Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden lapset joutuu käyttämään rillejä, miksette vie lastanne siihen leikkaukseen?

Vierailija
24.09.2012 |

Siis se on joku 15min laser leikkaus, kivuton, pitää vaan kattoo se aika sitä mustaa pistettä sieltä lampusta vai mistä se tulee ja sit se on ohi.

Ja näkö on loistava!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli näkee selvemmin ja niin edelleen.

Etkö sinä nyt oikein ymmärrä?

Mietin kyllä itsekin että oisko mun pitäny lisätä tuohon aloitukseen, että pystyyköhän näitä leikkauksia lapsille tekemään. Mutta en sitten kehdannut/viitsinyt, aattelimpa että ehkäpä jos pystyy ja jos sitten joku tietää täällä paremmin niin kertoo että miten ne jutut on. Mietin siis kyllä itsekin että onko siinä kanssa joku että ei pystyisi..

Vierailija
22/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse en tykkää silmälaseista, koska: ne vanhentaa ja olisivat muutenkin häiritsevän oloiset päässä ja estäisivät montaa tekemistä, esimerkiksi. moottoripyörällä ajamista.

Mutta niin minä ajattelinkin että kyllä pienemmillekin lapsille ainakin ne piilolinssit sopii kanssa. :)

Ei silmälasit estä moottoripyörällä ajao, mulla mahtui ainakin hyvin lasit kypärän alle. Olen nyttemmin käynyt laseroimassa silmät, eikä se moottoripyörällä ajo ole muuttunut yhtään sen hienommaksi kuin mitä se oli lasien kanssakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikö se sitten vähän oo niin ettei elämässä kannata sellasen ihmisen mitään yrittääkkään?

Vierailija
24/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne peittää kivasti tummat silmänaluset ja alkavat silmärypyt.

Rillejä saa tosi kivannäköisiä nykyisin, itsellänikin on useita joita vaihtelen asujen ja fiiliksen mukaan. Mä en menisi laserleikkaukseen vaikka se olisi ilmainen ja 100 % varma.

Vierailija
25/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tosta yhdestä tekstistä noin :-)

Lukihäiriö iski

Vierailija
26/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itsestäni. :(

Tai muutenkin joka päivä päähän. Sori vaan, mutta tämähän on siis vaan minun mielipide.

Vierailija
27/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia silmävikoja ei edes pystytä korjaamaan laserleikkauksella.

Itselläni toinen silmä lähes sokea ja sitä ei laserilla saa korjattua.

Sama vika pojallani.

Vierailija
28/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilolasien käyttäjiä on Suomessa 250 000–300 000. Piilolasien käyttö, varsinkin liiallinen, saattaa aiheuttaa silmäkomplikaatioita. Piilolasista johtuva hapenpuute vaikuttaa kaikkiin sarveiskalvon kerroksiin aiheuttaen jopa pysyviä sarveiskalvomuutoksia, kuten vaskularisaatiota ja samentumia. Piilolasinesteet puolestaan voivat saada aikaan allergisia reaktioita. Piilolasien käyttäjillä on myös suurempi silmätulehdusriski kuin muilla. Säännölliset ja riittävän tiheät käynnit silmätautien erikoislääkärillä ovat erittäin tärkeitä alkavien haittavaikutusten toteamiseksi.

Vierailija
29/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan sellanen harmaa.

Sitä yritettiin pienenä korjata monilla leikkauksilla kylläkin, mut ei siitä tullu mitään...

Sit se sai jonkun sellasen kuori proteesin et se voi laittaa sen aina siihen silmään et se silmä ois normaalin näköinen. Mut se proteesi oli jotenkin ärsyttävän tuntuinen niin se jätti sit käyttämättä sitten sitä.

Nykyään se joutuu aina peittää sen toisen silmänsä vetämällä etuhiukset siihen päälle.....

Vierailija
30/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan myös suuri yllätys, että vaikka niitä silmiä korjattaisiinkin, niin 100% varmuudella ne lasit tulee viimeistään siinä viisikymppisenä käyttöön... kas kun lukulaseja tarvitsee kaikki ja sitä ei laserilla voi korjata... Likinäköisillä se lukulasien hankinta tosin usein vähän lykkääntyy ja laserleikkauksella voidaan toisen silmän lukunäköä jättää mutta ei sekään pelasta kokonaan laseilta, tulee ne kumminkin käyttöön. (Tai voi toki olla, että ap ei tarvi lukulaseja, ei ainakaan tunnu oikein lukutyypiltä...;) )

Vierailija
31/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse en tykkää silmälaseista, koska: ne vanhentaa ja olisivat muutenkin häiritsevän oloiset päässä ja estäisivät montaa tekemistä, esimerkiksi. moottoripyörällä ajamista.

