Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viitsiikö mt-asioista käydä puhumassa työterveydessä?

Vierailija
25.09.2012 |

Vai käykö ihan omakustanteisesti muualla? Ja eihän ne vain mitenkään tulisi työnantajan tietoon?

Ei mitään vakavaa ongelmaa, lähinnä beetasalpaajia esiintymistilanteisiin olisin vailla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto.

eikö kellään mielipidettä asiaan?

Vierailija
2/9 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei pitäisi mennä työnantajan tietoon kyllä, eikä vaikuttaa mihinkään, niin varman päälle pelaisin ja kävisin omalla kustannuksella yksityisellä jos vaan mahdollista, niin ei jää työterveyshuollon rekistereihin tietoa tästä ongelmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei saa tietää mitään, ainoastaan jos itse kerrot. Ja työterveyslääkäri voi antaa lausunnon jonka mukaan sovellut/et sovellu työhön. Itse olen kertonut vuolaasti ahdistuneisuushäiriöstäni ja masennuksestani ja saanut sieltä masennuslääkkeet. Lisäksi sain suosituksen ettei tarvitse tehdä yövuoroja. Tuo beetasalpaajajuttu on ihan mitätön juttu. Ei kannata yksityiselle mennä sen takia.

Vierailija
4/9 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään järkevää syytä, että miksi olisin mennyt muualle. Kyse lievästä masentuneisuudesta, joka saatiin mielialalääkkeillä hoidettua kuntoon.

Vierailija
5/9 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota työterveyteen siinä määrin etteivätkö tarpeen tullen tiedottaisi työnantajaa näistä vaivoista.

Vierailija
6/9 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siihen tarvita edes psykiatria vaan ihan yleislääkäri ne määrää.

Mutta muuten noin yleensä mt-puoli kannattaa hoitaa eri lääkärillä kuin fyysinen puoli. Näin ihan siksi, että TUTKIMUSTEN mukaan mt-potilaan fyysisiä vaivoja ei lääkärissä enää oteta tosissaan kun mielenterveyspuoli on tiedossa, vaan kaiken katsotaan johtuvan korvien välistä. Niinpä niihin fyysisiin vaivoihin ei enää saman potilasrekisterin piirissä olevalta taholta saa kunnon hoitoa.

(Ja se yhdistäminenhän on tämän kannalta niin, niin kiva juttu. Kun siis ottaa huomioon, että tämä on tutkittua tietoa, eikä pelkkää hullun paranoiaa.) (Mä en edes itse ole se hullu, jonka takia tämän sortin tutkimukset kiinnostavat, vaan poikani on.)

Vierailija
7/9 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siihen tarvita edes psykiatria vaan ihan yleislääkäri ne määrää.

Mutta muuten noin yleensä mt-puoli kannattaa hoitaa eri lääkärillä kuin fyysinen puoli. Näin ihan siksi, että TUTKIMUSTEN mukaan mt-potilaan fyysisiä vaivoja ei lääkärissä enää oteta tosissaan kun mielenterveyspuoli on tiedossa, vaan kaiken katsotaan johtuvan korvien välistä. Niinpä niihin fyysisiin vaivoihin ei enää saman potilasrekisterin piirissä olevalta taholta saa kunnon hoitoa.

(Ja se yhdistäminenhän on tämän kannalta niin, niin kiva juttu. Kun siis ottaa huomioon, että tämä on tutkittua tietoa, eikä pelkkää hullun paranoiaa.) (Mä en edes itse ole se hullu, jonka takia tämän sortin tutkimukset kiinnostavat, vaan poikani on.)

Vierailija
8/9 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät saa ilmoittaa työnantajalle

Vierailija
9/9 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/psykiatristen+potilaiden+somaatt…

vaikka siinä asia on käännetty niin päin, että mt-potilas ei osaa _vaatia_ kunnon somaattista hoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme