Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etelänmatka 5600 euroa neljältä

Vierailija
24.09.2012 |

Taidettiin saada miehen kanssa syyssateiden aiheuttama hulluuskohtaus ja varattiin Teneriffan-matka joululomaksi. Haluttiin kaikki neljä samaan huoneistoon, tarpeeksi tilaa ja vähän parempi hotelli – hinnaksi tui 5600 ja rapiat päälle. Hiukan jo hirvittää, mutta toisaalta ei toi meidän taloutta kaada ja tässä ankeassa säässä ja ilmapiirissä on ihana, kun on jotain pientä luksusta odottamassa.

Eniten ehkä hiertää, että jos lapset vois olla pois koulusta, matkan hinta tammikuussa olisi melkein 2000 euroa vähemmän. Onkohan ihan älytöntä maksaa noin paljon?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu koulujen loma-aikaan Tokiossa ja New Yorkissa viikko neljän hengen perheellä ja kumpikin matka maksoi n 3400 euroa (lento ja tilava asunto).

Mutta mikäs siinä, jos viitsii maksaa.

Vierailija
2/32 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan matkustettu vaan kesäisin, ja silloin kahdeksanhenkisen perheen matkan hinnaksi on aina tullut noin 3000-3500.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo vissiin on kova hinta.

Kunnon hotellit nyt vaan maksavat, oltiin sitten missä hyvänsä.

Vierailija
4/32 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän joululomamatka on maksanut tähän mennessä jo 15 000 euroa 5 hengelle. Ja lisää kustannuksia tulee vielä...

Mennään kyllä kauemmaksi, eksoottiseen paikkaan tekemään eksoottisia juttuja 3,5 viikoksi.

Vierailija
5/32 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä 5 henkeä (3 lasta joista 1 vielä alle 2v.) matkaa joulukuun lopulla viikoksi lämpimään 5 tähden Mövenpick- ketjun hotelliin aamiaisella hintaan 4200e.

Vierailija
6/32 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun matkkustaa eteläiselle pallonpuoliskolle, niin siellä on lomakausi parhaimmillaan ja vähän kaikki on lomalla. Sinne ei ol ejärkevää matkojen takia mennä ihan yhdeksi viikoksi, kun matkoihin menee päivä. Joulu on melkein ainoa sopiva ajankohta. Meidän kesällä siellä on talviaika...

Vierailija
7/32 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidettiin saada miehen kanssa syyssateiden aiheuttama hulluuskohtaus ja varattiin Teneriffan-matka joululomaksi. Haluttiin kaikki neljä samaan huoneistoon, tarpeeksi tilaa ja vähän parempi hotelli – hinnaksi tui 5600 ja rapiat päälle. Hiukan jo hirvittää, mutta toisaalta ei toi meidän taloutta kaada ja tässä ankeassa säässä ja ilmapiirissä on ihana, kun on jotain pientä luksusta odottamassa. Eniten ehkä hiertää, että jos lapset vois olla pois koulusta, matkan hinta tammikuussa olisi melkein 2000 euroa vähemmän. Onkohan ihan älytöntä maksaa noin paljon?

Meitä lähtee 8 henkeä Dubaihin - yhteensä 6400€...

Viimetalvinen 10pv Thaimaassa 3:lta maksoi 3500€...

Vierailija
8/32 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo vissiin on kova hinta. Kunnon hotellit nyt vaan maksavat, oltiin sitten missä hyvänsä.

Kyllä tuon maksaisi jostain eksoottisesta aasian tai oceanian kohteesta, mut Teneriffa.....??

Vierailija
9/32 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo vissiin on kova hinta. Kunnon hotellit nyt vaan maksavat, oltiin sitten missä hyvänsä.

Kyllä tuon maksaisi jostain eksoottisesta aasian tai oceanian kohteesta, mut Teneriffa.....??

Puhuin sitten miehen ympäri ja vaihdettiin 3500 euron reissuun. Menetettiin merinäköala ja suureellinen ympäristö (ja yksi tähti) mutta taisi olla oikea päätös. Enhän mä olisi kehdannut tuota ekan matkan hintaa edes paljastaan kenellekään IRL.

Tiedän kyllä muuten, että monista kaukokohteista saa luksusta halvemmalla, mutta periaatteellisista syistä en matkusta esim. Thaimaahan, Cap Verdelle tai Dubaihin. Toimivat demokratiat, joissa sos. tasa-arvo on edes jollain mallilla onkin sitten ihan eri hintaluokassa.

