Te joiden lapset joutuu käyttämään rillejä, miksette vie lastanne siihen leikkaukseen?
Siis se on joku 15min laser leikkaus, kivuton, pitää vaan kattoo se aika sitä mustaa pistettä sieltä lampusta vai mistä se tulee ja sit se on ohi.
Ja näkö on loistava!
Kommentit (49)
ei leikkausta tehdä kun näkö vielä huononee!!! Toisekseen 3000e ei ihan joka taskusta löydy. Silmien jälkihoito kestää 6kk ja jos näkö vielä heikkenee niinkuin lapsilla tekee, niin kohta tarvitaan taas lasit. Ja leikkaus ei ole riskitön,todellakaan. Eikä lapset osaa olla siinä silmä paikallaan. Miksei lapsilla saisi olla silmälaseja???
Mietin vaan että kun meillä on kuitenkin tämä maapallo nykyään jo niin kehittynyt kaikessa, että pystytään lääketieteenkin puolella vaikka minkälaisia juttuja tekemään, niin ei kait tuo ois ollu mitään ihmeellistä jos lapsenkin silmät ois pystytty jo leikkaamaan parempi näköiseksi ettei tarvitse odotella. Mutta ehkä tulevaisuudessa. Näin uskoisin.
leikkaamaan esteettisistä syistä? Itse olen juuri hakemassa lasit ja minusta ne on tyylikkäät. Yksi asia mille voit ehdä paljonkin on tuo sun pakkomielle; terapiassa opit varmasti suhtautumaan myösteisesti silmälaseihin ja moneen muuhunkin asiaan:)
Tai sitten tämän täytyy olla provo.
Siis ap ei ole koskaan käyttänyt silmälaseja mutta kokee ne silti hankaliksi? Silmälasit eivät myöskään vanhemma ihmistä yhtään jos osaa valita oikeanlaiset pokat. Kumma juttu että kesällä suuren osan päästä löytyy aurinkolasit, eivätkö ne sitten ole hankalia käyttää?
huokaus
ihmisten silmälasitiheys on suurimpia maailmassa. Pitkä pimeä vuodenaika voi olla yksi syy tähän, runsas päivittäinen auringonvalossa oleminen nimittäin on yhteydessä vähäisempään likinäköisyyteen väestössä. (Toki runsas auringonvalo lisää sitten kaihia vanhuusiässä.) Suomessahan puolet vuodesta ollaan hämärässä ja valoisaan aikaankin valtaosa päivästä ollaan sisällä. Toki tässä on myös kulttuurillista painotusta: meillä opiskelua, lukemista ym. arvostetaan ja pidetään tärkeänä, tärkeämpänä kuin lasien vaikutusta ulkonäköön. Toki suuri lasimäärä kertoo myös siitä, että lasten ja aikuisten näköä seurataan ja näköongelmia hoidetaan.
Joskus kyllä esim. jenkeissä ihmetyttää, kun siellä silmälasipäitä on todella vähän. Siellä lapset alkaa käyttää piilareita viimeistään ylä-asteiässä, kun ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa etenkin tytön silmälasit on aivan ylitsepääsemätön asia. Toki siellä sitten siinä köyhemmässä väestönosassa (tai ehkä edes keskiluokassa, jos vakuutus ei kata näkötarkastuksia tai silmälaseja) ei näköä seurata mitenkään eikä varmaan ole varaakaan silmälaseihin, vaikka tarvetta olisikin.
Eiks lapset voi käyttää sitten edes piilolinssejä? Onneks mulla ei oo tuota ongelmaa.. ois muuten aika inhottava pitää niitä rillejä.. Joskus lapsena kun munkin näköä tutkittiin nii multa kyseltiin että onko äidilläs tai isälläs silmälaseja. Ja minä että ei. Ja sitten jotain puhuttiin että mulle pitäis hommata, mut eipä oo huono näkö nyt aikuisena ja en tarvinnu laseja sillon enkä nyttenkään!
Eli ehkä olisit kuitenkin tarvinnut laseja. Provohan tämä tietysti oikeasti on. Ei kukaan suomalainen voi ajatella näin hölmösti. Tämä kuuluu amerikkalaiseen alemman keskiluokan high schooliin, niihin, joista EI mennä ivy leagueen.
asiasta josta ei mitaan tieda.
että oot ollu toimenpiteessä. Mikä on näkösi nyt, eli lähinnä jäikö yhtään miinusta ja paljonko leikkauksesta on aikaa.
mikset mene sellaseen leikkaukseen, että otetaan joltain (vaikka hiireltä) palanen aivoja ja laitetaan ne sun päähän. Sit sullakin olis aivotoimintaa.
siis aikuisellakaan. Kaikille kun ei edes voi tuota leikkausta tehdä. Työkaveri kävi esitutkimuksessa, jossa selvisi, ettei silmiä saa leikata. Eli joutuu käyttämään edelleen silmälaseja.