Tiedostatko itse, että kädenpuristuksesi on kuin löysä kuollut kala?
En voi ymmärtää ihmisiä jotka ei purista kättä kunnolla kätellessä.
Jos olet yksi näistä heikoista löllökäsistä, niin harjoittele sellaista kunnon jämäkkää otetta! Annat itsestäsi sata kertaa paremman kuvan heti KÄTTELYSSÄ!
Kommentit (26)
harvoinpa siihen kättelyyn nykyään törmää, saattaa mulla olla hyvinkin 10 vuotta siitä kun on viimeksi kätellyt, silloin varmaan jossain lääkärin vastaanotolla. En ole ikinä kiinnittänyt huomiota miten kättelen, en yritä antaa itsestäni mitään kuvaa kellekään vaan toimin kuten luonnostani toimin.
ovat inhottavampia kuin "kuolleet kalat". Siinä on jotain tosi agressiivista ja haastavaa.
Kättely on kyllä aika ällö tapa vaintaa bakteereita. Olisipa meillä itämaiden tapa kumartaa kevyesti.
Välttelen kättelyä parhaani mukaan.
tämä, että löysä kädenojennus voi olla tahallinen osoitus siitä, että kättelykumppani on vastenmielinen tai epäkiinnostava! Olen aina luullut, että löysä kättelijä on vaan itse käpälänsä kaltainen, intohimoton, flegmaattinen ja jotenkin hädin tuskin elämässä kiinni.
tehdä vaikutuksen, kättelen kunnolla. Jos käteltävä on jotenkin vastenmielinen, ylimielinen tai muuten vaan ärsyttävä eikä minua kiinnosta muutenkaan mitä mieltä hän on minusta tai mistään muustakaan, hän saa löysän, kuolleen kalan käteensä.
sulla ole käytöstapoja? Vähänkö teet itsestäsi idiootin.
No, eihän se kättelijä tiedä miksi en kättele kunnolla. Tiedän, sinänsä turha mielenosoitus, mutta haluan kuitenkin syystä tai toisesta tehdä sille selväksi etten kunnioita sitä edes niin paljon että kättelisin kunnolla. Sinäkin vaikutat sellainen ylimieliseltä parempi-kuin-muut-ihmiseltä että en jaksaisi vaivautua kättelemään kunnolla.
kerrotko vielä minkälaisessa tilanteessa kättelet kunnolla ja minkälaisessa et? Millainen on se ihminen, joka ei ansaitse kättelyäsi ja missä ajassa teet päätöksen siitä miten kättelet?
on se ratkaiseva tekijä. Jos vähänkin katsoo nenänvarttaan pitkin, niin en tod vaivaudu edes puristamaan sen kättä. Työhaastattelussa toki pakko kätellä kunnolla vaikkei haluaisikaan.
Melkoinen oraakkeli olet, jos ensitapaamisella ensisekunnilla pystyt arvioimaan tapaamasi henkilön katseen luonteen ja sen mitä hän ajattelee sinusta. Kuvastaa aika hyvin omaa suhtautumistasi.
lääkäriasemilla on kättelyn välttämisestä kertova lappu seinällä, ja ihan järkisyystä. Pöpöt tarttuvat kätellessä, ja varsinkin pahimpana flunssakautena sitä on järkevä välttää. Kohteliaan tervehdyksen voi esittää ilman kättelyäkin.
Mä vielä aina pelästyn kun saan tollasen lahnakäden käteeni että "apua, puristinko mä tolta luut murskaksi" kun mä kättelen aina tosi jämptisti:D