Mutta niin minä ajattelinkin että kyllä pienemmillekin lapsille ainakin ne piilolinssit sopii kanssa. :)

siinä on nimittäin hygienian kanssa oltava tarkkana, silmään pitää saada oikea linssi ja oikein päin. Ja se pitää osata ottaa myös pois. Lisäksi kehittyvän silmän hapentarve.... hmm, itse en varmaan ainakaan alakouluikäiselle vielä hankkisi.

Vierailija
32/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan myös suuri yllätys, että vaikka niitä silmiä korjattaisiinkin, niin 100% varmuudella ne lasit tulee viimeistään siinä viisikymppisenä käyttöön... kas kun lukulaseja tarvitsee kaikki ja sitä ei laserilla voi korjata... Likinäköisillä se lukulasien hankinta tosin usein vähän lykkääntyy ja laserleikkauksella voidaan toisen silmän lukunäköä jättää mutta ei sekään pelasta kokonaan laseilta, tulee ne kumminkin käyttöön. (Tai voi toki olla, että ap ei tarvi lukulaseja, ei ainakaan tunnu oikein lukutyypiltä...;) )

Todellakin oon lukutyyppiä! Jokaviikkoisen Roope Sedän Taskukirjan luen aina. Ja siinä vasta pientä tekstiä on! Otapas selvää faktoista, ennen kun seuraavan kerran arvailet jotain.

Vierailija
33/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tarvitseeko jokainen ihminen siis tosissaan vanhetessaan lukulasit??

Vierailija
34/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä itsekin.

Vai oliko kiusaus liian suuri, ruveta tekemään pilaa minulla?

Ok.

Vierailija
35/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä jokainen tarvitsee lukulasit, jos lukee tai tekee jotain muuta tarkkaa lähinäköä vaativaa. Lähinäkö tapahtuu mykiön kaareutumisen avulla ja mykiö jäykistyy iän mukana niin, ettei se enää tarkenna tarkan näön alueella riittävästi (tarkan lähinäön alue siirtyy kauemmas ja kauemmas kunnes esim. lehteä ei yllä enää lukemaan, kädet loppuu!) Tämä tapahtuu kaikilla mutta likinäköisillä silmämunan muodosta johtuen lähinäkö pysyy hyvänä kauemmin. Siksi mm. jo faaraoiden aikana kirjureiksi haluttiin likinäköisiä.

Vierailija
36/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty tuo laser-leikkaus nuorena, näkö oli pysynyt jo vuosia samana, mutta yllätysyllätys, näkö alkoikin huonotua uudelleen ja 25vee eli viitisen vuotta leikkauksesta tarvitsin taas lasit! Omaa tyhmyyttä oli mennä siihen niinkin nuorena.. Ja piilarit lapsille -hah- toki voisivat toimia joillakin, mutta vaativat kuitenkin erittäin hyvää hygieniaa ja huoltoa, joka tuntuu monilta aikuisiltakin unohtuvan. Ja nythän ne "nörttilasit" on ollut taas muotia, monet hyvinkin nuoret käyttävät laseja muotisyistä... :)

Vierailija
37/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä itsekin. Vai oliko kiusaus liian suuri, ruveta tekemään pilaa minulla? Ok.

Kiusaus tehdä pilaa oli liian suuri. Mutta kuten sanoit, osaat kyllä itsekin.

Vierailija
38/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistotyyppi. Nauran ihan katketakseni.:DD

Terkuin rillirousku

Vierailija
39/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks lapset voi käyttää sitten edes piilolinssejä?

Onneks mulla ei oo tuota ongelmaa.. ois muuten aika inhottava pitää niitä rillejä..

Joskus lapsena kun munkin näköä tutkittiin nii multa kyseltiin että onko äidilläs tai isälläs silmälaseja. Ja minä että ei. Ja sitten jotain puhuttiin että mulle pitäis hommata, mut eipä oo huono näkö nyt aikuisena ja en tarvinnu laseja sillon enkä nyttenkään!

Eli ehkä olisit kuitenkin tarvinnut laseja.

Provohan tämä tietysti oikeasti on. Ei kukaan suomalainen voi ajatella näin hölmösti. Tämä kuuluu amerikkalaiseen alemman keskiluokan high schooliin, niihin, joista EI mennä ivy leagueen.

Vierailija
40/49 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi laseroinnista ikuinen silmien kuivuminen. Leikattiin plus näköä. Alussa silmät kuivui päivälläkin, niin etten nähnyt kunnolla. Onneksi se sentään helpotti. Mutta silmät kuivuvat yhä yöllä. Kuivuus herättää pari kertaa yössä ja pitää laittaa kostutustippoja. Sitten olen päivisin väsynyt. Kaduttaa kovasti. En olisi mennyt, jos olisin tämän tiennyt. Leikkausta ennen silmät eivät olleet koskaan kuivuneet, en aluksi edes älynnyt mistä on kyse leikkauksen jälkeen. Leikkauksesta on jo viisi vuotta, joten ei ole toivoa oireen loppumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän