta sekä vastuuntunnotonta elämää. Hän vierittää suuren osan kokemistaan vaikeuksista epärehellisyyden ovelle. - Elin valheessa, koska en kestänyt totuutta itsestäni ja tästä elämästä. Myös lyyrisyyteni on valhemaailma. Se on vääristelty tai kaunisteltu todellisuus. Nyt on aikani luopua valheista - ja ensimmäistä kertaa myös haluan sitä. Tämä on pelottavaa, Jippu myöntää.
- Ihminen voi muuttua vain, jos hän itse haluaa. Minäkin olen rakastanut vastuutonta elämää. Otan asiaan voimakkaasti kantaa, koska olen itse luopunut valheellisuudesta ja vastuuttomuudesta. Siinä kiteytyy kaikki, mistä riitelemme, Janne toteaa.
- Mutta en halua suitsutusta siitä, että olen lopettanut vastuuttoman elämän - enkä sitä suostu sinullekkaan antamaan. Vastuun kantaminen ja rehellisyys ovat tavallisen ihmisen perusominaisuuksia. Särkyneillä se taito voi olla hukassa, hän jatkaa.
....
- Tiedän toimineeni tekojen tasolla väärin, mutta sydämeni on puhdas. Haluan tehdä parannuksen, mutta ne tehdään sydämen sopukoissa, Jippu sanoo ujosti.
Lyhentäen Seiskan haastattelusta.
Aika lyyristä tekstiä, mutta yritän selittää, kuten minä tämän näen:
Vastuuttomuus näkyy tavallisimmin syyttämisenä. Aina syy on jossain toisessa, mutta ei itsessä. Eli ihminen ei kanna omaa vastuutaan, vaan sysää vastuun toisen hartioille. Tällainen ihminen puhuu "aina sä teet/aina sä oot...".
Ihminen, joka tekee näin, ei tunnista omaa varjoaan, vaan projisoi oman pimeän puolensa siihen toiseen ihmiseen syyttämällä.
Tämä on psykologinen lainalaisuus.
Eli tulkitsen, että Jippu on löytänyt oman varjonsa. Eli hän on rehellinen itselleen, eikä sysää omaa tiedostamatonta draamaa muiden kannettavaksi.
on ihan oikeasti eikä sitä tietenkään pysty kuvittelemaan sellainen joka ei ole sitä kokenut. Ja siitä näkökulmasta pellettelijä on itse pelle, julma sellainen.
Ensin syntyy kuuluisan oopperalaulajan tyttäreksi. Kotona juodaan ja ollaan samalla uskovaisia traumaattista. Sitten, jotta tarina ei olisi liian raju, miljonäärit ottavat tytön ottolapsekseen. Tytöstä tulee kuuluisa laulaja. Elämänsä on ollut poikkeuksellisen kova juu juu.
minun lapsuudellani ja nuoruudellani voisin olla myös täynnä tussshkaa ja velloa itsesäälissä, mutta päätin toisin. Käänsin sen voimavaraksi ja motivaatioksi.
Ensin syntyy kuuluisan oopperalaulajan tyttäreksi. Kotona juodaan ja ollaan samalla uskovaisia traumaattista. Sitten, jotta tarina ei olisi liian raju, miljonäärit ottavat tytön ottolapsekseen. Tytöstä tulee kuuluisa laulaja. Elämänsä on ollut poikkeuksellisen kova juu juu.
Eli alkoholismia, ahdistavaa uskonnollisuutta ja sitten eroon perheestä? Anteeksi nyt, mutta ei nämä ole mitään pikkujuttuja? Ja luuletko sinä että raha tekee onnelliseksi? Kun rikkaat ottavat rikkinäisen lapsen ottolapseksi, raha paikkaa haavat?
Ja lisäksi, traumatisoitumisen aste ei riipu siitä, miten rankkoja elementtejä lapsuuteen sisältyy vaan siitä, mikä on lapsen palautumiskyky, ts. synnynnäinen temperamentti ydistettynä siihen pystyykö lapsi käsittelemään traumojaan jonkun kanssa. Edes yksi ihminen rittää jolle voi kertoa ja joku lohduttaa. Joillakin ei ole yhtäkään.
Käänsin sen voimavaraksi ja motivaatioksi.
jonka tyypillinen oire on se, että netissä loukataan tarkoituksella mahdollisimman julmasti heikkoutta osoittavia ihmisiä. Sama sairaus, toinen ilmiasu.
minun lapsuudellani ja nuoruudellani voisin olla myös täynnä tussshkaa ja velloa itsesäälissä, mutta päätin toisin. Käänsin sen voimavaraksi ja motivaatioksi.
sama täällä.
sovitaan nyt sitten vaikka niin jos se sinun oloasi helpottaa. :)
Palstan kotipsykologit taas vauhdissa...
Käänsin sen voimavaraksi ja motivaatioksi.
jonka tyypillinen oire on se, että netissä loukataan tarkoituksella mahdollisimman julmasti heikkoutta osoittavia ihmisiä. Sama sairaus, toinen ilmiasu.
Moi Jippu!