Vierailija
10/32 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei saisi Kanarialle tai Thaimaahan vaikka minulle maksettaisiin!

Me teimme toissa talvena hiihtolomana matkan Itävaltaan, alpeilla oltiin 4 päivää ja Wienissä 3 ja koko matka maksoi ruokineen kaikkineen maksoi alle 2000. Meitä oli 2 aikuista ja 10 vuotias lapsi. Hotellit joissa asuimme olivat aivan kunnolliset ja keskeisellä sijainnilla sekä alppikylässä että Wienissä.

Vierailija
11/32 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä talvena kaivataan nimenomaan lomaa jossain lämpimässä, ihan vaan olemista ilman aikatauluja. Sellasella lomalla hotellin tasolla on todella suuri merkitys. Kaupunkilomalla asia on vähän eri ja sitä paitsi niille on helpompi etsiä itse hyvä hinta-laatusuhde. Me oltiin esim. vuosi sitten viikko Lontoossa: n. 2000 euroa ja keskitason hotelli Trafalgar Squaren laidalla. Kivaa sekin oli, mutta just nyt ei suurkaupunki nappaa ainakaan koko perheen kanssa. Ehkä mä vielä keksin jonkin kivan kaupunkikohteen sillä ”säästyneellä” parilla tonnilla vain mulle ja miehelle.

ap

Vierailija
12/32 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä hotellilla on? Minua ei saisi Kanarialle tai Thaimaahan vaikka minulle maksettaisiin!

on, jollekin ei. Minulle on.

Joku ajaa halvalla pikkuautolla, minä tilasin juuri 400-hevosvoimaisen BMW:n.

Minä viihdyn sekä Kanarialla että Itävallan alppikylissä. Kunnon hotelleissa tietty.

Vierailija
13/32 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa miehen kanssa Lanzalle. 1998e maksoi matka 2 aikuiselta.

Se on meille aika hulppea hinta.

Kesällä olimme reissussa ja 2 aikuisen matka 390e + matkakasas tietty.

Hankala verrata tosin,koska tuo maaliskuun matka on all inc, parempi tähditys, jne.

Vierailija
14/32 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa miehen kanssa Lanzalle. 1998e maksoi matka 2 aikuiselta.

Se on meille aika hulppea hinta.

Kesällä olimme reissussa ja 2 aikuisen matka 390e + matkakasas tietty.

Hankala verrata tosin,koska tuo maaliskuun matka on all inc, parempi tähditys, jne.

Vierailija
15/32 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalleimpina aikoina (talvilomalla yleensä). Mutta se on luksusta kun ei tarvii pitempää lentoa. En millään haluaisi kaukolomalle, musta tuntuu että sitten lennosta toipumiseen menisi jo oma aikansa.

Meillä talviloma Tenerifa (olikohan 4 tähden hotelli) ja kolmen huoneen uoneisto + terassi ja aamiaiset muistaakseni jotain 3600 e (voi olla kolmenkin tähden, mutta tutkint arkkaan tripadvisorin arviot ja vaikutti tosi hyvältä).

Vierailija
16/32 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1350 euron etelän matka syysloman aikoihin neljälle hengelle kolmen tähden hotelliin. :)

Vierailija
17/32 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysloma ja talviloma ei itse asiassa ole niin hirveän paljon kalliimpia. Juuri tuo joulu ja vuodevaihde on ne pahimmat, kun silloin koko maailma matkustaa. Mutta me halutaan aurinkoon juuri keskitalvella, kun täällä on ankeinta. Helmikuussa alkaa jo valo lisääntyä, ja talviloman viihtyy omallakin mökillä. Syysloman vaikutus taas tuntuu haihtuvan niin kovin nopsaan (kerran ollaan oltu Välimerellä syksyllä ja oli kyllä ihana matka, mutta marraskuussa sitä kaipasi jo taas valoon…)

Vierailija
18/32 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1350 euron etelän matka syysloman aikoihin neljälle hengelle kolmen tähden hotelliin. :)

Meillä sama ajankohta ja tähditys, hinta hieman yli 1700.

4 hlöä.

Vierailija
19/32 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki maalaisjärki!

Vierailija
20/32 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oiskin parempi hotelli. Kuuluuko tuohon mitään ruokia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme